ه.پ.گ یاد سه گریلای شهید مناطق چلی و زاپ را گرامیداشت

ه.پ.گ با اعلام خبر شهادت سه گریلا در بخش چلی استان جولمرگ و منطقه زاپ در باشور کوردستان یاد و خاطره آنان را گرامیداشته و با آرمانهای آنان تجدید میثاق کرده است

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان در بیانیه‌ای کتبی مشخصات سه گریلای شهید در مناطق چلی و زاپ باکور و باشور کوردستان را منتشر کرد.

در بیانیه آمده است:

"روز ٣٠ ژوئن ٢٠١٩ / ٩ تیر ١٣٩٨ اعلام کرده بودیم که نیروهایمان روز ٢٨ ژوئن بر علیه عناصر کُنتراها(ضدگریلا)ی ترکیه در منطقه داوشا در بخش چلی استان جولمرگ عملیاتی را به انجام رساندند. پس از این عملیات ارتش اشغالگر ترک تحرکاتی را در منطقه آغاز کرده و در نتیجه درگیری یکی از رفقا به نام شعبان کاراتاشل با کد ایرش به شهادت رسید.

روز ٢۶ نوامبر/ ۵ آذر هواپیماهای جنگنده ارتش اشغالگر ترک منطقه زاپ در مناطق محافظتی مدیا را بمباران کردند. در بمبارن مذکور دو رفیق به نام‌های فریده احمد با کد ستار و مقبوله گولَر با کد زیلان به شهادت رسیدند.

مشخصات رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: شعبان کارتاشل

   کد سازمانی: ایرش آندوک

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: رقیه- کولیهان

  تاریخ و محل شهادت: ٢٨ ژوئن ٢٠١٩ / چلی


   نام و نام خانوادگی: فریده احمد

   کد سازمانی: ستار جودی

   محل و سال تولد: کوبانی

   نام مادر – نام پدر: خانم - حنفی

  تاریخ و محل شهادت: ٢۶ نوامبر ٢٠١٩/ زاپ


   نام و نام خانوادگی: مقبوله گولَر

   کد سازمانی: زیلان زانا

   محل و سال تولد: موش

   نام مادر – نام پدر: صالحه - مظفر

  تاریخ و محل شهادت:  ٢۶ نوامبر ٢٠١٩/ زاپ

هر سه رفیق در جوانی خویش سیاست‌های امحاگرانه علیه خلق کورد را درک رکدند و به صفوف جنبش گریلاهای آزادی کوردستان پیوستند، از نخستین روز مشارکت خویش با روحیه و هیجان برای رسیدن به سطح گریلای حرفه‌ای کوشش نمودند. رفقا ایرش، ستار و زیلان برای پیشاهنگی در مبارزه آزادی رهبر آپو و خلق کوردستان به وظایف انقلابی خویش عمل کردند. در اهتزاز نگه‌داشتن بیرق مبارزه‌ای که به ما واگذار کرده‌اند وظیفه اساسی و اولیه ما می‌باشد.

در این راستا مراتب تسلیت خویش را به خانواده گرامی شهیدانمان ایرش، ستار و زیلان و همچنین آحاد خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌داریم و با آرمانهای آنان برای محقق کردن کوردستان آزاد تجدید میثاق می‌کنیم."