ه.پ.گ اسامی سه گریلای شهید عملیات روز ٢۵ آوریل هفتانین را اعلام کرد

ه.پ.گ مشخصات ۳ گریلا که در منطقه‌ی هفتانین شهید شدند را اعلام کرد و گفت، آنها با تاکتیکهای مبارزان، راه گریلاهای این دوره را نشان دادند.

بیانیه‌ی ه.پ.گ در این زمینه به شرح زیر می‌باشد:

"در بیانیه‌ای که در ۲۷ آوریل منتشر نمودیم، اعلام کردیم که روز ٢۵ آوریل در منطقه‌ی هفتانین از توابع مناطق حفاظت شده‌ی مدیا علیه ارتش اشغالگر ترکیه در تپه‌ی شهید شیخموس عملیاتی گسترده انجام شده است و در نتیجه‌ی این عملیات ۹ سرباز ترک کشته شدند و مقدار زیادی ابزار و وسایل نظامی بدست آمده است. همچنین اعلام نمودیم که در آن عملیات ۳ تن از رفقایمان که قهرمانانه مبارزه کردند، به شهادت رسیدند.

مشخصات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: فاتح دمیر

   کد سازمانی: چکدار آمَد

   محل و سال تولد: آمَد

   نام مادر – نام پدر: سَوداد – عبدالله

  تاریخ و محل شهادت: ٢۵ آوریل ٢٠٢٠ / هفتانین


   نام و نام خانوادگی: احمد سونار

   کد سازمانی: مروان آمَد

   محل و سال تولد: آمَد

   نام مادر – نام پدر: وحیده - محمد

  تاریخ و محل شهادت: ٢۵ آوریل ٢٠٢٠ / هفتانین


   نام و نام خانوادگی: مسعود آیدین

   کد سازمانی: تولهلدان رُزا بوتان

   محل و سال تولد: شرنخ

   نام مادر – نام پدر: گُلی – محمد علی

  تاریخ و محل شهادت: ٢۵ آوریل ٢٠٢٠ / هفتانین

مروان آمد

رفیق مروان سال ۱۹۹۶ در خانواده‌ای میهن دوست متولد شد. وی مجبور شد در مدرسه‌ای که یکی از مراکز آسمیلاسیون دولت اشغالگر ترکیه است، تحصیلات خود را آغاز کند. اما حس میهن‌دوستی در درون رفیق مروان رشد یافت و مقاومتی که در درون خود داشت بسیار بر وی تاثیر گذاشت. آسمیلاسیون و ذهنیت شوونیستی دولت ترکیه را با چشمان خود دید و با این باور که "با فلسفه‌ی رهبری"، صفحه‌ای نو از مبارزات نوشته شد و بر این اساس در سال ۲۰۱۴ به صفوف مقاومتگران پیوست. در میان صفوف گریلا به شجاعت و مقاومت شناخته می‌شد و از روزی که به جنبش پیوست تا روزی که شهید شد، همه‌ی وظایف و مسئولیتهایش را به شیوه‌ای موفقیت‌آمیز و با باوری عمیق، انجام داد.

چکدار آمد

رفیقمان چکدار آمد در سال ۱۹۸۶ در آمد متولد شد، وی در اوج میهن‌دوستی بزرگ شد. قتل‌عام و فشارهایی که دولت ترکیه بر خلقمان تحمیل شده است، سبب شد رفیق چکدار حقیقت خود را ببیند و در سنین جوانی جنبش آزادی را بشناسد. برای آنکه از میراث خلق و شهدا صیانت به عمل آورد، در سال ۲۰۱۵ به صفوف گریلا پیوست. در مدت کوتاه آموزش، تغییر بزرگی در شخصیت خود ایجاد کرد و به یک میلیتان فدایی پ.ک.ک تبدیل شد. برای آنکه به گریلایی موفق و آگاه تبدیل شود، بدون وقفه تلاش کرد و در تاکتیکهای گریلا موفقیتهای بسیاری بدست آورد.

تولهلدان روزا بوتان

رفیق تولهلدان در منطقه‌ی باسا از توابع شرنخ متولد شد که دشمن در آن منطقه سیستم مزدوریگری را که کوردها را به دست هم می‌کشد و همچنین خط نوکری را تحمیل می‌کند. در مدتی کوتاه سیاستهای اشغالگرانه‌ی دشمن را درک کرد. در منطقه‌ای که در آنجا متولد شده بود، از یک طرف خط نوکری و از طرف دیگر حقیقت خلق میهن‌دوست که با حقیقت پ.ک.ک یکی شده بود، گسترده شده بود. در سنین جوانی تصمیم خود را گرفت و خط شکوه و مقاومت را انتخاب کرد. گریلاهای کوردستان که همیش که در فکر و ذهن وی جای داشتند، برای او به روشنایی و جستجو به دنبال زندگی آزاد تبدیل شدند همیشه ذات خود را حفظ کرد. با وفاداری به تاریخ که در سنین جوانی داشت، در سال ۲۰۱۳ که دانشجوی دانشگاه بود، به پ.ک.ک پیوست.

رفیق تولهلدان فهمیده بود که با شخصیتی انتقام گیرنده می‌تواند پاسخ سیاستهای انکار و نابودگرانه و وحشیانه‌ی دشمن را بدهد. با این ذهنیت به وظایف خود عمل کرد. در مدت کوتاهی با حقیقت پ.ک.ک یکی شد و به مسئولیت خود در جبهه‌های جنگ عمل کرد. رفیق تولهلدان فهمیده بود که بزرگترین انتقام از دشمن عمل به فلسفه‌ی رهبر آپو در وجود خود است و با این درک تلاش کرد که در فلسفه‌ی رهبری عمیق شود و اینگونه به شخصیتی فدایی و فرماندهی جوان تبدیل شد.

رفقایمان مروان، چکدار و تولهلدان در منطقه‌ی هفتانین که آخرین میدان مسئولیت آنها بود، با حسی مبارز که از روح آنها نشات می‌گرفت، راه و تاکتیک گریلای نوین را نشان دادند. با شجاعت و با تصمیمی بزرگ، به سنگرهای دشمن حمله کردند و آنها را نابود کردند و اینگونه به شهادت رسیدند.

به خانواده‌ی عزیز هر سه شهیدمان و به خلق کوردستان تسلیت می‌گوییم و عهد می‌بندیم که رنج تاریخی شهدا را به سرانجام برسانیم."