هانا کوسالان: جنگ هفتانین را به تمامی مناطق گسترش می‌دهیم

هانا کوسالان که در مناطق بسیاری علیه اشغالگران جنگیده، امروز در جبهه هفتانین علیه حملات رژیم اشغالگر ایستادگی می‌کند. هانا می‌گوید که برای خود و برای زنان دیگر مبارزه را ادامه می‌دهد، او می‌گوید؛ جنگ هفتانین را به تمامی مناطق گسترش می‌دهیم.

هانا در زبان کوردی به معنی پناه و فریاد است. هانا کوسالان، گریلای یژا ستار اهل روژهلات کوردستان قلبش سرشار از عشق به کوردستان بویژه به خلق باکور میهن است. هانا می‌گوید: "دلیل اصلی عشقم به کوهستان این است که من را به همه بخش‌های میهنم پیوند می‌دهد". با ایمان به اینکه کوه‌ها، مرز را بی‌معنی کرده‌اند گام‌های محکمی برمی‌دارد. هانا زیاد صحبت نمی‌کند، اما وقتی چیزی گفت انسان را به فکر وامی‌دارد.

زنان روژهلات در انتظار چه چیزی هستند؟

همه در حال صحبت کردن بودیم و او ساکت نشسته بود، در یکدست کلاشینکوف و در دست دیگرش دوربینی قرار داشت که اطراف را کنترل می‌کرد. سپس متوجه شدم که گریلا هانا به زیباترین بخش از میهن یعنی روژهلات چشم دوخته است، سکوتش را شکست و گفت:"زنان روژهلات مگر در انتظار چه هستند؟ چرا به کوهستان نمی‌آیند، باید سیل‌اسا به کوه بیایند". وقتی در مورد خلق روژهلات گفت:"روژهلات بسیار به پ.ک.ک عشق می‌ورزد، بویژه پایبندی روژهلاتی‌ها به رهبر آپو را همه می‌دانند. مادرم هر وقت صحبت از ربودن رهبر آپو در ١٩٩٩ به میان می‌آمد، می‌گریست. می‌گفت؛ دیدی چطور بی‌کس شدیم".

دلیل اصلی آمدن هانا به کوهستان و پیوستن به صفوف گریلا این بود که رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان را آزاد کند و در شخص مادرش، تمامی مادران را دلخوش کند. زیرا می‌دانست آزادی اوجالان رویدادهای بزرگی را به همراه خواهند داشت، او حس کرده بود. او اینچنین عاشق مبارزات چریکی و حزبی شد که تعریفش را از مادرش شنیده بود. و اینچنین راه کوهستان‌ها را برگزید. زنان بیش از همه برای آزادی خود به این کوهستان‌ها آمده‌اند. همیشه می‌گوید که زنان روژهلاتی هر چقدر که سربلندند، به همان اندازه عصیانگرند و شایسته زندگی در کوهستان. در چنین شرایطی ارزش هر چیزی افزایش می‌یابد. ارزش رنج، محبت، رفاقت، جنگ، آرمان، آزادی و ...

هانا کوسالان که در مناطق بسیاری علیه اشغالگران جنگیده امروز در جبهه هفتانین علیه حملات رژیم اشغالگر ایستادگی می‌کند. هانا سال ٢٠١۴ از خانه‌اش در پشت‌ کوهستانهای کوسالان خارج شد و آمد. او اکنون در هفتانین برای خود و برای زنان دیگر می‌جنگد، وی با عزمی راسخ می‌گوید؛ "جنگ هفتانین را به تمامی مناطق گسترش می‌دهیم."