تحصن دمکراسی وان: قیم‌ها را به آنکارا خواهیم فرستاد

تحصن دمکراسی وان علیه گماشتن قیم بر شهرداری‌های ه.د.پ  روز گذشته در ۲۹مین روز ادامه داشت. حسین اوزگنش پارلمانتار شرنخ ه.د.پ در طی این کنش اعلام کرد، " اصرار داریم که قیم‌ها را بفرستیم."

   یک ماه از تحصن دمکراسی علیه گماشتن قیم بر شهرداری کلانشهرهای آمد، مردین و وان گذشت. تحصن دمکراسی روز گذشته در مقابل ساختمان ه.د.پ در منطقه ریا ارموش با مشارکت پارلمانتار‌های ه.د.پ و تعدادی بسیاری از اهالی شهر ادامه داشت. در طی این کنش پلانکاری با عنوان "اراده‌ی قیم نه، اراده‌ی خلق" گشوده شد.

   حسن اوزگنش پارلمانتار ه.د.پ شرنخ اعلام کرد، حزب آ.ک.پ با اقتدارگری قادر به اداره‌ی کشور نیست و حاکمیت در همان وقت با احساس مادران در مقابل ساختمان ه.د.پ بازی می‌کند.

   وی با اشاره به تحصن مادران در مقابل ساختمان ه.د.پ اظهار داشت، " وزیر امور خارجه به جای حل مسئله، در جلوی در بست می‌نشیند. همچنین وزیر زنان نیز همان کار را انجام می‌دهد. می‌پرسیم، آیا حاکمیت شما هستید و یا ه.د.پ؟ از سوی دیگر این اقدام ما را خوشحال می‌کند. اثبات می‌گردد که ه.د.پ در این کشور تنها حزب راه‌حل است. این ما را خوشحال خواهد کرد. مادرانی که آن‌جا هستند را درک می‌کنیم اما آدرس آن نه ه.د.پ بلکه حکومت است."

   ازگنش در پایان سخنان خویش اعلام کرد، تا زمان رفتن قیم‌ها به مبارزه ادامه خواهند داد و افزود، "مقاومتمان حقوقی و مشروع است. اصرار داریم که قیم‌ها را بفرستیم. برای دستیابی به صلح در ترکیه، صلح برای ترکیه‌ است، حقوق و صلح اجتماعی از آن خلق‌ها خواهد بود. ما بخشی از این مسئله هستیم."