نیروهای مدافع خلق اسامی سه گریلای شهید استان درسیم را اعلام کرد

ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای با اعلام اسامی سه گریلای شهید استان درسیم می‌افزاید:"ایستادگی رفقایمان ساواش، آرگش و شیار نشان داد که اراده انسان در برابر تکنولوژی شکست‌ناپذیر است."

مرکز خبررسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در بیانیه‌ای اسامی سه گریلای شهید جنگ با ارتش اشغالگر ترکیه در بخش پلور استان درسیم را اعلام کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"روز ۴ ژوئیه اعلام کرده بودیم که در درگیری روز ٢۴ ژوئن (۴ تیر) منطقه نینکان واقع در بخش پلور استان درسیم میان نیروهایمان و نظامیان رژیم اشغالگر ترکیه سه رفیقمان به شهادت رسیدند. جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: یحیی آتماجا

   کد سازمانی: ساواش فرات

   محل و سال تولد: موش

   نام مادر – نام پدر: شرفناز- انور

  تاریخ و محل شهادت: ٢۴ ژوئن ٢٠٢٠/ درسیم


   نام و نام خانوادگی: عثمان ایشلَیَن

   کد سازمانی: آرگش آواشین

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: گُلسر - ماشاالله

  تاریخ و محل شهادت: ٢۴ ژوئن ٢٠٢٠/ درسیم


   نام و نام خانوادگی: متین جیلو

   کد سازمانی: شیار آگری

   محل و سال تولد: آگری

   نام مادر – نام پدر: جواهر- احمد

  تاریخ و محل شهادت: ٢۴ ژوئن ٢٠٢٠/ درسیم

دولت فاشیست ترکیه کُنسپت نابودی خلق کورد و کوردستان آزاد را با تمامی توان خود ادامه می‌دهد. گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان که راه روشن فلسفه رهبر آپو را می‌پیمایند از موجودیت و ارزش‌های خلقمان در برابر حملات فاشیست‌ها محافظت می‌کنند.

دولت فاشیست ترکیه در تاریخ خود همیشه سیاست نابودی خلق کورد را به پیش برده است. دولت فاشیست ترکیه هزاران هموطنمان را به قتل رسانده و درصدد آسیمیله نمودن خلقمان است، با این همه نقشه‌های این رژیم با اعلام موجودیت جنبش انتقامجویی خلق کورد خنثی شدند. گریلاهای کوردستان امروز یاد و خاطره سید رضا، علیشر و ظریفه را زنده نگه می‌دارند و مبارزه ازادیخواهی را در خاک مقدس درسیم به پیش می‌برند. خط مشی فدایی که با عملیات شهید زیلان به اوج رسیده بود از سوی رفقای شهید آتاکان ماهر، چیچک بوتان و رفقای آنان با تداوم مقاومت، ادامه یافته است. گریلاهای کوردستان امروز نیز رهرو همان مشی فدایی هستند و بدون وقفه این مبارزه را ادامه می‌دهند.

جوانان کورد با مشاهده حملات دشمن علیه موجودیت خلق کورد دسته دسته به صفوف نیروهای گریلا ملحق شده و پرچم مبارزه را در اهتزاز نگه می‌دارند. پ.ک.ک جنبشی است که با شهیدان خود گسترش یافته و گام‌های تازه‌ای برمی‌دارد. هر ملیتان آپویی که به آغوش خاک برمی‌گردد ده‌ها مبارز دیگر راه وی را پی می‌گیرند. حزب ما و رفقای ما با کسب نیرو از شهیدان این مبارزه را ارتقا می‌دهند، بدون گمان تنها راه دستیابی به پیروزی نیز همین راه است."

ه.پ.گ در پایان اطلاعیه پس از تجلیل از شهید ساواش و دو رفیق همرزمش می‌افزاید:

"مراتب تسلیت خود را به خانواده گرامی رفقای شهید و خلق میهن‌دوست کوردستان ابراز می‌داریم و پیمان می‌بندیم که میراث مبارزات رفقای شهید را به پیروزی برسانیم."