خبر فوری: استرک تی‌وی و مدیا هابر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: این حمله غیرقانونی و توطئه است، نمی‌توانند ما را ساکت کنند

نیروهای مدافع خلق: انتقام شهدای غیرنظامی را می‌گیریم

ه.پ.گ اعلام کرد دولت ترک به گونه‌ای به حمله اشغالگرانه به جنوب کوردستان دست زده است که گویا تمام جنوب کوردستان میدان جنگ بوده و به همین علت غیرنظامیان را مورد حمله قرار می‌دهد. سوگند یاد می‌کنیم که انتقام غیر نظامیانی را که به شهادت رسیده‌اند را بگیریم.

مرکز اطلاع رسانی و انتشارات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در خصوص حملات تجاوزگرانه ترک به تمامی جنوب کوردستان و هدف قرار دادن غیر نظامیان بیانیه‌ای را صادر کرد.

در بیانیه نیروهای مدافع خلق آمده است:

"دولت جمهوری اشغالگر ترک در ۱۶ ژوئن مرحله‌ای جدی در حمله به جنوب کوردستان را آغاز کرده و با استفاده از امکانات تکنولوژیک بدون وقفه به خاک جنوب کوردستان حمله می‌نماید. نیروهای ما در منطقه هفتانین در مقابله با اشغالگرام مقاومتی تاریخی را انجام داده و ضربات سنگینی را به اشغالگران وارد می‌کنند. دولت فاشیست و استعمارگر جمهوری ترک که تلاش دارد جغرافیای اشغال شده را توسعه و اشغالگری را تداوم بخشد، در خاک جنوب کوردستان خلقمان را هدف قرار می‌دهد.

طرح اشغال تمامی جنوب کوردستان

این هجمه اشغالگری نه فقط پ.ک.ک، بلکه تمامی جنوب کوردستان را هدف قرار داده است. در بسیاری از مواقع با نقشه قبلی و با برنامه مناطقی را که غیر نظامیان در آن حضور دارند مورد هدف قرار می‌دهد، این ذهنیت فاشیستی است که کوردها را آماج قرار می‌دهد. در ۱۹ ژوئن (روز گذشته) در منطقه زاپ، به روستای سیدا حمله کرده و در آنجا ۴ نفر از کوردستانیان و در منطقه متینا نیز در روستای گولکا ۱ کوردستانی غیر نظامی را به شهادت رسانده است. اشغالگر در روستای سیدا یک اتومبیل غیر نظامیان را از طریق هواپیمای کنترل از راه دور و با اطلاع قبلی از حضور غیر نظامیان در آن آماج قرار داده و بمباران نموده است. در این منطقه که صدها غیر نظامی ساکن هستند، حملات دولت فاشیست ترک، برنامه‌های پلید آنان سیمای واقعی آنان را بهتر از هر زمان دیگری نشان داده است.

حملات دولت اشغالگر جمهوری ترک آشکارا نشان می‌دهد که نه فقط حمله‌ای اشغالگرانه در جریان است و فقط منطقه هفتانین مورد حمله قرار نگرفته است. برنامه‌های اشغالگرانه‌ای که برای هفتانین که بخشی از خاک جنوب کوردستان است تمامی جنوب کوردستان را هدف قرار داده است. تلاش می‌شود طرحهای اشغالگرانه‌ای را که اکنون در منطقه هفتانین در حال اجرا هستند، در تمام جنوب کوردستان اجرا کرده و استعمارگری را تداوم بخشند. چنین طرحی برای اشغالگری برای تمام جنوب کوردستان را در دست دارند.

به نام نیروهای مدافع خلق اجازه اشغالگری را نمی‌دهیم

خلق گرانقدرمان در جنوب کوردستان به خوبی بر این نکته واقف باشند که ما به نام نیروهای پ.ک.ک و نیروهای مدافع خلق اجازه نمی‌دهیم که دولت اشغالگر فاشیست ترک، جنوب کوردستان را اشغال نماید. نیروهای ما در درجه نخست در هفتانین و در بسیاری از مناطق دیگر نبردی استراتژیک را مدیریت می‌‌کنند. در مرحله جنگی که بسیار دشوار است، نیروهای گریلای ما مقاومتی تاریخی را ادامه می‌دهند، ضربات سنگینی را بر اشغالگران وارد آورده و این مقاومت، سرافزاری تاریخی را به دنبال خواهد داشت.

باید خلقمان در جنوب کوردستان علیه اشغالگری صدای خود را طنین‌انداز نماید

خلقمان در جنوب کوردستان خلقی بسیار میهن‌دوست بوده و برای آزادی هزینه‌های سنگینی داده است. از انفال گرفته تا هلبجه، این صدمات و ناملایمات را تحمل کرده است. برای آزادی خود صدها هزار شهید داده است. این شهدای قهرمان برای دفاع از خاک کوردستان، با فداکاری به نبرد دست زده و جان خود را فدا کرده‌اند. گریلاهای کوردستان نیز این مبارزه آزادیخواهانه را با شهدایی که تقدیم کرده‌اند، با ارزشهایی که ایجاد کرده‌اند، حفاظت می‌کنند. بدون گمان به شیوه‌ای فدایی از خاک کوردستان دفاع می‌کنند. از نظر جنبش ما خلقمان در جنوب کوردستان بسیار مایه احترام بوده و جنبشمان این خلق را بسیار گرامی می‌دارد. از زاخو گرفته تا آمیدی، از آمیدی تا شیلادزی و رانیه از خلقمان در جنوب کوردستان می‌خواهیم که در مقابل اشغالگری جنوب کوردستان از سوی دولت ترک که به نام مبارزه با پ.ک.ک دست به عملیات زده است، صدای مخالفت خود را طنین‌انداز نموده مبارزه را بیش از پیش شعله‌ور نماید.

در خاتمه، به خانواده‌های شهدایمان نوزاد مصطفی ایسلام، امین صالح، آزاد مهدی، عباس آدم و دمان عمر و خلقمان در این منطقه و تمامی خلقمان در کوردستان و میهن‌دوستان تسلیت عرض می‌کنیم.  سوگند یاد می‌کنیم که انتقام شهدای غیر نظامی را به شدیدترین بگیریم."