هفتیمن روز بازداشت ۵ روزنامه‌نگار در مردین

۵ روزنامه‌نگار مردین از هفت روز پیش در بازداشت بسر می‌برند. آنان یک روز پس از کودتای رژیم ترک علیه شهرداری‌های کردستان دستگیر شدند

   شهروندان مردین در محکومیت کودتای رژیم ترک در کردستان روز ٢٠ آگوست تجمعی اعتراضێ برگزار کردند. چماقداران اردوغان در جریان این گردهمایی هر کدام از محمد شاه اوروج و احمد کانبال گزارشگران خبرگزای مزوپوتامیا (ما)، روژدا آیدین خبرنگار خبرگزای ژن‌نیوز و دو روزنامه نگار به نام‌های نورجان یالچن و حلیمه پارلاک را دستگیر کردند. هر پنج روزنامه‌نگار از ٧ روز پیش در مرکز پلیس مردین در بازداشت بسر می‌برند.

سکوت نکردیم و ساکت نخواهیم بود
   هر یک از اوروج، کانبال، آیدین، یالچن و پارلاک در پیامی مشترک که از سوی وکلایشان منتشر شده اعلام کرده‌اند:"رفقای ارزشمند همچنان که می‌دانید ما در زمان اعتراضات به انتصاب قیم‌ها (گماشتگان رژیم) دستگیر شدیم. امروز ٧مین روز بازداشت ماست. ما نیک میدانیم که چرا بازداشت شده‌ایم. این قیم به تمامی برملا شده است. نمی‌خواهند بیش از این افکار عمومی به اعمال قیم پی برد. می‌خواهند مانع بازتاب صدای اعتراض مردین از سوی ما شوند. ما را بدون هیچگونه توجیهی در بازداشت نگه می‌دارند. ما فکر می‌کنیم که روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها از ما حمایت به عمل آوردند، از همه سپاسگذاریم. همچنین با توجه به اینکه بازداشت ما ادامه دارد و بسیاری از همکارانمان در حبس بسر می‌برند شما به حمایت خود از طریق هاشتاگ (#Nûçeyekjibowanjî) تداوم مبارزه ما را خوشحال کنید. سکوت نکردیم و ساکت نخواهیم بود."