ه.پ.گ مشخصات ۵ گریلای شهید را اعلام کرد

ه.پ.گ مشخصات ۵ گریلایی که در هفتانین شهید شدند را اعلام کرد. ه.پ.گ گفت، "گریلاهای ما ضربات مهلکی به اشغالگران زدند و تا لحظه‌ی شهادت به شیوه‌ای فدایی و شجاعانه جنگیدند و میراث مقاومتی قدرتمند را برای ما باقی گذاشتند."

مرکز اطلاع‌رسانی و نشر ه.پ.گ مشخصات ۵ گریلا را که در جنگ هفتانین شهید شدند اعلام کرد. بیانیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر می‌باشد:

"در ٨ و ۹  آگوست زمانی که دولت ترکیه خواست کوردستان را اشغال کند، نیروهایمان در منطقه‌ی پیربولا دشمن را هدف قرار دادند. در زمان انجام این عملیاتها درگیری رخ داد و ارتش ترکیه منطقه را بمباران کرد. در این بمبارانها و درگیریها رفقایمان پیام آخین، زندا دستینا، ریزان تندورک، سردار مردم و خبات جودی قهرمانانه جنگیدند و شهید شدند. مشخصات شهدا به شرح زیر میباشد:

    نام سازمانی: پیام آخین

    نام و نام خانوادگی: شیرین عمر

    نام مادر و پدر: فاطمه و محی‌الدین

    مکان و زمان شهادت: ۹ آگوست ۲۰۲۰ / هفتانین

 

    نام سازمانی: زندا دستینا

    نام و نام خانوادگی: کادر ارسلان

    محل تولد: جولمرگ

    نام مادر و پدر: باران، محمد

    مکان و زمان شهادت: ۹ آگوست ۲۰۲۰ / هفتانین

 

    نام سازمانی: ریزان تندورک

    نام و نام خانوادگی: گلتکین اونر

    محل تولد: وان

    نام مادر و پدر: آلتون، فهیم

    مکان و زمان شهادت: ۹ آگوست ۲۰۲۰ / هفتانین

 

    نام سازمانی: سردار مردم

    نام و نام خانوادگی: ساواش کرکماز

    محل تولد: موش

    نام مادر و پدر:رحیمه، فاروق

    مکان و زمان شهادت:۹  آگوست ۲۰۲۹ / هفتانین

 

    نام سازمانی: خبات جودی

    نام و نام خانوادگی: ودات بیلیک

    محل تولد: جزیر

    نام مادر وپدر: غربت، جامی

    مکان و زمان شهادت: ۹ آگوست ۲۰۲۰ / هفتانین

دولت اشغالگر ترکیه برای دائمی کردن اشغالگری در کوردستان و از بین بردن خلق کورد، از همه‌ی توان خود استفاده می‌کند و دست به اشغالگری و نابودگری زده است. برای آنکه اشغال باشور کوردستان دائمی شود، با پشتیبانی نوکران خود می‌خواهند ارزش‌های کورد و کوردستان را از بین ببرند. هدف از اشغال هفتانین این است که سنگرهای مقاومت گریلا را تصرف کنند، پایه‌های جامعه را از بین برده و دست به قتل عام بزنند. اما گریلاهای آزادی کوردستان بر اساس خط مشی گریلای نوین، با مقاومت و اعتمادی بسیار، علیه اشغالگری می‌جنگند و اشغالگران را به سزای اعمالشان میزنند.

رفقایمان پیمان، زندا، ریزان، سردار و خبات هر کدام در زمان و شهر متفاوت به دنیا آمده‌اند، با اخلاق میهن دوستی بزرگ شدند و در یک هدف به هم رسیدند. رفقای جوانمان درک کردند که راه آزاد نمودن خلق کورد و پایان دادن به اشغالگری کوردستان غیر از ایدئولوژی رهبر آپو و مبارزات گریلا هیچ چیز دیگری نیست. رفقایمان در سن جوانی به صفوف گریلا پیوستند و با مقاومت فدایی به پیشاهنگ مبارزات آزادی کوردستان تبدیل شدند.

رفقایمان پیمان، زندا، ریزان، سردار و خبات در مقاومت جنگ هفتانین ضربات سنگینی به دشمن اشغالگر زدند، در عملیاتهای بسیاری شرکت کردند و تا لحظه‌ی شهادت به شیوه‌ی فدایی جنگیدند.

ابتدا به خانواده‌ی شرافتمند شهدا و خلق کوردستان تسلیت می‌گوییم و عهد خود را دوباره میکنیم که میراث مبارزات شهدایمان را به نتیجه برسانیم."