نیروهای مدافع خلق: ٣۴ اشغالگر در هفتانین کشته شدند

ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای نتایج کارزار انقلابی هفتانین را منتشر کرد. در اطلاعیه آمده است که ٣۴ ارتشی ترک کشته شده و به ٢ هلی‌کوپتر کبری صدمه وارد شده است.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان در رابطه با کارزار جنگ هفتانین اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"نیروهایمان روز ٢١ ژوئن علیه حمله اشغالگرانه ارتش غاصب ترک به هفتانین عملیات‌های گسترده‌ای را به انجام رساندند و ضربات سهمگینی را بر دشمن وارد کردند. ٣۴ اشغالگر کشته  و به دو فروند هلی‌کوپتر از نوع کبری صدمه وارد شد."

ه.پ.گ در شرح عملیات نیروهای گریلا اعلام کرده است:

"سه عملیات انفجاری؛ کشته شدن تعدادی از نظامیان دشمن و ضربه وارد کردن به یک فروند هلی‌کوپتر کبری

از ساعت ٢٢ روز ٢٠ ژوئن تا ساعت ٢ بامداد روز ٢١ ژوئن هواپیماهای جنگنده و هلی‌کوپترهای ارتش غاصب ترک منطقه خانتور را هدف بمباران و حملات راکتی شدید قرار داده‌اند. نیروهای ما یک هلی‌کوپتر را آماج رگبار قرار داده و به آن صدمه وارد کردند. هلی‌کوپترهای دیگر دشمن مجبور به ترک منطقه شدند. تلاش اشغالگران برای پیاده نمودن سربازان با سه عملیات انفجاری نیروهای ما روبرو شد. چندین نظامی دشمن کشته و زخمی شدند. تعداد دقیق کشته و زخمی‌های دشمن در دست نیست.

ساعت ٩:٣٠ نیروهایمان علیه اشغالگران در منطقه خانتور عملیاتی انفجاری به انجام رساندند. کشته شدن ۵ نظامی دشمن محرز شده است.

ساعت ١١ در تله انفجاری نیروهایمان در همین منطقه ٣ اشغالگر دیگر کشته شدند.

همچنین ساعت ١٢:٣٠ عملیات پیروزمندانه‌ای در تپه دوپشکا علیه اشغالگران به انجام رسید و از سه محور هدف قار گرفته و ۶ اشغالگر کشته شدند.

نیروهای ما ساعت ١٣:١٠ علیه نظامیان در تپه سیپان عملیاتی ترتیب دادند. در این عملیات ضربه‌ی مهلکی بر اشغالگران وارد شد، تعداد کشته و زخمی‌های دشمن محرز نیست.

یک فروند هلی‌کوپتر کبری صدمه دید

ساعت ١۴ نیروهای ما عملیات موثری را  علیه نظامیان دشمن در تپه قسروکی به انجام رساندند. نیروهای ما وارد مقر نیروهای دشمن شدند و در نتیجه این عملیات ۶ ارتشی ترک کشته شدند. رفیق «ممیان» در این عملیات تا آخرین گلوله خود مقاومت کرده و به شهادت رسید. پس از این عملیات یک فروند هلی‌کوپتر کبری که قصد حملات راکتی به منطقه را داشت هدف رگبار نیروهای ما قرار گرفته و متحمل ضربات سنگینی شد.

در ساعات ١۴:٣٠ و ١۶:٣٠ نیروهایمان دو بار نظامیان دشمن که قصد ورود به سنگرهای ما را در تپه شهید بریوان داشتند هدف قرار دادند. در این عملیات ٣ ارتشی دشمن کشته شدند.

ساعت ١۵ نیروهای ما علیه نظامیان دشمن در منطقه خانتور عملیاتی را ترتیب دادند. نیروهای ما ضربات مرگباری را بر اشغالگران وارد کردند و کشته شدن ١١ نظامی دشمن محرز شده است. ارتش اشغالرگ ترک پس از این ضربه مهلک منطقه را آماج حملات هوایی قرار داد و سپس با هلی‌کوپترهای سیکورسکی جنازه کشته و زخمی‌هایش را از منطقه خارج کرد."

عملیات گریلایی در بستا، خاکورک و چلی

ه.پ.گ در ادامه می‌افزاید:

"ساعت ١ نیمه شب ٢١ ژوئن نیروهایمان در چارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا علیه نظامیان دشمن در تپه للیکان عملیاتی ترتیب دادند. مواضع و استحکامات دشمن از سوی نیروهای ما هدف قرار گرفت و در نتیجه سه اشغالگر کشته شدند.

ساعت ١٩ روز ١٧ ژوئن نیروهایمان علیه نظامیان مستقر در اطراف پایگاه اوسیان واقع در منطقه بستا استان شرنخ عملیاتی را به انجام رساندند. در این حمله دو نظامی دشمن از جمله یک درجه‌دار ارتش کشته شدند.

ساعت ١٠:۴٠ و ساعت ١٧:۴٠ نیروهایمان در منطقه چلی استان جولمرگ عملیات مواضع دشمن در تپه سور عملیاتی را به انجام رساندند. تعداد دقیق کشته و زخمی‌های دشمن در دست نیست.

هواپیماهای جنگنده دشمن دوشنبه شب (٢١ ژوئن) مناطق تپه هکاری و گولکا در منطقه متینا واقع در مناطق حفاظتی مدیا را بمباران کردند. در این حملات هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است."