وزارت اطلاعات پیکر دو زندانی سیاسی کورد اعدام شده را دزدید

وزارت اطلاعات از تحویل پیکر صابر شیخ عبدالله و دیاکو رسول‌زاده، دو زندانی سیاسی کورد که در زندان اورمیه اعدام شدند، به خانواده‌های آنها جلوگیری می‌کند و علی‌رغم پیگیری‌ها و تلاش خانواد‌های آنها تاکنون هیچ نتیجه‌ای بدست نیاورده‌اند.

به نقل از شبکه‌ی حقوق بشر کوردستان، روز چهارشنبه (١۵ ژوئیه/ ٢۵ تیر) مسئولان زندان اورمیه در پاسخ به درخواست خانواده این دو زندانی سیاسی برای دریافت پیکر فرزندان‌شان گفته‌اند، ماموران اداره اطلاعات پیکرهای این دو زندانی را پس از اعدام از زندان خارج کرده‌اند و آنها هیچ اطلاعی از امکان تحویل یا محل دفن اجساد ندارند.

صابر شیخ عبدالله و دیاکو رسول‌زاده با اتهام شرکت در بمب‌گذاری مهاباد و در نخستین ساعات روز سه‌شنبه (۲۴ تیر) با اتهام محاربه از طریق عضویت در کومله به اعدام محکوم شدند.

ممانعت از تحویل پیکر اعدام شدگان کورد توسط رژیم ایران امری تکراری و سابقه‌دار است و در موارد بسیاری مسئولان امنیتی و قضایی و وزارت اطلاعات از تحویل پیکر اعدام‌شدگان خودداری کرده و حتی محل دفن این افراد را مشخص نکرده و خانواده‌ها و بستگان اعدام شدگان علی‌رغم تلاش‌ها و پیگیری‌های بسیار اما از محل دفن و یا سرنوشت فرزند خود هیچ اطلاعی بدست نیاورده‌اند.