نیاز عبدالله: با تشدید انزوای رهبر اوجالان، دشمنی با کوردها را تأیید می‌کنند

روزنامه‌نگار و فعال مدنی، نیاز عبدالله، کمپینی که برای آزادی رهبر پ.ک.ک، عبدالله اوجالان راه اندازی شده را ستود و خاطرنشان کرد که انزوای اوجالان جلوی صلح در خاورمیانه را می‌گیرد.

در اقلیم کوردستان، گروهی از روشنفکران کورد، روزنامه‌نگاران، اساتید دانشگاه و محققان در ٣٠ آگوست کمپین امضا برای آزادی رهبر پ.ک.ک عبدالله اوجالان را آغاز کردند. این کمپین از طریق اینترنت اجرا می‌شود و تا ١۵ روز ادامه دارد. امضاهای جمع آوری شده به سازمان ملل و پارلمان اروپا ارسال می‌شود. روزنامه‌نگار نیاز عبدالله در مورد این کارزار با آژانس خبری مزوپوتامیا گفتگو کرد.

تا زمانی که اوجالان آزاد نشود مسئله كوردها در باکور پیشرفتی نخواهد داشت

عبدالله در ابتدای سخنان خود اطلاعاتی در مورد این کمپین ارائه داد و اظهار داشت که این کارزار توسط یک گروه مستقل آغاز شده است و گفت: "این گروه از اساتید دانشگاه، روزنامه‌نگاران، نویسندگان و محققان تشکیل شده است. هدف اصلی کمپین ما این است که متنهایی راجع به انزوا که به زبانهای کوردی، عربی، ترکی، فارسی، فرانسوی و انگلیسی نوشته شده‌اند در دسترس سایر مردم جهان قرار گیرد و همه در مورد آزادی رهبر اوجالان حرفی برای گفتن داشته باشند. ما برای این کمپین ١۵ روز تعیین کرده‌ایم، بسته به شرایط می‌توانیم زمان آن را نیز تمدید کنیم. ما درخواست‌های خود را از طریق اینترنت در دسترس همه جهان قرار خواهیم داد. خواست ما رفع انزوای شدید تحمیل شده علیه رهبر اوجالان است. تا زمانی که رهبر اوجالان آزاد نشود، مسئله کوردها در باکور کوردستان پیشرفتی نخواهد داشت."

آ.ک.پ علاوه بر فاشیسم ملی از فاشیسم مذهبی نیز استفاده می‌کند

عبدالله با اشاره به اینکه هدف از این انزوای شدید، از بین بردن ایدئولوژی اوجالان است، گفت: "وقتی به تاریخ ترکیه نگاه می‌کنیم از زمان عثمانی تاکنون یک دولت فاشیست بوده است و هرگز احساسات ضدانسانی و غیراخلاقی خود را از دست نداده است. ترکیه علاوه بر فاشیسم ملی، از فاشیسم مذهبی نیز استفاده می‌کند. اردوغان می‌خواهد مانع آزادی شود و به هر جنبش دمکراتیک و صلح آمیز حمله می‌کند. در ترکیه هر کسی که آزادی می‌خواهد دستگیر می‌شود. به طور کلی حملاتی به زنان انجام می‌شود. روشن است که دولت ترکیه با تشدید انزوا، مخالف افکار و عقاید آقای اوجالان است. "

جلوی چشم همه جهان رهبر، اوجالان را مسموم کردند

عبدالله در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه اوجالان در هر شرایطی برای صلح پایدار تلاش کرده است، افزود: از روز اول آقای اوجالان گناهی فراتر از درخواست صلح مرتکب نشده است. خودمان می‌دانیم که او بارها شکنجه و مسموم شده است. دولت ترکیه این کار را در مقابل چشم همه جهان انجام داد. در زندان او کتابی به نام "ملت دمکراتیک" نوشت که به الگویی جایگزین برای کل جهان تبدیل شده است. این کتاب الگویی شد تا همه مردم در کنار هم مسالمت‌آمیز زندگی کنند. دولت ترکیه در تلاش است تا این مسئله را شکست دهد، اما تاکنون در این امر موفق نبوده است. "

ترکیه می‌خواهد پرونده مبارزات کوردها و استقلال باکور کوردستان را از بین ببرد

وی در پایان با اشاره به اینکه انزوا نوعی شکنجه است گفت: احزاب سیاسی که هستند جلوی این شکنجه را نمی‌گیرند، کسانی مانند ما فعالان می‌توانند جلوی انزوای موجود در مورد رهبر اوجالان را بگیرند. قصد دولت ترکیه دستگیری همه فعالان صلح و سپس برچسب زدن آنها به عنوان تروریست است. ده‌ها پیشاهنگ کورد را با این سیاست بازداشت کرده‌اند و می‌خواهند مبارزه کوردها در باکور کوردستان را از بین ببرند. دولت ترکیه بخوبی می‌داند که اوجالان کلید صلح است. به همین دلیل دولت ترکیه حاضر نیست رهبر اوجالان را آزاد کند.