٨ اشغالگر در بازید استان وان به هلاکت رسیدند

گریلاها در بازید سربازهای دشمن را هدف قرار دادند. در این عملیات ۸ سرباز دشمن کشته شد که یکی از آن‌ها افسر بود. در چلی نیز ۲ سنگر دشمن کاملا تخریب شد.

مرکز اطلاع رسانی و نشر نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در مورد عملیات گریلاهای خود و حملات اشغالگران بیانیه ای منتشر کرد که به شرح زیر می‌باشد:

در بازید ۸ سرباز مجازات شدند

"در چهارچوب عملیات انقلابی که در منطقه‌ی سرحد ادامه دارد، نیروهایمان علیه ارتش اشغالگر ترکیه عملیات موفقی انجام دادند. اطلاعات بیشتر در مورد این عملیات به شرح زیر میباشد:

۲۸ آگوست ساعت۰۰:۰۰ در منطقه‌ی بازید آگری، در منطقه‌ای مابین سریکانی و گربرانی، نظامیان اشغالگر تُرک که کمین کرده بودند توسط نیروهایمان کنترل شد.  ۲۹ آگوست ساعت ۰۵:۰۰ یگانهای دشمن با کمک پهبادهای جاسوسی دست به تحرک زدند. نیروهایمان از فاصله‌ی ۵ متری ضربه‌ی سنگینی به دشمن وارد کردند. اشغالگران که تعداد زیادی از آنها کشته شده بود، وحشت کرده و پا به فرار گذاشتند.

در این عملیات که ضربه ی سنگینی به دشمن وارد شد، در مجموع ۸ سرباز دشمن کشته شدند که یکی از آنها یک افسر بلندپایه بود. ارتش ترک پس از این عملیات با سلاح سنگین منطقه را بمباران کردند و حملاتشان همچنان ادامه دارد.

عملیات ۲۹ آگوست ساعت ۱۱:۰۰ با کمک پهبادهای جاسوسی پایان یافت و نیروهایشان از منطقه عقب کشیدند. ارتش اشغالگر ترک هنوز هم در منطقه اقدام به کمین‌گذاری می‌کند.

اشغالگران تعداد کشته‌هایشان را اعلام نمیکنند

دولت اشغالگر ترکیه توسط رسانه‌های جنگ ویژه‌ی خود اقدام به نشر اخبار کذب کرده و اعلام نموده که فقط دو سرباز آنها کشته شده است. اخبار و بیانیه‌های دولت اشغالگر ترک، در چهارچوب جنگ ویژه است و حقیقت ندارند.

۲ سنگر دشمن تخریب شدند

در چهارچوب عملیات انقلابی شهید باگر و شهید رونیا نیروهایمان در ۲۸ آگوست ساعت ۱۹:۰۰ در منطقه‌ی چلی استان جولمرگ سنگرهای ارتش اشغالگر ترکیه را در تپه‌ی گری هدف قرار دادند. در این عملیات دو سنگر دشمن تخریب شدند اما هنوز تعداد سربازهای کشته و زخمی دشمن مشخص نشده است.

در آواشین به دلیل بمبارانهای دشمن آتش‌سوزی رخ داد

بعد از ظهر ۲۹ آگوست، ارتش اشغالگر ترک مناطق ماواتا، دری و گل باسیا از توابع آواشین از توابع منابع حفاظت شده‌ی مدیا را آماج حملات خمپاره و توپخانه قرار داد. در نتیجه‌ی توپباران جنگلهای منطقه دچار حریق شد. آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد.

مشخصات گریلای شهید شده در زاپ

در بیانیه ی ۲۷ آگوست ۲۰۲۰ اعلام کرده بودیم که در ۱۸ آوست در جیلوی کوچک منطقه‌ی زاپ به دلیل حملات هوایی ارتش اشغالگر ترک، رفیقمان شیلان شهید شد. مشخصات رفیق شهیدمان که قهرمانانه جنگید و به کاروان شهدا پیوست به شرح زیر می‌باشد:

   نام و نام خانوادگی: هیام قاسم

   کد سازمانی: شیلان کوچر

   محل و سال تولد: دیرک -روژاوا

   نام مادر – نام پدر: عایشه - نوح

  تاریخ و محل شهادت: ١٨ آگوست ٢٠٢٠ / زاپ

رفیقمان شیلان سال ۱۹۹۳ در دیرک متولد شد، وی در خانواده‌ای میهن‌دوست رشد یافت. رفیق شیلان که شاهد انقلاب روژاوا بود، به انقلاب پیوست. وی همیشه می‌دانست که آزادی کوردستان با مبارزات بی‌وقفه بدست می‌آید و در سال ۲۰۱۸ از روژاوا به صفوف گریلا پیوست. وی برای آنکه در خط گریلاهای مدرنیته‌ی دمکراتیک پیشرفت کند، همیشه در حال تلاش و کوشش‌ بود.

ابتدا به خانواده‌ی شهید شیلان و همه‌ی خلق میهن دوست کوردستان تسلیت می‌گوییم و عهد می‌بندیم که مبارزات رفقای شهیدمان به پیروزی خواهد رسید."