واکنش خودمدیریتی شمال و شرق سوریه علیه رژیم سوریه

خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در رابطه با متهم نمودن نیروهای سوریه دمکراتیک از سوی رژیم سوریه واکنش نشان داد و این اتهامات را دروغین و مخالف با حل مسئله خواند.

   خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در رابطه با بیانیه و اتهامات رژیم سوریه علیه نیروهای سوریه دمکراتیک سوریه روز گذشته بیانیه‌ای را صادر نمود.

بیانیه بدین شرح است:

  "بعد از گذشت بیش از ۶ سال از نا آرامیهای سوریه که در جریان آن میلونها سوری شهید، آواره و زخمی شدند، و در حالیکه منطقه ادلب به دلیل حضور هزاران تروریست جبهه النصره به منبع تهدیدی برای خلق سوریه و تمامی جهان تبدیل شده است؛ و در حالیکه دولت اشغالگر ترگ در خاک سوریه حضور داشته و به تبهکارانی که به اقدامات و جرایم جنگی در تمامی منطقه اشغال شده و خصوصا عفرین، جرابلوس، باب، عزاز کمک می‌نماید، در حالیکه باید در رابطه با این اقدامات موضعگیری نماید، ما شاهد اتخاذ مواضعی خلاف این هستیم. از سوی دیگر طرفهایی وجود دارند که فداکاریهای نیروهای سوریه دمکراتیک را با اتهامات دروغین سیاه‌نمایی می‌کنند.

   اخیرا وزارت امور خارجه حاکمیت دمشق با انتقاد از نیروهای سوریه دمکراتیک آنها را متهم به امور خلاف واقع نمود. این بیانیه به شیوه‌ای گسترده مانع از راه حل سیاسی و دیالوگ بین سوری‌ها گشته و فرصت را در اختیار نیروهای خارجی قرار می‌دهد که طرحهای خود را که بر خلاف منافع خلق سوریه است، به مرحله اجرا بگذارند.

​​​​​​​   ما به عنوان مدیریت شمال و شرق سوریه با ادای احترام به قهرمانی و فداکاریهای نیروهای سوریه دمکراتیک، موارد مطرح شده از سوی حاکمیت دمشق و اتهامات نسبت داده شده به نیروهای سوریه دمکراتیک را مردود اعلام می‌کنیم. ما تاکید می‌نماییم که فداکاریهایی که جوانان ما در نیروهای سوریه دمکراتیک پیشکش نموده و پیروزیهایی که آنها علیه سازمان تروریستی داعش کسب کرده‌اند، بسیار پر اهمیت و گرانقدر هستند، و لازم است که چشم بر این پیرزیهای تاریخی نبندند. لازم بود که حاکمیت دمشق انتقاداتی را علیه شورای امنیت در راستای محکومیت اشغالگری ترکیه در خاک سوریه و اقدامات غیر انسانی این کشور علیه شهروندان سوری و حامی سازمانهای تروریستی مطرح و آن را محکوم می‌کرد.

​​​​​​​   ما تاکید می‌کنیم که اقدامات انجام شده از سوی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه و نیروهای سوریه دمکراتیک، رنجهای میهنی سوریه علیه تلاشهای تندروانه و در راستای ایجاد ثبات و آرامش بوده و استقبال از هزاران آواره خلق سوریه، به رغم وضعیت دشواری است که ما در آن به سر می‌بریم. بر اساس یکپارچگی سرزمینی سوریه، به شیوهای مداوم ما تاکید کرده‌ایم که دیالوگ راه حل را برای تمامی مشکلات به همراه دارد، اما گفتمان منفی منتشر شده، تاثیری منفی بر منافع خلق سوریه خواهد گذاشت و در راستای ایجاد صلح و ثبات نخواهد بود.

​​​​​​​   ما بار دیکر تاکید می نماییم که به عنوان خودمدیریتی شمال و شرق سوریه، موضعمان مبتنی بر دیالوگ سوری-سوری همچنان ثابت بوده و می‌بینیم که  این امر، تنها راه حل برای نا آرامیهای سوریه است. از تمامی گروههایی که خواهان خدمت به سوریه  و خلق سوریه می‌خواهیم که در اینباره موضعی جدی داشته باشند. بار دیگر با خلقمان پیمان می‌بندیم که برای راه حل و ایجاد ثبات در سوریه تلاش نمودە و انکار نقش و فداکاریهایمان را محکوم می‌کنیم."