نیروهای مدافع خلق به شهیدان سیرت و بدلیس ادای احترام کرد

ه.پ.گ یاد چهار گریلا که در خرزان استان سیرت و تاتوان استان بدلیس شهید شده بودند را گرامی داشته و اعلام کرد، "رفقای ما با مقاومت خود به نمونه مبارزان شکوه و فداکاریی آپویی تبدیل شدند."

مرکز اطلاع‌رسانی و نشر نیروهای مدافع خلق ه.پ.گ یاد چهار گریلایی که در خرزان شهید شده بودند را گرامی داشت.

در بیانیه‌ی ه.پ.گ آمده است:

"در بیانیه‌ی ٨ ژوئن اعلام کرده بودیم، روز ۴ ژوئن ارتش اشغالگر ترکیه در روستای سیانیس منطقه‌ی هاویل در سرت دست به عملیات زده و در آن عملیات ۲ رفیقمان که قهرمانانه علیه اشغالگران جنگیدند، شهید شدند. مشخصات شهدا در ادامه می‌آید.

   نام و نام خانوادگی: فیکرت شاهین

   کد سازمانی: سینان گارزان

   محل و سال تولد: موش

   نام مادر – نام پدر: تورکان- صبری

  تاریخ و محل شهادت: ۵ ژوئن ٢٠٢٠/ سیرت


   نام و نام خانوادگی: سرهات چاکر

   کد سازمانی: غمگین رونی

   محل و سال تولد: سیرت

   نام مادر – نام پدر: هَردَم- گورگیس

  تاریخ و محل شهادت: ۵ ژوئن ٢٠٢٠/ سیرت

در بیانیه‌ی ۲۳ ژوئن نیز اعلام کرده بودیم، که ارتش اشغالگر ترکیه در روستای سیامیر در منطقه‌ی تاتوان در بدلیس دست به عملیات زده و در این عملیات که تا ۲۲ ژوئن ادامه داشته است، رفقایمان چکدار و درسیم پس از جنگی قهرمانانه مقابل دشمن شهید شدند. مشخصات شهدا به شرح زیر می‌باشد:

   نام و نام خانوادگی: عبدالقهار چوبان

   کد سازمانی: چکدار جانفدا

   محل و سال تولد: بدلیس

   نام مادر – نام پدر: مولوده- عبدالرحمان

  تاریخ و محل شهادت: ١٩ ژوئن ٢٠٢٠/ بدلیس


   نام و نام خانوادگی: رجب یاشار

   کد سازمانی: درسیم چکدار

   محل و سال تولد: بدلیس

   نام مادر – نام پدر: فخریه - عابد

  تاریخ و محل شهادت: ١٩ ژوئن ٢٠٢٠/ بدلیس

سرکوب و اشغالگری در کوردستان که با حملات فاشیستی انجام می‌شود، در دنیا بی‌مانند است. نیروهای امپریالیست و نوکرهایشان، برای منافع خود سال‌هاست که منافع خلق کورد را صرف اهداف غیرانسانی دولت فاشیست ترکیه کرده‌اند. از زمان تاسیس دولت فاشیستی ترکیه تاکنون قتل‌عام، ذوب و آسمیلاسیون بدون وقفه ادامه دارد. آنهایی که بیشترین همکاری را با دولت ترکیه در اعمالش داده‌اند، نیروهای مدرنیته‌ی کاپیتالیست بوده‌اند. کاپیتالیستها که در آخرین لحظات تفکر فاشیستی را نجات دادند، دست به پاکسازی و قتل‌عام زده و اینگونه به تفکر فاشیستی جایزه دادند و به آنها نیرو دادند تا قتل‌عام‌های بیشتری انجام دهند. جنبش آزادی کوردستان علیه هم‌پیمانی امپریالیستی اینچنینی مبارزه می‌کند.

فلسفه‌ی رهبر آپو و مقاومت شهدایمان خروش تاریخ بشریت را تغییر دادند و آنرا به جنبشی تغییر دادند که به امید خلق‌های فرودست تبدیل شده است. قهرمانان هر عصری با مقاومت خود ما را یک قدم به پیروزی نزدیک کرده‌اند و پرچم مقاومت را به دست رهروان راه خود سپرده‌اند. رفقایمان چکدار، درسیم، سینان و غمگین به قهرمانان پیشاهنگ این عصر تبدیل شده‌اند.

رفقایمان چکدار، درسیم، سینان و غمگین با میهن‌دوستی کوردستان بزرگ شدند و برای پایان دادن به اشغالگری و تفکر فاشیستی به صفوف گریلا پیوستند. برای آنکه مبارزات شهدا را بزرگتر کنند و آنرا به پیروزی برسانند، رنج و مقاومتی بزرگ را متحمل شدند. رفقایمان با موضع‌گیری فدایی و اصرار بر مبارزات، به ترسی در دل اشغالگران تبدیل شدند.

علیه تلاشهای گروههای تبهکار نوکر دولت ترکیه‌ی فاشیست، با اراده و عقیده جای خود را در دل خلقمان باز کردند.

رفقایمان چکدار، درسیم، سینان و غمگین در عملیات دولت اشغالگر که به شیوه‌ای خائنانه و مملو از ترس و وحشت توسط نوکرانشان انجام می‌شد، با مقاومت خود داستان قهرمانی را نگاشتند و به کاروان شهدای همیشه زنده پیوستند. رفقایمان با مقاومت خود نمایندگی مبارزان شکوه و فدایی آپویی را به عهده گرفتند. بدون شک انتقام رفقایمان را از توطئه‌گرها خواهیم گرفت و مقاومت آنها را به پیروزی می‌رسانیم.

ابتدا به خانوادههی رفقای شهیدمان و خلق میهن‌دوست کوردستان تسلیت می‌گوییم و عهد می‌بندیم انتقام رفقایمان را که با توطئه‌ی ترسوها به شهادت رسیدند را خواهیم گرفت و مبارزات آزادی را به پیروزی می‌رسانیم."