نیروهای مدافع خلق: ۳ اشغالگر کشته شدند

ه.پ.گ اعلام کرد در عملیات گریلاهای ه.پ.گ/یژاستار علیه ارتش اشغالگر ترکیه ۳ سرباز ترک مجازات شدند.

مرکز اطلاع‌رسانی و نشر ه.پ.گ اعلام کرد، علیه ارتش اشغالگر ترکیه که در منطقه‌ی هفتانین از توابع مناطق حفاظت شده‌ی مدیا دست به عملیات اشغالگرانه زده‌اند، نیروهایشان روز ۲ ژوئیه در چهارچوب عملیات انقلابی جنگ هفتانین عملیاتی انجام داده‌اند.

ه.پ.گ اعلام کرد،"ساعت ۱۱:۳۰ تک‌تیراندازان یژاستار در عرصه‌ی ششدرا علیه ارتش اشغالگر ترک عملیاتی را ترتیب داده و یک سرباز ترک را مجازات کرده‌اند.

ساعت ۱۹:۳۰ نیروهایمان سربازهای اشغالگر ترکیه در تپه‌ی کاتو سوله را هدف قرار دادند. در این عملیات ضربه‌ی سنگینی به یگانهای دشمن وارد شد اما تعداد کشته‌ها و زخمیهای دشمن هنوز مشخص نیست."

همچنین ه.پ.گ در ادامه گفت:

"نیروهایمان مرزبانان ارتش عراق را تحت نظر دارند"

"۱ ژوئیه‌ نیروهای مرزبان عراق در منطقه‌ی کریی از توابع منطقه‌ی قلعه‌ی شابانی و درکاری باتوفا مستقر شده‌اند. این نیروها اعلام کرده‌اند که برای ممانعت از پیشرویهای ارتش ترکیه در این مرزها مستقر شده‌اند. چنین تلاش‌هایی که حملات دولت اشغالگر ترکیه افزایش ‌یافته‌اند، مشکوک می‌باشد. نیروهایمان مرزبانان را تحت نظر دارند. تا آشکار شدن کامل حقایق، نیروهایمان در آماده‌باش خواهند بود و سپس بر اساس رخدادها موضع گیری خواهند کرد.

کشته شدن دو اشغالگر از سوی تک‌تیراندازان گریلا در کوهستان شاخی

نیروهای یژاستار در چهارچوب عملیات انتقامی شهید مدیا ماوا و شهید رزگار گور در ۳۰ ژوئن ساعت ١٩:۵٠ در منطقه‌ی کاتو خلیلا در منطقه‌ی شاخی استان وان علیه سربازهای اشغالگر دولت ترکیه که در منطقه‌ی چلی بوکا در حال بازرسی بودند، عملیاتی انجام دادند. در این عملیات دو سرباز دشمن به سزای اعمالشان رسیدند.

عملیات جولمرگ بدون نتیجه ماند

۲۶ ژوئن ارتش اشغالگر در عرصه‌ی کاتو کافالا در استان جولمرگ دست به عملیات زد. جنگنده‌ها و هلی کوپترها شبانه منطقه را بمباران کردند و ارتش اشغالگر با هلی کوپتر سیکورسکی اقدام به انتقال نیرو به منطقه کرد. ارتش اشغالگر ترک ۲۷ ژوئن بدون بدست آوردن هیچ نتیجه‌ای منطقه را ترک کرد.

جنگنده‌ها گاره را بمباران کردند

۲ ژوئیه جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترک اطراف روستای یکمالی منطقه‌ی گاره از توابع مناطق حفاظت شده‌ی مدیا را بمباران کردند. در این بمباران به نیروهای ما آسیبی وارد نشد."