ه.پ.گ: ٢٢ نظامی ترکیه کشته شدند، به دو هلی‌کوپتر کبری ضربه وارد شد

گریلاهای ه.پ.گ/ یژاستار در پاسخ به تحرکات اشغالگرانه ارتش غاصب ترک در هفتانین مقاومتی تاریخی را ثبت می‌کنند. در چارچوب کارزار انقلابی جنگ هفتانین به دو هلی‌کوپتر کبری صدمه وارد گردید و ٢٢ سرباز رژیم متجاوز ترک به هلاکت رسیدند

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان در رابطه با حملات اشغالگرانه ترکیه و مقاومت نیروهای گریلا اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"مقاومت تاریخی نیروهای ما علیه تحرکات اشغالگرانه ارتش غاصب ترک در منطقه هفتانین ادامه دارد. نیروهای ما در چارچوب کارزار انقلابی جنگ هفتانین سلسله عملیات‌هایی را علیه اشغالگران به انجام رسانده و ضربات سهمگینی را بر دشمن وارد کردند. جزئیات مقاومت هفتانین به شرح زیر است؛

٢٢ نظامی کشته شدند

ساعت ٢٢ روز ١٨ ژوئن (٢٩ خرداد) و ساعت ١۴:٣٠ روز ١٩ ژوئن (٣٠ خرداد) نیروهای ما در تپه شهید آدار علیه یگان‌های دشمن ٢ عملیات را به انجام رساندند. عملیات‌های مذکور به شیوه‌ای انفجاری و همچنین اسلحه فردی (سبک) بوده است. در این حملات ١١ نظامی دشمن کشته شدند.

ساعت ١٠:۴۵ روز ١٩ ژوئن نیروهای ما یگانی از نظامیان دشمن را که در حال حرکت از تپه شهید حمزه در ارتفاعات پارتیزان بسوی تپه قسروکه بودند تحت نظر قرار داده و عملیاتی را علیه آنان به انجام رساندند. نیروهای ما از فاصله‌ای نزدیک دشمن را آماج قرار دادند و ١١ نظامی دشمن کشته شدند. در این عملیات رفیق «آمارا» تا آخرین گلوله مقاومت کرده و به شهادت رسید. ارتش اشغالگر ترک پس از این عملیات منطقه را با هلی‌کوپتر هدف حملات راکتی و تیربار قرار داد. نیروهای ما هلی‌کوپترهای کبرا را هدف قرار داد و مجبور به عقب‌نشینی کردند.

ظهر همان روز نظامیان دشمن مستقر در تپه شهید بریوان از سوی گریلاهای ما تحت نظر قرار گرفته و علیه آنان عملیاتی ترتیب داده شد. تعداد دقیق کشته و زخمی‌های دشمن در این عملیات محرز نشده است.

 به دو هلی‌کوپتر ضربه وارد شد

ساعت ٢٠ تا ٢١ همان روز هواپیماهای جنگنده و هلی‌کوپترهای ارتش اشغالگر ترک منطقه خانتور (در هفتانین) را هدف حمله قرار دادند. نیروهای ما هلی‌کوپترهای دشمن را هدف قرار داده و به یک هلی‌کوپتر صدمه وارد کردند. همچنین از ساعت ٢٠ تا نیمه شب هلی‌کوپترهای دشمن تلاش کردند منطقه را گلوله‌باران کنند که با پاسخ نیروهای ما مواجه شدند. در این ساعت نیز یکی دیگر از هلی‌کوپترهای دشمن هدف عملیات نیروهایمان قرار گرفته و مجبور به عقب‌نشینی شدند."

خودرو زرهی با سرنشینانش منهدم شد

ه.پ.گ در رابطه با عملیات نیروهایش در چلی نیز اعلام کرد:"در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا، نیروهایمان ساعت ١۴ روز ١٨ ژوئن یک خودرو زرهی حامل یگان ویژه دشمن را در تپه شهید باگر منطقه چلی هدف قرار دادند. خودرو مذكور به تمامی منهدم شد و هر ۵ نظامی سرنشین آن کشته شدند."