نمایندگان ادیان و باورهای کوردستان: نیروهای مستقر در زینی ورتی به کرکوک منتقل شوند!

صبح امروز هیئتی از آیین‌ها و ادیان متفاوت باشور کوردستان به زینی ورتی رفتند و درخواست کردند حزب دمکرات کوردستان (پ.د.ک) نیروهایش را از منطقه بیرون برده و سبب درگیری و تنش نشود.

هیئتی از آیینها و باورهای متفاوت باشور کوردستان که شامل نمایندگان دین اسلام اعم از مذهب سنی و شیعه، ایزدی، یارسانی، کاکه‌یی و گروهی از کارشناسان امور دینی با هدف حمایت از خواست مردم دره‌ی شاوری و منطقه‌ی زینی ورتی به منطفه‌ی زینی ورتی رفتند و توسط افراد برجسته و مردم منطقه مورد استقبال قرار گرفته و بیانیه‌ای منتشر کردند. این هیئت درخواست کردند که هرچه سریعتر حزب دمکرات کوردستان (پ.د.ک) نیروهای خود را از منطقه خارج کند تا آرامش به منطقه بازگردد.

ماموستا ملا نادر از طرف این هیئت برای رسانه‌ها سخن گفت و اعلام کرد: "منطقه‌ی زینی ورتی منطقه‌ای آرام است و به هیچ نیرویی نیاز ندارد. بلکه باید این نیرو به کرکوک و جلولا و خانقین فرستاده شود که خطر داعش وجود دارد."

همچنین ماموستا ملا نادر گفت، "درخواست می‌کنیم هیچ نیرویی جلودار لشکر اشغالگران نشود و زینی ورتی را به مرکز جاسوسی برای دولت ترکیه تبدیل نکنند."

همچنین این ماموستا از طرف هیئت بر درخواست اهالی دره‌ی شاوری و منطقه‌ی زینی ورتی تاکید کرد و اعلام کرد، "هر چه سریعتر باید این نیروی پ.د.ک از زینی ورتی خارج شود تا امنیت به منطقه بازگردد."