نیلوفر کوچ: تلاش می‌کنیم شورای مدیریتی میان نیروهای کوردستانی ایجاد نماییم

رئیس مشترک ک.ن.ک اشاره می‌کند که ک.ن.ک در نوزدهمین کنگره‌ی خود وارد مرحله‌ی جدیدی می‌شود. وی می‌گوید: ک.ن.ک ۲۰ سال است مبارزه می‌کند و در کنگره مبارزاتمان را گسترده تر خواهیم کرد، همچنین تلاش میکنیم میان نیروهای کوردستانی شورای مدیریتی تشکیل دهیم.

   نیلوفر کوچ، رئیس مشترک کنگره‌ی ملی کوردستان ک.ن.ک در مورد برنامه‌ها و کارهای سال نو و تدارکات برای کنگره‌ی نوزدهم ک.ن.ک که قرار است در ماه اکتبر برگزار شود با روژ نیوز مصاحبه‌ای انجام داد.

   نیلوفر کوچ، با اشاره به حملات علیه کوردستان گفت: مقاومت علیه ااشغالگری در باکور و باشور کوردستان، مقاومتی مقدس برای محافظت از میهن است، ما هم به عنوان ک.ن.ک می‌گوییم: نباید به دولتها برای افزایش طول عمرشان فرصت داده شود، یکی از جاهایی که دولت ترکیه در آنجا فرصت را برای اشغالگری مناسب میداند، باشور کوردستان میباشد، دلیل آن هم تقسیم نیروهای باشور کوردستان است، دلیل دیگر آن هم سکوت خلق در مقابل آن است، به همین دلیل به عنوان ک.ن.ک مدت یک سال است در روستا، شهرکها و شهرها برای اطلاع رسانی در مورد اشغالگری گردهماییها و تجمعاتی را تدارک می‌بینیم، اشغالگری تنها در سطح خاک نیست، بلکه اشغالگری فرهنگی و هنری نیز در جریان است، بسیاری از کانالهای تلویزیونی باشور سریالهای ترکی پخش می‌کنند، بخش اصلی از مضمون این سریالها گسترش سیاست اشغالگری است، اشغالگری اقتصادی نیز از دیگر موضوعات می‌باشد، برای آنکه خلقمان موضع خود را علیه اشغالگری تثبیت کند، ک.ن.ک مدت دو سال است و بویژه امسال از هلبجه تا زاخو با اعضایش در باشور جلسه برگزار کرده و در کنفرانس رایزنی ملی که در اروپا برگزار شد اعلام کردیم که باید همه‌ی نیروهای کوردستانی علیه اشغالگری دارای موضعگیری مناسب باشند، به ویژه در مورد اشغالگری ترکیه در باشور کوردستان و تهدید به اشغال روژاوای کوردستان، جنگی که دولت ترک در باشور و روژاوای کوردستان برپا کرده است، جنگی صد ساله علیه کوردهاست.

نیاز به اتحاد سیاسی و دیپلماسی نیروهای کوردستانی
   رئیس مشترک ک.ن.ک با اشاره به حمایتهای جهانی از جبهه‌ی کوردی میگوید: وقتی به جبهه‌ی کوردها مینگریم، می‌بینیم که حمایتهای جهانی از آن نیرومند است، سطح ملی کورد نیز پیش افتاده است، تنها یک چیز لازم است و آن نیز ایجاد اتحاد سیاسی و دیپلماسی میان نیروهای کوردستانیست، تقسیم نیروهای کوردی در یک بخش از کوردستان فرصت را برای دشمنان فراهم میکند، به ویژه ترکیه از این فرصت در باشور کوردستان استفاده میکند، ترکیه می‌خواهد کوردها را در مقابل هم قرار دهد وجنگ برادرکشی راه بیندازد، در کنفرانس رایزنی ملی در اروپا از همه‌ی نیروهای کوردی خواستیم که موضع خود را مشخص کنند، در آغاز ک.ج.ک و بسیاری از طیفهای کوردی پاسخی مثبت داده و اعلام آمادگی کردند تا آنچه لازم است برای اتحاد ملی علیه اشغالگری ترکیه انجام دهند.

اجازه ندهیم تفاوت سیاست کوردها راه را برای اشغالگری هموار کند
   کوچ در بخش دیگری از سخنانش گفت: مبارزات آینده‌ی ما که به زودی آغاز می‌شود این است که اجازه ندهیم تفاوتها در سیاست کوردها راه را برای اشغالگری دولت ترکیه باز کند، حداقل دیالوگ در میان کوردها گسترش یابد و کوردیناسیونی تاسیس شود، چون برای اولین بار چهار دولت- ملت در منطقه دچار بحران و فروپاشی هستند و ترکیه هم به سمت فروپاشی پیش میرود، اگر بتوانیم اتحاد ملی را ایجاد کنیم، میتوانیم هر چهار بخش کوردستان را از خطر اشغالگری حفظ کنیم، می‌توانیم باکور، باشور و روژاوای کوردستان را به طور کامل از خطر دور کنیم و در روژهلات کوردستان نیز تلاش کنیم مسئله‌ی کورد را از راه دیالوک با ایران از راه سیاسی و دمکراسی حل کنیم.

ک.ن.ک با کنگره‌ی جدید وارد مرحله‌ی تازه‌ای میشود
   نیلوفر کوچ با اشاره به کنگره‌ی آتی ک.ن.ک گفت: به کنگره‌ی نوزدهم نزدیک میشویم، به مناسبت ۲۰مین سالگرد تاسیس ک.ن.ک می‌توانیم آشکارتر در مورد برخی موضوعات صحبت کنیم، به همین دلیل برخی تغییرات در ک.ن.ک ایجاد می‌کنیم، به خصوص در خصوص اعضای جدید، برای عضویت افراد بسیاری درخواست داده‌اند، قصد داریم شخصیتها و نمایندگان احزاب را به شیوه‌ای گسترده در ک.ن.ک جای دهیم، ک.ن.ک ۲۰ سال است برای اتحاد خلق کورد تلاش می‌کند و اینگونه شناخته میشود، در دیپلماسی نیز تاثیر خود را دارد، ک.ن.ک با هر بخش کوردستان از چپ و راست، دمکرات، لیبرال و غیره ارتباط دارد، این هم فرصت گسترش نشستها را ایجاد می‌کند، باید پس از ۲۰ سال ک.ن.ک وارد مرحله‌ی تازه‌ای شود، سعی می‌کنیم نتایج مشخصی از مبارزات ۲۰ ساله‌مان بدست آوریم.

مرکز مبارزاتمان در باشور و روژاوا خواهد بود
   کوچ در ادامه‌ی سخنانش گفت: مبارزاتمان بیشتر در دو مرکز متمرکز خواهد شد و بیشتر در مورد باشور و روژاوای کوردستان فعالیت خواهیم کرد. در این دو بخش کوردستان کارهایمان را با خلقمان، سازمانها و نهادهای مدنی به پیش خواهیم برد، وظیفه‌ی اصلیمان این است که از دستاوردهای کوردها در باشور و روژاوا دفاع کنیم، وظیفه‌ی بعدیمان این است که مبارزات دیپلماتیکمان علیه دولت ترکیه را تسریع کنیم، هدف سوم ما این است که شرکت زنان در مبارزات ک.ن.ک را افزایش دهیم، زنان کورد در احساس میهن‌دوستی نیرومندتر هستند، چون تاکنون زنان از ارزشهای ملی و شناسه‌ی کورد محافظت کرده‌اند، هدفمان این است که با افزایش دادن تعداد زنان، ارگانهای ک.ن.ک را بیشتر و فعالتر کنیم. میخواهیم جوانان نیز در مبارزاتمان شرکت کنند و تعدادشان افزایش یابد. از طرف دیگر میخواهیم سازمانهای مدنی و نماینده‌ی باورهای مختلف را شرکت دهیم، کارهایمان را از اکتبر آغاز خواهیم کرد.

تلاش میکنیم تا در مدت یک سال جایگاه شمال و شرق سوریه را تثبیت کنیم
   کوچ همچنین در مورد نقشه‌ی مهم ک.ن.ک میگوید: تلاش میکنیم تا طی یک سال جایگاه شمال و شرق سوریه را تثبیت کنیم. سرنوشت عفرین هم در برنامه‌ی ما قرار دارد، عفرین برای ما زخمی ملی است و بیشتر بر آن تاکید خواهیم کرد، همچنین غارت و اشغالگری دولت ترکیه در باشور کوردستان هم موضوع دیگری است، همچنین فاشیسم دولت ترکیه در باکور کوردستان را به موضوع روز دولتهای عضو اتحادیه‌ی اروپا و سازمان ملل و کشورهای عضو ناتو تبدیل میکنیم و علیه دولت ترکیه دیپلماسی را گسترش میدهیم.

   نیلوفر کوچ رئیس مشترک کنگره‌ی ملی کوردستان ک.ن.ک در پایان سخنانش به این مسئله اشاره کرد که کوردها باید از این پس بگویند نوبت ماست، وی گفت: در کنگره مان میخواهیم همه‌ی مبارزاتمان را از نو آغاز کنیم. امیدواریم که این مبارزات را به موفقیت برسانیم، به عنوان ک.ن.ک قصد داریم نتایج را در نظر بگیریم، چون این عصر فرصت مناسبی در اختیارمان قرار خواهد داد، زمان، زمان کوردهاست و باید کوردها بر این اساس به خوبی به تحرک بپردازند. اگر با هم متحد شویم و توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم، نه تنها در کوردستان، بلکه در خاورمیانه به نیرویی پیشاهنگ برای همه‌ی خلقها تبدیل خواهیم شد.