نیروهای مدافع خلق اسامی چهار شهید نبرد در ایغدیر را منتشر کرد

ه.پ.گ در بیانیه‌ای اسامی چهار گریلا را که روز ٨ ژوئن در جریان جنگ با ارتش اشغالگر ترک در منطقه ایغدیر به شهادت رسیده بودند منتشر کرده و می‌گوید:"رفقا هژار، مظلوم، سارینا و سرحد مقاومتی حماسی را رقم زدند."

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در بیانیه‌ای اسامی چهار گریلای شهید را منتشر کرد.

در بیانیه ه.پ.گ آمده است:

"هفتم ژوئن نیروهای ما در منطقه «کری سور» در بخش باشان استان ایغدیر با یگان ارتش ترکیه روبرو شده و آنان را هدف قرار دادند. رفقایمان در این جنگ ضربات مهلکی را بر اشغالگران وارد کدند. ارتش اشغالگر ترک سپس در ساعت ۵:٠٠ روز ٨ ژوئن (١٩ خرداد) عملیاتی را در این منطقه آغاز کرد. حوالی غروب همان روز میان نیروهای ما و اشغالگران درگیری نبردی سنگین روی داد. در این جنگ ۴ رفیقمان قهرمانانه جنگیده و به درجه شهادت رسیدند.

جزئیات شناسامه رفقای شهید به شرح زیر است:

   نام و نام خانوادگی: واحد چور

   کد سازمانی: هژار آگری

   محل و سال تولد: آگری

   نام مادر – نام پدر: نجلا – بدری‌خان

  تاریخ و محل شهادت: ٨ ژوئن ٢٠٢٠/ ایغدیر


   نام و نام خانوادگی: سیهان تاش

   کد سازمانی: مظلوم سرحد

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: ندیمه – سلیمان

  تاریخ و محل شهادت: ٨ ژوئن ٢٠٢٠/ ایغدیر


   نام و نام خانوادگی: مهناز حسن‌خلف

   کد سازمانی: سارینا شروان

   محل و سال تولد: ماکو

   نام مادر – نام پدر: زینب - حسن

  تاریخ و محل شهادت: ٨ ژوئن ٢٠٢٠/ ایغدیر


   نام و نام خانوادگی: اونور یورکلو

   کد سازمانی: سرحد اموت

   محل و سال تولد: استانبول

   نام مادر – نام پدر: لطیفه – علی‌سعید

  تاریخ و محل شهادت: ٨ ژوئن ٢٠٢٠/ ایغدیر

مقاومتی قهرمانانه را رقم زدند

دولت اشغالگر جمهوری ترک با حمله به ارزش‌های معنوی خلق کورد در تلاش است تا به موجودیت خلق کورد پایان دهد. دولت سفاک جمهوری ترک با کمک نیروهای امپریالیست و هژمون‌گرا که بدون توجه به موازین حقوقی و با اعمال ضدبشری به انحای گوناگون خواهان قتلعام کوردهاست. خلق کورد امروز در چنگال قتلعامی گرفتار شده است که هیچ معیار انسانی را نمی‌پذیرد. کادرهای پیشاهنگ این مبارزه برای ادامه مبارزه شرافتمند و صیانت از اراده خلق ستم دیده‌ی کورد جان خود را فدا می‌کنند اما از مقاومت شرف پا پس نمی‌گذارند. رفقا هژار، مظلوم، سارینا و سرحد از میراث مقاومت شرافتمندانه صیانت نمودند و خود به پیشاهنگ این راه مبدل شدند.

رفقا هژار، مظلوم، سارینا و سرحد که هر کدام اهل بخشی از کوردستان بودند اما ظلم و زور اشغالگران آنان را متحد کرده بود. آنان به این واقعیت پی بردند که علیه اعمال دولت ترک که نابودی را بر خلق کورد تحمیل می‌نماید مقاومت در صفوف پ.ک.ک به رهایی می‌انجامد و از اینرو به نیورهای گریلا پیوستند. خویش را بر مبنای فسلفه رهبر آپو پرورش دادند و در زندگی گریلایی و چه در زمان جنگ ایستاری قهرمانانه علیه دشمن از خویش نشان دادند. رفقایمان هژار، مظلوم، سارینا و سرحد در مقابل حملات همه جانبه دولت اشغالگر ترک علیه نیروهای گریلا مقاومتی قهرمانانه نشان دادند.

در ابتدا مراتب تسلیت خود را به خانواده رفقای شهیدمان و تمامی خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌نماییم و با آرمان‌های آنان تجدید میثاق می‌کنیم."