هنرمندان باشور کوردستان خواهان پایان تنش‌های زینی ورتی شدند

هنرمندان باشور کوردستان تحت عنوان «در جنگ داخلی کسی پیروز نخواهد شد»، کمپینی را آغاز کرده و اعلام نمودند، باید هر چه سریعتر ناآرامی‌های زینی ورتی پایان یابد. آنها می‌گویند، طیف‌های مختلف نباید به ابزاری برای اجرای توطئه‌ی اشغالگران تبدیل شوند.

به نقل از روژنیوز، بعد ازظهر امروز تعدادی از هنرمندان در گالری اورفا در سلیمانیه طی یک کنفرانس مطبوعاتی، به نمایندگی از هنرمندان باشور کوردستان، نارضایتی خود علیه اختلافات میان احزاب سیاسی باشور کوردستان را اعلام کرده و خواهان همبستگی و جلوگیری از آغاز جنگ داخلی شدند.

این کمپین توسط ۱۲۵ هنرمند باشور کوردستان اعلام شد و در این کنفرانس مطبوعاتی، بابکر دره‌ای مدیر اداره‌ی هنر و روشنفکری سلیمانیه و تعدادی از هنرمندان بخش تئاتر و موسیقی و خوانندگان، درخواست‌های این کمپین را اعلام کردند.

همچنین شوان قره‌داغی، بیانیه‌ی هنرمندان را قرائت نمود که در آن آمده است: "همان طور که می‌دانیم تنش‌ها میان طیفها مدتی است گسترش یافته و روز به روز هم بیشتر می‌شود. ما می‌دانیم که اگر منافع حزبی نقشی در این تنش‌ها داشته باشد، بدون شک دخالت اشغالگران خارجی در آن دخیل است. مطمئن هستیم در پشت پرده‌ی این تنش‌ها و اختلافات توطئه‌ی ترسناک اشغالگران وجود دارد و هدف آن برافروختن جنگ داخلی است."

همچنین در این بیانیه آمده است: "دشمنان و اشغالگران کوردستان و در صدر آنها رژیمهای ترکیه و ایران، هدفشان انفال [قتلعام] دوباره و از میان بردن کورد و فرهنگ و هنر آن است و اگر فورا مانع این نقشه‌های آنان نشویم، آنگاه خلق کورد با قتلعام و پاکسازی گسترده روبه رو خواهد شد."

در پایان بیانیه آمده است: "ما هنرمندان به احزاب کوردستان هشدار می‌دهیم تا مانع از نا امن شدن منطقه شوند و به ابزار اجرای نقشه‌ی اشغالگران تبدیل نشوند. تنها راه نیرومند شدن نیز اتحاد ملی و اتحاد احزاب است. آن‌ها باید منافع خلق‌ها را در نظر گیرند و به خون شهدا احترام بگذارند و با عقل و تدبیر وارد عمل شوند."