نیروهای مدافع خلق؛ ۵ عضو یگان ویژه ارتش ترک در شرنخ کشته شدند

ه.پ.گ اعلام کرد که نیروهای گریلا در گرامیداشت گریلاهای شهید جنگ هفتانین عملیاتی را منطقه قلابان استان شرنخ به انجام رسانده‌اند و در نتیجه آن با انهدام دو سنگر و یک برجک، ۵ عضو یگان ویژه ارتش ترک از پای درآمده‌اند.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات روز ١۴ ژوئیه (٢۴ تیر) گریلاهای خود را در منطقه قلابان منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"نیروهایمان در منطقه مابین روستاهای عصیان و آقری واقع در بخش قلابان استان شرنخ، اعضای یگان ویژه ارتش اشغالگر ترک را که در حال جولاندهی بودند تحت کنترل قرار دادند. ساعت ٢٣ شامگاه ١۴ ژوئیه یگان دشمن در تپه‌ی شهید قهرمان هدف عملیات نیروهای ما قرار گرفت. در این عملیات نیروهای دشمن از فاصله نزدیک هدف قرار گرفتند، در نتیجه دو سنگر و یک برجک منهدم شدند، کشته شدن ۵ عضو یگان ویژه محرز شده است. نیروهای ما همچنین برجک مخابراتی این پایگاه را تخریب کردند. این عملیات برای گرامیداشت رفقایی انجام گرفت که در کارزار انقلابی جنگ هفتانین در برابر اشغالگران جنگیده و به شهادت رسیده بودند.

حملات هوایی ارتش ترک به زاپ و خاکورک

ه.پ.گ در رابطه با حملات هوایی ارتش ترک اعلام کرد؛

"ساعت ١۴:٣٠ روز ١۶ ژوئیه هواپیماهای جنگنده ارتش اشغالگر ترک «شکفتا بریندارا» در منطقه زاپ و «زوزانه روتی» در منطقه خاکورک واقع در مناطق حفاظتی مدیا را بمباران کردند.

در این حملات هیچ زیانی به نیروهای ما وارد نشده است."