نهادهای شنگال حملات رژیم ترک به اماکن مقدس ایزدی‌ها را محکوم کردند

سازمان‌های شنگال حملات دولت اشغالگر ترکیه به قبرستان‌ها و مکان‌های مقدس ایزدیان را محکوم کرده و خواستار مقابله با این حملات شدند.

عمر صالح رئیس کل حزب آزاد و دمکراسی ایزدیان-پادی و مایان ناصر عضو جنبش آزادی زنان ایزدی-تاژی حملات دولت اشغالگر ترک به آرامستان‌ها و مکان‌های مقدس ایزدیان را محکوم نمودند.

عمر صالح این حملات را به شدت محکوم کرد و گفت: حملات دولت اشغالگر ترک به قبور قهرمانان کورد به ویژه جامعه‌ی ایزدی در عفرین تصادفی نیست، با این حملات که در مقابل چشم جهانیان انجام می‌شود، می‌خواهد ارزش‌ها و حافظه‌ی تاریخی جامعه‌ی ما را از بین ببرد چون منافع کشورهای اروپایی هم در این حملات است، سکوت کرده‌اند. مردم تحت ظلم و ستم و اشغالگری قرار دارند و تبهکاران دولت ترکیه روزانه در عفرین به خلق ما حمله می‌کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه حملات دولت ترک به ‌هیچ عنوان قابل پذیرش نیستند افزود: نباید خلقمان در مقابل این حملات سکوت کنند. خلق باید ایستادگی نمایند، باید خلقمان در هر جایی از اراده‌ی خود صیانت کنند، مقاومت و تلاش خود را افزایش دهند، عفرین اراده و شکوه ماست، باید برای آزادی ایزدی‌ها و همه‌ی گروه‌های عفرین این سکوت شکسته شود.

مایان ناصر هم اشاره کرد که دولت اشغالگر ترکیه با همکاری تبهکاران داعش به اراده‌ی خلق حمله می‌کند و گفت: با این حملات می‌خواهند در وجود زن ایزدی خلق ایزدی را از بین ببرند اما در طول تاریخ خلق ما همیشه دارای اراده بوده و خواهد بود و در مقابل همه‌ی حملات مقاومت خواهد کرد.

مایان ناصر در ادامه اشاره کرد، آنچه تبهکاران داعش بر زنان ایزدی تحمیل کردند باز هم در حال تکرار است و گفت: این حملات نباید به هیچ وجه پذیرفته شود، از همه‌ی زنان و بویژه زنان ایزدی می‌خواهم که در مقابل حملات تبهکاران اردوغان سکوت نکنند، زنان ایزدی باید خود را سازماندهی کنند و از شکوه و شرافت خود صیانت کنند. زنی که خود را سازماندهی می‌کند می‌تواند در مقابل هر حمله‌ای بایستد، زنان ایزدی هم دارای این کرامت هستند.

منبع: rojnews