٢٣ ارتشی ترکیه در عملیات‌ گریلاهای کوردستان به هلاکت رسیدند

نیروهای ه.پ.گ و یژاستار حملاتی را علیه ارتش ترکیه در تمامی مناطق تحت اشغال ترتیب دادند. ه.پ.گ اعلام کرد که در این عملیات‌ها ٢٣ ارتشی ترک کشته شده‌اند.

مرکز خبررسانی و رسانه نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با انتشار اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات نیروهایش را  منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

"هفتانین

نیروهای ما رأس ساعت ١٢:٣٠ روز ۵ مه/ ١۶ اردیبهشت در چارچوب کارزار انقلابی «جنگ هفتانین» در منطقه هفتانین علیه نظامیان اشغالگر ترک مستقر در تپه پارتیزان عملیاتی را به انجام رساندند. در این حمله سنگرها و استحکامات دشمن هدف قرار داده شد ولی گزارش تأیید شده‌ای از تعداد دقیق کشته و زخمی‌های دشمن در دست نیست.

۵ مه ارتش اشغالگر ترک عرصه شهید کندال در هفتانین را آماج حملات هوایی قرار داد.

۶ مه هواپیماهای جنگنده رژیم اشغالگر ترک تپه قسروکی در هفتانین را بمباران کردند.

در این بمباران آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است.

جولمرگ

نیروهای ما رأس ساعت ١١ روز ۶ مه در چارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا عملیاتی را علیه نظامیان ارتش اشغالگر ترک مستقر در تپه مرگانش بخش چلی استان جولمرگ به انجام رساندند. در این حمله ضربات سنگینی بر مواضع و سنگرهای دشمن وارد شد. یک سنگر دشمن به تمامی منهدم شد و دو ارتشی کشته شدند.

شرنخ

ارتش اشغالگر ترک روز ٢ مه تحرکات گسترده‌ای را در عرصه‌های دریی خندکی، دریی هرچی و قصابخانه در دامنه کوهستان جودی در استان شرنخ آغاز کرد. تحرکات دشمن بدون کسب هیچ نتیجه‌ای در ۵ مه به پایان رسید.

نیروهای ما در چارچوب کارزار انقلابی شهید مدیا ماوا و شهید رزگار گوَر علیه ارتش اشغالگر ترک سلسله‌ عملیاتی را به انجام رساندند. در این راستا؛

ساعت ١۴:۴٠ روز ۵ مه نریوهای ما عملیاتی را علیه پایگاه ارتش اشغالگر ترکیه واقع در مناطق دادر و سارو در دامنه کوهستان جودی در استان شرنخ به انجام رساندند. تعداد دقیق کشته و زخمی‌های دشمن در این حمله در دست نیست. دشمن پس از عملیات نیروهای ما منطقه را کورکورانه هدف آتش توپخانه‌ قرار داد.

نیروهای ما در همان روز در روستای عصیان واقع در بخش بستا در استان شرنخ علیه یک پایگاه دشمن عملیاتی را ترتیب دادند. در این عملیات یگان پیاده دشمن و یک خودرو از نوع آماروک هدف قرار گرفتند. کشته شدن ۵ ارتشی دشمن در این عملیات قطعی می‌باشد. یگانی از نیروهای دشمن که با هدف مداخله وارد منطقه شده بودند با تله انفجاری جاسازی شده نیروهای ما روبرو شدند و یک ارتشی کشته شد. یگان ما پس از این عملیات در صحت کامل به محل انجام وظایف خود مراجعه نمودند.

آگری

ارتش اشغالگر ترک مدتی است که در مسیر جاده بین‌المللی میان بخش‌های بازید استان آگری و باژرگه اقدام به کمین‌گذاری می‌کند. نیروهای ما در چارچوب کارزار «پیروزی انقلابی» نظامیان دشمن را تحت نظر قرار داده و در ساعت ٢٠ روز ۵ مه عملیاتی را علیه آنان ترتیب دادند. در این عملیات خودرو زرهی دشمن از نوع کرپی هدف قرار گرفته و به تمامی منهدم شد. در این عملیات ١۵ ارتشی دشمن کشته شدند. ارتش ترک اجساد کشته و زخمی‌هایش را با آمبولانس از منطقه خارج کرده و با بکارگیری خودروهای زرهی فراوان عملیاتی گسترده‌ را آغاز کرد. مابین نیروهای ما و نظامیان دشمن درگیری سنگینی روی داد. در این درگیری که تا ۶ مه ادامه یافت رفقا آزاد، پیرو و بریندار تا آخرین گلوله جنگیدند و قهرمانانه به شهادت رسیدند.

مشخصات شناسنامه رفقا به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: نوازاد پربوداک

   کد سازمانی: آزاد تاتوان

   محل و سال تولد: بدلیس

   نام مادر – نام پدر: دلشاد – نجم‌الدین

  تاریخ و محل شهادت: ۶ مه ٢٠٢٠/ آگری


   نام و نام خانوادگی: حسین اِبرام

   کد سازمانی: بریندار ماکو

   محل و سال تولد: ماکو

   نام مادر – نام پدر: محبت- علی

  تاریخ و محل شهادت: ۶ مه ٢٠٢٠/ آگری


   نام و نام خانوادگی: اُزَر اینجه

   کد سازمانی: پیرو سرحد

   محل و سال تولد: قارص

   نام مادر – نام پدر: خانم- خالص

  تاریخ و محل شهادت: ۶ مه ٢٠٢٠/ آگری"

ه.پ.گ در ادامه بیانیه خود با گرامیداشت یاد و خاطره هر سه شهید مراتب تسلیت خود را به خانواده آنان و عموم خلق وطن‌دوست کوردستان ابراز نموده و با آرمان‌های شهیدان راه آزادی کوردستان تجدید میثاق کرده است.