نیروهای مدافع خلق: ٣١ اشغالگر کشته شدند، تعداد زیادی خودرو منهدم گشتند

نیروهای گریلا در هفتانین، شمذینان استان جولمرگ و کوهستان جودی ضربات مهلکی بر ارتش ترکیه وارد کردند. کشته شدن ٣١ اشغالگر محرز شده و تعداد زیادی خودرو نیز منهدم شده‌اند

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات نیروهای خود علیه اشغالگران را در جنگ هفتانین با افکار عمومی در میان گذاشت.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"ساعت ١۶ روز ٢٣ ژوئن نیروهایمان در تپه شهید بریوان عملیاتی انفجاری را علیه اشغالگران به انجام رساندند که در نتیجه آن ٢ سرباز دشمن کشته و ٢ سرباز دیگر زخمی شدند.

عملیات تک‌تیراندازان در تپه دوپشک

تک‌تیراندازانمان در ٢۵ ژوئن (امروز) در تپه دوپشک یک نظامی اشغالگر را هدف قرار داده و این اشغالگر کشته شد.

کشته شدن ١٠ نظامی ترک از سوی گریلاهای زن

ساعت ٧ امروز نیروهای یژاستارمان نظامیان دشمن را در تپه شهید بریوان منطقه شهید درسیم را از نزدیک تحت نظر قار دادند. سپس نیروهایمان از سه محور دشمن را هدف قرار دادند و در این عملیات ١٠ ارتشی دشمن کشته شدند. نیروهای ما کنترل محل درگیری و اجساد دشمن را بدست گرفتند.

بمباران پساخا و ششداری از سوی جنگنده‌های ترکیه

ارتش اشغالگر ترک از غروب روز گذشته (٢۴ ژوئن) منطقه گلیه پساخ و ششداری را با آتش‌ توپخانه، هلی‌کوپتر و هواپیماهای جنگنده هدف حمله هوایی قرار داده است. صبح امروز میان نیروهای ما و اشغالگران درگیری سنگینی روی داد. جزئیات بیشتر در اطلاعیه‌ای جداگانه منتشر خواهد شد.

انفجار و سوءقصد در شرنخ

ه.پ.گ در رابطه با عملیات گریلایی در مناطق دیگر نیز اعلام کرد؛

"نیروهای ما در چارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا علیه ارتش اشغالگر ترک عملیات‌های را به انجام رساندند. در این چهارچوب؛

ساعت ١٢ روز ٢٢ ژوئن نیروهایمان در مسیر جاده میان پایگاه خاپوشک و سلورت در شمذینان استان جولمرگ علیه یک دستگاه خودرو زرهی دشمن تله انفجاری کار گذاشتند که در نتیجه انفجار آن خودرو مذکور به تمامی منهدم شد، تعداد دقیق کشته و زخمی‌های دشمن مشخص نیست.

ساعت ۶ روز ٢٣ ژوئن نیروهای یژاستار در منطقه گری شکر در شمذینان عملیات سوءقصد به انجام رساندند و در نتیجه آن یک نظامی دشمن کشته شد. ارتش ترک پس از این عملیات منطقه را آماج حملاتی راکتی و توپخانه قرار داد.

کشته شدن ١٣ نظامی و ۴ کنترا در شرنخ

نریوهای ما در چارچوب کارزار انقلابی شهید رزگار گوَر و شهید مدیا ماوا علیه ارتش اشغالگر ترک عملیات‌هایی را به انجام رساندند.

ساعت ٢١ روز ١۵ ژوئن نیروهای یژاستار ما علیه کاروان خودروهای زرهی دشمن که از منطقه کورسی در کوهستان جودی به سوی شرنخ در حال حرکت بود عملیاتی انفجاری را به انجام رساندند. یک خودرو زرهی از نوع کرپی در این عملیات منهدم شد. کشته شدن ١٣ ارتشی ترک محرز شده است. دشمن پس از این عملیات با خودروهای زرهی اجساد کشته و زخمی خود را از منطقه خارج کردند.

نیروهای ما علیه افرادی که در حال احداث جاده نظامی میان منطقه درگول و سفیف در کوهستان جودی هستند ده‌ها بار هشدار دادند. نیروهایمان علیه روز ١۶ ژوئن کنتراهایی که به هشدارهای ما توجه نکردند عملیاتی را به انجام رسانده و ۴ کنترا را به سزای عمل خود رساندند. اگر چه رژیم اشغالگر ترک در رسانه‌های خود این افراد را غیرنظامی معرفی کرده است اما اینان علیه خلق کورد، محیط زیست و گریلاهای ما با دشمنان همکاری کردند و رژیم ترک درصدد پنهان‌کاری است.

همچنین در همین روز ۴ خودرو، ٣ دستگاه بیل مکانیکی و یک کامیون راهسازی ارتش ترک در منطقه ناوسر کوهستان جودی به آتش کشیده شدند. به افرادی که در این منطقه با دشمن همکاری می‌کنند هشدار داده شد.

شهادت سه گریلا طی جنگ در تندورک

١۵ ژوئن در منطقه تندورک بخش الباک استان وان میان نیروهای ما و ارتش اشغالگر ترک درگیری روی داد، در این جنگ تعداد زیادی از نظامیان دشمن کشته و زخمی شدند. ٣ تن از رفقایمان قهرمانانه در برابر اشغالگران جنگیدند و به شهادت رسیدند.

جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: متین اُزَر

   کد سازمانی: فرات دوزگر

   محل و سال تولد: آگری

   نام مادر – نام پدر: هاجر- محمود

  تاریخ و محل شهادت: ١۵ ژوئن ٢٠٢٠/ تندورک


   نام و نام خانوادگی: محسن عارف‌زاده

   کد سازمانی: سمکو سورکیو

   محل و سال تولد: بانه

   نام مادر – نام پدر: مریم - محمود

  تاریخ و محل شهادت: ١۵ ژوئن ٢٠٢٠/ تندورک


   نام و نام خانوادگی: فردی یلدز

   کد سازمانی: شروان جودی

   محل و سال تولد: ارزروم

   نام مادر – نام پدر: نوریه- علی

  تاریخ و محل شهادت: ١۵ ژوئن ٢٠٢٠/ تندورک

رفقایمان فرات، سمکو و شروان برای دفاع از ارزشهای خلق کورد در برابر نیروهای استعمارگر و قاتل هر کدام از منطقه‌ای از کوردستان به صفوف مبارزه آزادیخواهی پیوستند. رفقایمان قهرمانانه به آرمان‌های خود وفادار بوده و تا آخرین نفس به بهترین نحو به وظایف انقلابی خویش عمل کردند.

رفقا فرات، سمکو و شروان ضربات سهمگینی بر دشمن وارد کردند و در جنگ به شهادت رسیدند. مراتب تسلیت خود را نخست به خانواده و سپس به تمامی خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌داریم و با آرمان‌های آنان تجدید پیمان می‌کنیم."