ه.پ.گ یاد سه گریلای شهید زن را گرامیداشت

ه.پ.گ در بیانیه‌ای کتبی از شهادت سه گریلای زن در حمله هوایی هواپیماهای جنگنده رژیم اشغالگر ترک در روز ١۶ خرداد ١٣٩٨ (۶ ژوئن ٢٠١٩) به منطقه خاکورک خبر داده و یاد و خاطره آنان را گرامی داشته است.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در خصوص شهادت سه گریلای زن در حملات هوایی رژیم اشغالگر ترک بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه آمده است:

"روز ۶ ژوئن ٢٠١٩ در بمباران منطقه خاکورک از مناطق حفاظتی مدیا از سوی هواپیماهای ارتش اشغالگر ترکیه، سه رفیقمان به نام‌های دیلک آکتاش با کد آخین، یونجاگول آغاچ با کد أکین و لیلا چلیک با کد سازمانی هِلین به شهادت رسیدند. مشخصات رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: دیلک آکتاش

   کد سازمانی: آخین سوزدار

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: هاجر - ظاهر

  تاریخ و محل شهادت: ۶ ژوئن ٢٠١٩/ خاکورک


   نام و نام خانوادگی: یونجاگول آغاچ

   کد سازمانی: أکین چمچه

   محل و سال تولد: قارص

   نام مادر – نام پدر: رابعه – سراج‌الدین

  تاریخ و محل شهادت: ۶ ژوئن ٢٠١٩/ خاکورک


   نام و نام خانوادگی: لیلا چلیک

   کد سازمانی: هِلین باور

   محل و سال تولد: مردین

   نام مادر – نام پدر: هالیسا - محمد

  تاریخ و محل شهادت: ۶ ژوئن ٢٠١٩/ خاکورک

رفقا آخین، اکین و هِلین در شهرهای جداگانه‌ای از کوردستان چشم به جهان گشوده بودند و با فرهنگ وطن‌دوستی بزرگ شدند. هر سه رفیق زن با مشاهده انکار موجودیت خلق کورد از سوی اشغالگران و تحمیل نسل‌کشی، علیه حملات اشغالگرانه به کوردستان در مقاطع جداگانه‌ای به صفوف مبارزه آزادیخواهی پیوستند. از روزی که به صفوف مبارزه ملحق گشتند زندگی خویش را فدای آزادی خلقشان نمودند و بر مبنای فسلفه زنان آزاد طرح شده از سوی رهبری به آموزش خویش همت گماشتند. رففای ما در تمامی عرصه‌های مبارزه به مسئولیت‌های خویش با موفقیت عمل کردند. آنان به سمبل مقاومت علیه حملات اشغالگرانه دشمن مبدل شدند.

در شرایطی که حملات فاشیستی به اوج رسیدند رفقایمان آخین، اکین و هِلین به مقاومت تاریخی پیوستند. مراتب تسلیت خویش را به خانواده گرامی این رفقا و تمامی خلق میهن‌دوست کوردستان ابراز می‌داریم و با آرمانهای والای آنان برای تحقق زندگی آزاد تجدید میثاق می‌کنیم."