ه.د.پ: نیروهایی که مخمور را هدف قرار داده‌اند، در این حمله مسئول هستند

ه.د.پ در مورد حمله‌ی داعش به کمپ مخمور اعلام کرد، حمله‌ی داعش نشان می‌دهد که خطر داعش دوباره آغاز شده است.

شورای رهبری مرکز حزب دمکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ) در مورد حمله‌ی تبهکاران داعش به کمپ مخمور بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه‌ی ه.د.پ آمده است، حکومت اقلیم کوردستان مدتیست کمپ مخمور را در محاصره قرار داده است، همچنین حکومت آ.ک.پ هرازگاهی کمپ را هدف قرار می‌دهد و آنرا تهدید می‌کند. در آخرین مورد نیز عصر دیروز تبهکاران داعش به کمپ حمله کردند.

در بیانیه ی ه.د.پ همچنین اشاره شده است، به دلیل این حمله یک تن از اهالی کمپ جان خود را از دست داده است و ۳ تن نیز مجروح شدند. در بیانیه ی ه.د.پ همچنین آمده است که " این حمله نشان می‌دهد که تهدید داعش یک بار دیگر آغاز شده است. در نتیجه‌ی مبارزات ق.س.د در شمال و شرق سوریه این سازمان تروریستی که به بلایی برای بشریت تبدیل شده بود، از بین برده شد، اما به دلیل حملات اشغالگرانه علیه شمال و شرق سوریه داعش دوباره زنده شد. داعش با این حمله به کمپ مخمور خواست پاسخ این حملات را بدهد. حمله‌ی داعش به مخمور مانند حملات سالهای گذشته به کوبانی است که مانند هدفی برایش مشخص شد. این حمله همچنین حمله‌ی انتقام از کوردهاست چون کورد را مانعی در برابر خود برای گسترش خویش در سرتاسر جهان می‌داند.

"نیروهای بین‌المللی نیز مسئول هستند"

هرچند داعش مسئول حمله به کمپ مخمور است اما آن نیروهایی که تلاش کردند شمال و شرق سوریه را اشغال کنند، دوباره روح در کالبد داعش دمیدند و کوردها را هدف قرار دادند. مسئولیت این حملات همچنین به عهده‌ی نیروهای بین‌المللی نیز می‌باشد که حمله به کوردها را پذیرفتند. این حمله علیه مخمور را به شدت محکوم می‌کنیم. مخموریها چندین سال پیش به دلیل فشارهای دولت ترکیه ناچار شدند ترکیه را ترک کنند و در مناطق خالی از سکنه برای خود مکانی برای زندگی درست کردند.

فراخوان

این حمله‌ نشانه‌ی آن است که هسته‌های مخفی داعش دست به تحرک زده‌اند.

آن نیروهایی که علیه داعش مبارزه می‌کنند، باید یک بار دیگر به این مبارزات اهمیت دهند، برای آنکه این سازمان به طور کامل فروبپاشد و دیگر نتواند اعمال وحشیانه‌ی خود را انجام دهد و نتواند برای کارهایش هیچ قدمی بردارد.