ه.پ.گ مشخصات ۴ گریلای جانباخته درسیم را اعلام کرد

ه.پ.گ اعلام کرد، روز ۲۳ ژوئن/ ۲تیر جیهان چلبی(حقی) از اعضای فرماندهی عرصه درسیم به همراه ۳ گریلای دیگر در نتیجه‌ی درگیری به شهادت رسیده‌اند.

   مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ با انتشار بیانیه‌ای مشخصات ۴ گریلا که در روز ۲۳ ژوئن/۲ تیر در درسیم به شهادت رسیده‌اند را اعلام کرد.

   متن بیانیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

   "در اطلاعیه‌ی روز ۴ آگوست/ ۱۳ مرداد اعلام کرده بودیم که روز ۲۳ ژوئن/۲ تیر در نزدیکی روستای زامکه در درسیم، میان نیروهایمان و نظامیان ارتش اشغالگر ترکیه درگیری روی داد و در نتیجه‌ی این درگیری‌ها ۴ تن از رفقایمان به شهادت رسیده‌اند. در نتیجه‌ی این درگیری‌ها رفیق حقی( جیهان چلبی) از فرماندهان عرصه‌ی درسیم و رفقای همراه وی عدنان (محمود آلنبای)، رزگار (عبدالله آرواس) و سیدار (مظلوم آتار) پس از نبردی قهرمانانه علیه دشمن به شهادت رسیدند.

مشخصات رفقای شهیدمان بدین شرح است:

   نام: جیهان چلبی

   کد سازمانی: حقی پیر

   محل تولد: درسیم

   زمان و مکان شهادت: ۲۳ ژوئن ٢٠١٩- درسیم


   نام: محمود آلنبای

   کد سازمانی: عدنان پیرو

   محل تولد: آمد

   زمان و مکان شهادت: ۲۳ ژوئن ٢٠١٩- درسیم


   نام: عبدالکریم آوراس

   کد سازمانی: رزگار صبری شاهین

   محل تولد: بتلیس

   زمان و مکان شهادت: ۲۳ ژوئن ٢٠١٩- درسیم


   نام: مظلوم آتار

   کد سازمانی: سیدار درسیم

   محل تولد: درسیم

   زمان و مکان شهادت: ۲۳ ژوئن ٢٠١٩- درسیم

   رفیق حقی فرماندهی پیشاهنگ و نمونه بود
   رفیق حقی سال
۱۹۷۸ در درسیم چشم به جهان گشوده و بر اساس فرهنگ کردی درسیم پرورش یافت. همچون فرزندان دیگر کردستان، واقعیت دشمن را زود شناخت، در برابر سیاست‌های دشمن نابودگر در سال ۲۰۰۴ به کوهستان‌های کردستان آمده و به صفوف گریلا پیوست. رفیق حقی با شخصیت پویای و فداکار خویش در مدتی کوتاه در بعد نظامی پیشرفت نموده و وظایف خویش را با مسئولیت‌پذیری به انجام رساند. از مناطق حفاظتی مدیا تا به درسیم به عنوان نماینده‌ی خط‌مشی آپویی با قلبی صاف و پاک در فعالیت‌ها جایگرفت.

   با ایستاری فدایی تا آخرین نفس خویش پیکار نمودند
   رفقایمان عدنان، رزگار و سیدار در هنگامیکه دولت ترکیه به گونه‌ای وحشیانه به خلق کرد حمله می‌کرد به صفوف گریلا پیوستند و با عمل خویش در زندگی گریلایی به سمبلی زحمتکش و فداکار مبدل شدند. رفقایمان عدنان، رزگار و سیدار در عرصه‌هایی که جایگرفته‌اند، تمامی وظایف و مسئولیت‌های خود را بدون کاستی به انجام رساندند. رفقایمان در برابر تحرکات اشغالگرانه‌ی ارتش ترکیه در درسیم تا آخرین نفس خویش مقاومت نموده و تمامی توطئه‌های دشمن را درهم شکستند.

   مراتب تسلیت خویش را در ابتدا به خانواده‌ی رفقای شهیدمان و تمامی خلق کردستان اعلام می‌داریم و پیمان می‌بندیم یاد و خاطره شهیدان را در مبارزه زنده نگه داریم."