مکرون: ترکیه بازی خطرناکی را شروع کرده است

رئیس جمهور فرانسه گفت که یان کشور مداخله نظامی ترکیه در لیبی را تحمل نخواهد کرد.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نارضایتی خود را علیه جنگ فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ در لیبی اعلام کرد و گفت، "ترکیه در لیبی در حال انجام بازی خطرناکی است. چند هفته پیش یک کشتی فرانسه در دریای سفید هدف نیروهای ترکیه قرار گرفت. پس از این عمله وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد، کشتی دولت ترکیه تحرکات تهاجمی داشته و از ناتو خواست دست از چشم پوشی در مقابل اقدامات ترکیه بردارد.

مکرون هشدار داد: ترکیه بازی خطرناکی می‌کند

امانول مکرون رئیس جمهوری فرانسه خواستار دیدار با قیس سعید، رئیس جمهور تونس شد و در یک کنفرانس مطبوعاتی هشدار داد، ترکیه توسط مزدوران و تبهکارانس در لیبی در حال جنگ است.

مکرون گفت، "ترکیه در لیبی در حال انجام بازی خطرناکی است و برخلاف پیشنهادات کنفرانس برلین عمل می‌کند. وی اعلام کرد، نظراتش در این زمینه را به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز اعلام کرده است."

برای منطقه تهدیدی جدی است

مکرون در ادامه اشاره کرد که جنگ کثیف ترکیه در لیبی نه به نفع کشورهای همسایه و نه به نفع لیبی است. وی گفت، "همچنین بر ضد منافع منطقه و اروپا می‌باشد."

در تلاش‌اند تا با جنگ جایگاهی کسب کنند

مکرون همچنین از نقش سایر کشورها در جنگ لیبی انتقاد کرد و درخواست نمود، دخالت‌های خارجی را پایان دهند. او گفت، "باید دخالت کشورهای خارجی و تلاش‌ها برای آنکه با جنگ جایگاهی را در لیبی کسب کنند، پایان دهند."

مکرون در پایان تاکید کرد، نمی‌توان در مقابل شرایط لیبی سکوت کرد.