نیروهای مدافع خلق کوردستان: سه نظامی دشمن در خاکورک کشته شدند

گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار در منطقه خاکورک نظامیان ارتش اشغالگر ترک را هدف قرار دادند. در تله انفجاری که توسط نیروهای گریلا کار گذاشته شده بود سه نظامی ترک کشته شدند. ه.پ.گ همچنین هویت دو گریلای یژاستار را که در منطقه بازید به شهادت رسیده بودند منتشر کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات نیروهای گریلا علیه اشغالگران کوردستان را به اطلاع افکار عمومی رسانده است.

در اطلاعیه آمده است:

"ارتش اشغالگر ترک روز ١۵ آوریل (٢٧ فروردین) تحرکاتی را در عرصه ارموش در منطقه خاکورک از توابع مناطق حفاظت شده مدیا آغاز کرد. نیروهای ما علیه تحرکات گسترده اشغالگران در منطقه عملیات‌های انفجاری را به انجام رساندند. در این عملیات سه نظامی دشمن کشته شدند. تحرکات دشمن همان روز بدون کسب نتیجه خاتمه یافت. یگان ما به سلامت به محل انجام وظایف خویش بازگشت.

روز ١۴ آوریل (٢۶ فروردین) هواپیماهای جنگنده ارتش اشغالگر ترک اطراف روستای چمانکی در منطقه گاری را بمباران کردند. در این بمباران زیانی به نیروهای ما وارد نشد اما مزارع ساکنان منطقه متحمل آسیب مادی فراوانی شده است.

٩ نوامبر ٢٠١٩ (١٨ آبان ١٣٩٨) پس از حمله هوایی ارتش اشغالگر ترک در تپه حلاج واقع در بخش بازید استان آگری ارتباط با دو نفر از رفقا قطع شد. هر دو رفیق در حملات دشمن به شهادت رسیدند. جزئیات شناسامه‌های رفقای شهیدمان به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: حمیده علی

   کد سازمانی: بهار قندیل

   محل و سال تولد: کوبانی

   نام مادر – نام پدر: یازه - عبدالرحمان

  تاریخ و محل شهادت: ٩ نوامبر ٢٠١٩ / آگری


   نام و نام خانوادگی: نارین آکچای

   کد سازمانی: تِکوشین شورش

   محل و سال تولد: استانبول

   نام مادر – نام پدر: نورجان - عبدالکریم

  تاریخ و محل شهادت: ٩ نوامبر ٢٠١٩/ آگری

رفقایمان تِکوشین و بهار علیه سیاست‌‌ آسیمیلاسیون و امحا که توسط دولت‌های اشغالگر و سیستم سرمایه‌داری بر خلقمان تحمیل می‌شود با تکیه بر توان خویش و ایمانی راسخ به صفوف مبارزه خلق کورد پیوستند و مقاومتی بزرگ را از خویش به یادگار گذاشتند. رفقایمان در تلاش بودند که در تمامی کوردستان مبارزه‌ای بزرگ را به پیش برند و در این راستا به وظایف و مسئولیت‌های خود به بهترین نحو عمل نمودند. رفقا بهار و تِکوشین با ایدئولوژی زن آزاد که از سوی رهبر آپو طرح شده است خود را مسلح نموده و در تمامی عرصه‌ها به نقش پیشاهنگی برخاستند. رفقا زندگی خویش را وقف مبارزه علیه ذهنیت اشغالگر و استعمارگر نموده، در این راه با قهرمانی ایستادگی کردند و به شهادت رسیدند.

مراتب تسلیت خویش را به خانواده گرامی رفقای شهیدمان و آحاد خلق کوردستان اعلام می‌داریم و پیمان می‌بندیم که برای تحقق آینده آزاد و تابناک مبارزه را به پیروزی برسانیم."