نیروهای مدافع خلق: مقاومت تاریخی هفتانین ادامه دارد

ه.پ.گ در تازه‌ترین اطلاعیه خود از تداوم مقاومت نیروهای گریلا در مقابل ارتش اشغالگر ترک خبر داده و می‌گوید که در چلی و هفتانین دست‌کم ١٠ اشغالگر کشته شده‌اند.

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان با صدور اطلاعیه‌ای از مقاومت گریلاهای ه.پ.گ/ یژاستار علیه اشغالگران خبر داده است.

در اطلاعیه آمده است:

"هفتانین

مقاومت تاریخ‌ساز نیروهای ما علیه حملات اشغالگرانه ارتش اشغالگر ترک به منطقه هفتانین در مناطق حفاظتی مدیا ادامه دارد. نیروهای ما سلسله‌ عملیات‌هایی را بر علیه  اشغالگران که در صدد ایجاد منطقه حائل در باشور کوردستان هستند به انجام رساندند. جزئیات بیشتر از این قرار است؛

روز ٢۵ ژوئن (۵ تیر) میان نیروهای ما و اشغالگران که در تلاش پیشروی در منطقه ششدرا بودند جنگ سنگینی روی داده و تا غروب ادامه یافت. نیروهایمان با اینکه دشمن به شیوه‌ای گسترده اقدام به حملات هوایی کرده بود مقاومتی قهرمانانه از خود نشان دادند. در این عملیات ٧ نظامی دشمن کشته و بیشتر از ١٠ نظامی دیگر زخمی شدند.

رفقایمان اسمر دَفریم، سما کاتو، آرین انگیزک، بریوان جودی و آرارات سرحد با فرماندهی رفیق اسمر دَفریم تا آخرین گلوله خود مقاومت کردند و به کاروان شهیدان راه شرف پیوستند.

٢۶ ژوئن نیروهای یژاستارمان علیه اشغالگران که در صدد پیشروی در منطقه شهید جودی بودند عملیاتی انفجاری را به انجام رساندند. در این عملیات یک سرباز اشغالگر کشته شد.

همان شب نیروهایمان عملیات موثر را علیه اشغالگران در منطقه خانتور به انجام رساندند. در این عملیات یک نظامی دشمن کشته شد. جزئیات بیشتر در اطلاعیه‌ای جداگانه منتشر می‌گردند.

چلی

نیروهایمان در چارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا سلسله عملیات‌های را به انجام رساندند. در این زمینه؛

ساعت ١٧ روز ٢۴ ژوئن نیروهای یژاستارمان علیه مواضع دشمن در تپه شهید رِبَر در بخش چلی از توابع جولمرگ عملیاتی ترتیب دادند. یک بیل مکانیکی دشمن منهدم شده، دو نظامی دشمن کشته و دو نظامی دیگر زخمی شدند.

ساعت ۵ بامداد ٢٧ ژوئن نیروهایمان علیه پایگاه گری در بخش چلی عملیاتی را ترتیب دادند. تعداد دقیق کشته و زخمی‌های دشمن در این عملیات در دست نیست.

٣١ مه ارتش اشغالگر ترک در اطراف منتقه قسرادی واقع در بخش چلی جولمرگ تحرکات گسترده نظامی را آغاز کرد. در نتیجه میان نیروهایمان و اشغالگران جنگ روی داد و ضربات سنگینی بر دشمن وارد شد. رفقایمان بروسک، کاروان و کاوه تا آخرین گلوله خود جنگیدند و به شهادت رسیدند.

حملات هوایی

ساعت ١٩:٣٠ روز ٢۶ ژوئن و ساعت ٢١:٣٠ شنبه شب (٢٧ ژوئن) هواپیماهای جنگنده ارتش اشغالگر ترک منطقه سیدا در زاپ از مناطق حفاظتی مدیا را بمباران کردند. در این بمباران‌ها هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است ولی منطقه دچار آتش‌سوزی شد."