ه.پ.گ: رژیم ترکیه ضربه‌ای تاریخی خواهد خورد

ه.پ.گ با اعلام اینکه ارتش ترک با حمایت نیروی هوایی تحرکات اشغالگرانه‌ای را در منطقه هفتانین آغاز کرده می‌افزاید:"نام این اقدام اشغالگرانه هر چه می‌خواهد باشد، به شیوه‌ای موثر به آن پاسخ داده خواهد شد و دولت ترکیه ضربه‌ای تاریخی را متحمل می‌شود."

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان در مورد حمله اشغالگرانه رژیم ترک به هفتانین بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه ه.پ.گ آمده است:

"ارتش اشغالگر ترک روز ٢٣ آگوست ٢٠١٩ تحرکات اشغالگرانه‌ای را در منطقه هفتانین از توابع مناطق حفاظتی مدیا آغاز کرده بود و در ادامه این تحرکات اشغالگرانه روز ١۶ ژوئن (دیروز) در ساعات پایانی شب حملات اشغالگرانه به منطقه هفتانین را آغاز کرده است. اشغالگران با کمک پهپادهای بدون سرنشین و استفاده از هلی‌کوپترهای نظامی نظامیان خود را در عرصه بکتوریا میان تپه‌های شهید بریوان و تپه دوپشک، تپه شهید سیپان و شهید کندال مستقر کرده و حمله اشغالگرانه را آغاز کرده‌اند.

دولت غاصب ترک در چارچوب نقشه اشغالگری در تلاش است تا نقاط استراتژیک مناطق حفاظتی مدیا را بدست گرفته و به زعم خود باشور کوردستان را کنترل کند. دولت سفاک ترکیه که روزانه در برابر ایستادگی گریلا در مناطق حفاظتی مدیا تا باکور کوردستان متحمل ضربات مهلکی می‌شود اکنون در تلاش است تا خاک کوردستان را اشغال کند، نام این اقدام اشغالگرانه هر چه که باشد به شیو‌ه‌ای موثر پاسخ لازم داده شده و دولت ترک ضربه‌ای تاریخی خواهد خورد."

همچنین در بیانیه ه.پ.گ آمده است:

"جنگنده‌های رژیم ترک گاره و متینا را بمباران کردند

در صورتی که در مورد اقدامات اشغالگرانه‌ای که دشمن در منطقه آغاز کرده است جزئیات بیشتری کسب شوند با افکار عمومی در میان گذاشته خواهند شد.

ساعت ٢١ روز ١۵ ژوئن هواپیماهای جنگنده رژیم اشغالگر ترک منطقه دراره در متینا از توابع مناطق حفاظتی مدیا را بمباران کردند.

از ٠٠:٠٠ تا ٠٠:٣٠ شامگاه ١٧ ژوئن (امروز) هواپیماهای جنگنده دشمن منطقه دشتا کافیا در گاره از توابع مناطق حفاظتی مدیا را بمباران کردند.

در این حملات آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است.

عملیات و جنگ در درسیم

روز ٣٠ مه ارتش اشغالگر ترک در دره آخوانس در منطقه اواجک استان درسیم عملیات اشغالگرانه‌ای را آغاز کرده است. در این عملیات که تا ٧ ژوئن ادامه یافت مابین نیروهای ما و اشغالگران درگیری‌های سنگینی روی داد و شماری از نظامیان دشمن کشته شدند. در این نبردها رفقایمان آگر، دلیل، رِناس، مونزور، گُلان و ژیاندا هشت روز تمام مقومت کردند و قهرمانانه به شهادت رسیدند."