ملازگرد: دولت ترک یک دولت تبهکار است/ نبرد علیه دولت ترک نبرد علیه داعش است

... تصایر شخص داعشی می‌گوید: ما منتظر هستیم تا دولت ترک ما را آزاد نماید و ما بتوانیم در مناطقی که حضور داریم به اهدافمان دست یابیم...

   آمد ملازگرد از قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق اعلام داشت که دولت ترک اکنون تغییر دیگری یافته و به دولت تبهکاری تبدیل شده است که متشکل از داعش و النصره می‌باشد. 

   ملازگرد خاطرنشان ساخت که دولت اشغالگر ترک چند سال قبل به طراحی دست زده و در این راستا تلاش نمود برنامه و طراحیهای خود را گام به گام اجرایی نماید. در حقیقت حملات دولت ترک صرف حمله به نیروهای مدافع خلق نیستند. از نظر ما این مسئله کاملا مبرهن است. دولت ترک با این حملات تمامی کوردستان و کوردها را هدف قرار داده است و از ین طریق برنامه جدیدی را مهیا کرده و تلاش دارند از این طریق آن را اجرایی نمایند.

تنها تهدید در مناطق مرزی خود دولت ترک است

   ملازگرد در این چارچوب به حملات اشغالگرانه دولت ترک علیه شمال-شرق سوریه اشاره کرده و گفت: کوردها در روژآوا دارای دستاوردهایی هستند. دولت ترک با درک این مسئله که دستاوردها صرفا دستاوردهای یک بخش کوردستان نبوده بلکه دستاوردی برای تمامی بخشهای کوردستان می‌باشند، آن را مورد حمله قرار داد. ملازگرد در رابطه با ماهیت نیروهای مدافع روژآوا نیز اعلام داشت که در این مبارزه، مبارزانی از تمامی خلق‌ها کوردها گرفته تا اعراب، سریانی‌ها، ترکمن‌ها و دیگر خلق‌های این منطقه حضور دارند.

​​​​​​​   ترکیه این مسئله را به عنوان تهدیدی علیه خود یافته و ادعا می‌نماید حملاتی از این ناحیه متوجه آنها شده است. این ادعا را سالهاست که تکرار می‌کند. در مقابله با این سخنان، صدایی، واکنشی از جامعه جهانی شنیده نشد. در صورتیکه تا کنون از روژآوا تا به حال حتی یک گلوله نیز به سوی آنها شلیک نشده است. اما دولت ترک هر روز به روژآوا حمله کرده و افرادی را در آنجا به شهادت می‌رساند. نیروهای سوریه دمکراتیک به این حملات پاسخی ندادند. به پاسخ شفاهی بسنده کردند. اما نیروهای سوریه دمکراتیک حتی سنگی را از این منطقه پرتاب نکردند. زیرا نخواستند که بهانه‌ای را به دست دولت ترک بدهند. مرزها با تهدید روبرو بودند، اما این تهدید، تهدید دولت ترک بود. دولت ترک خود یک تهدید است.

اکنون دولتی تحت عنوان دولت ترک وجود ندارد، این دولت به یک دولت تبهکار تبدیل شده است

​​​​​​​   ملازگرد با اشاره به منطقه امن مورد اشاره گفت: اکنون می‌گویند که یگانهای مدافع خلق و یگانهای مدافع زنان از منطقه‌ای به عمق ٣٢ کیلومتر و به طول ۴٠٠ کیلومتر عقب نشینی نمایند. پیامی را از طریق این درخواست می‌خواهند ارسال کنند حاکی از این امر است که در این مناطق دستاوردهای کوردها را از میان بردارند. آنها از ابتدا خواستند که این دستاوردها را از طرق داعش از میان بردارند. ممکن نشد؛ اکنون می‌خواهند این مناطق را به زور تصرف کرده و تمامی کوردها را از میان بردارند. هیچ کس در این میان نمی‌گوید که ترکیه در خاک سوریه چه می‌کند؟ هزاران سال است  که کوردها در این مناطق سکونت دارند. اکنون با مشقات بسیار دستاوردهایی داشته و دولت ترک در تلاش برای نابودی آنهاست.

​​​​​​​   اما میهن‌دوستی در میان خلق روژآوا قدرتمند است. در هر جایی مبارزه کوردها وجود داشته باشد، خلقمان در روژآوا با تمامی امکانات مادی و معنوی از آن حمایت به عمل آورده است. در شمال و جنوب کوردستان، هر زمانی که کوردها نیازمند بوده باشند، خلق روزآوا تمامی امکانات خود را برای آن بسیج کرده است. فداکاریهای بزرگی در این زمینه انجام داده است. و این دلیلی است که اکنون همه در دفاع از روژآوا گردهم آمده‌اند. و باید نیز بدینگونه باشد.

​​​​​​​   از سوی دیگر ما براین باوریم که دولت ترکیه اکنون دولت ترکیه نیست؛ دولت آنها به یک دولت تبهکار، و آنهم از نوع داعشی و النصره‌ای آنان تبدیل شده است. و نظامیان آنان نیز به نظامیان مزدوری تبدیل شده‌اند که برای پول جنگ می‌کنند. غیر از یک دولت تبهکار این دولت، معنای دیگری ندارد.

نبرد علیه دولت ترک، نبرد علیه داعش است

​​​​​​​   فرمانده آمد ملازگرد در بخش دیگری از سخنان به تهدید داعش اشاره کرده و گفت: داعش تهدیدی برای تمامی جهانیان است. و حل این مسئله برای تمامی جهان از اهمیت برخوردار است. برای کوردها نیز اهمیت دارد. کوردها باید جنگ خود را علیه داعش ادامه دهند. و این درست است؛ اما نبرد با دولت ترک به معنای ادامه نبرد با داعش است. چند روز قبل در تلویزیون ک٢۴ تصاویری از یک داعشی منتشر شد. در این تصایر شخص داعشی می‌گوید: ما منتظر هستیم تا دولت ترک ما را آزاد نماید و ما بتوانیم در مناطقی که حضور داریم به اهدافمان دست یابیم. در بخش دیگری از این تصاویر، برخی از نیروهای داعشی که از سوی دولت ترک منتقل شده بودند گفتند ما نیروهایمان را آزاد کردیم و از این طریق نمی‌خواهیم که نیروهای داعشی لو داده شوند. کاملا آشکار است که همه از چنین مواردی اطلاع دارند.

هدف اصلی آنها موصل و کرکوک است

​​​​​​​   ملازگرد در رابطه با طرح اشغالگری دولت ترک نیز گفت: خلوصی آکار پند روز قبل نقشه‌ای را نشان داد که در آن شهرهای موصل و کرکوک نیز قرار داشتند. این مسئله نشان‌دهنده اهداف آنان است و همانگونه خودشان اظهار می‌دارند این حملات  صرفا علیه روژآوا نیست. در میان اهداف آنان موصل و کرکوک اهدافی واقعی هستند. آیا می‌توانند به این اهدف دست یابند یا نه، چه زمانی به این کار دست بزنند، از جمله مسائلی است که از سوی آنان در دست بررسی است. اما اهداف آنان کاملا مشخص است.  از نظر من دولت ترک تلاش نمود تا در موصل، کرکوک، و شنگال پیشروی نماید و بعد از آن به روژآوا حمله نماید. اما مقاومت نیروهای گریلا در مقابل آنان سدی شد، به همین علت به روژآوا حمله کردند. اکنون چنین طرحی را در سر دارند.

​​​​​​​   ملازگرد خاطرنشان ساخت که حمله به روژآوا سرآغاز محاسباتی از این دست برای حمله به کرکوک و موصل هستند و در این رابطه گفت: اگر در روژآوا به پیروزی دست یابند طرح خود را به اجرا درخواهند آورد، اما از نظر من کوردستانیان متوجه این امر هستند و کوردها در تمامی بخشهای کوردستان بپاخاسته و در این رابطه موضع گرفتند.