١٣ نظامی و کنترای ترکیه در بخش شاخی استان وان به هلاکت رسیدند

گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار در منطقه شاخی استان وان علیه یک خودرو حامل نظامیان و مزدوران رژیم ترک تله‌ای انفجاری کار گذاشتند. ه.پ.گ تأکید کرده است که سرنشینان خودرو مذکور نه کارگر بلکه اعضای یگان ویژه ارتش تُرک و کنترا بوده‌اند.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات منطقه شاخی استان وان را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"ارتش اشغالگر ترک با آغاز فصل بهار اقدام به احداث یک پایگاه نظامی در تپه‌ی چلی بوکا در منطقه کاتو خلیلا بخش شاخی استان وان کرد. نیروهای اشغالگر به شیوه‌ی یگان‌های کنترا و ارتش سعی می‌کنند امنیت راههای این پایگاه را تأمین کنند. نیروهایمان یگان‌های ارتش و کنترا را در این منطقه تحت نظر قرار داده و ساعت ١٨ روز ٨ ژوئن در چارچوب کارزار انتقامی شهید مدیا ماوا و شهید رزگار گوَر یک یک خودرو از نوع ترانسیت تله انفجاری کار گذاشتند. این عملیات علیه خودرو حامل نظامیان و کنتراهای دشمن صورت گرفته است. در نتیجه انفجار خودرو مذکور به تمامی منهدم شد، ١٣ نظامی -کنترا کشته و دو نظامی دیگر زخمی شدند.

ارتش اشغالگر ترک در رسانه‌های خود، نظامیان و کنتراهای هدف قرار داده شده در این عملیات را «کارگران» عنوان کرده و اینچنین خبرهای کذبی را منتشر کرد. این افراد اعضای یگان‌های ویژه دشمن متشکل از نیروهای نظامی و کنترا بودند.

ارتش اشغالگر ترک چهارم ژوئن در ارتفاعات محسرت استان مردین تحرکات نظامی را آغاز کرد. دشمن در شب این منطقه را با هواپیماهای جنگنده بمباران کرد. در این حملات دو رفیقمان به شهادت رسیدند. هویت رفقای شهید و جزئیات بیشتر را در اطلاعیه‌های آتی با افکار عمومی در میان می‌گذاریم."