پ.د.ک حقایق را تحریف می‌کند؛ شهادت ٢٨ شهروند دهوک در حملات هوایی ترکیه طی سه سال اخیر

​​​​​​​حملات ارتش اشغالگر ترک به شهروندان کورد در باشور کوردستان در حالی سرعت گرفته است که تنها در سه سال گذشته ٢٨ شهروند در مناطق آمیدی و شلادزی از سوی هواپیماهای جنگنده و توپخانه‌های ترکیه به شهادت رسیده و ١٣ شهروند زخمی شده‌اند.

رژیم سفاك و فاشیست ترک از کودتای ١٩٨٠ تا به امروز حملات به باشور کوردستان را ادامه داده است. با اینکه احزاب کورد از ١٩٩١ کنترل باشور را بدست گرفته‌اند اما هیچ واکنش قابل توجهی در قبال قتلعام شهروندان کورد نشان نداده‌اند. حکومت اقلیم باشور کوردستان در عمل به تماشاگر قتلعام کوردها از سوی ارتش ترک مبدل شده و حزب دمکرات کوردستان عراق (پ.د.ک) در این حملات با دولت ترکیه همکاری می‌کند. از آغاز دهه ١٩٩٠ به بعد صدها شهروند به شهادت رسیده و صدها تن دیگر زخمی شد‌ه‌اند. ده‌ها هزار شهروند دیگر نیز آواره شده و زادگاه خود را ترک کرده‌اند.

منطقه آمیدی و شیلادزی دو بخش استان دهوک هستند که متحمل بیشترین حملات ارتش اشغالگر ترک قرار گرفته‌اند.

بنابر آمار منتشر شده در سه سال اخیر حداقل ٢٨ شهروند کورد از اهالی مناطق آمیدی و شلادزی در حملات هوایی ارتش غاصب ترک به شهادت رسیده و ١٣ شهروند هم زخمی شده‌اند. همچنین زیان‌های مادی فراوانی به کشاورزان و محیط زیست منطقه وارد شده است. حکومت اقلیم کوردستان و حکومت وابسته به پ.د.ک در این سه سال حتی یکبار هم قتل کوردها از سوی ترکیه را محکوم نکرده و در این مدت به سیاه‌نمایی جنبش ازادیخواهی کوردستان پرداخته است.

روز گذشته در حملات هوایی ارتش اشغالگر ترک به منطقه شلادزی چهار جوان کورد به شهادت رسیدند. همچنین گفته می‌شود که دو جوان دیگر نیز در حملات دیروز جانباخته‌اند.

اسامی ٢٨ شهروندی که در سه سال گذشته (٢٠١٧ تا ٢٠٢٠) در حملات ارتش اشغالگر ترک به منطقه شلادزی و آمیدی به شهادت رسیده‌اند از این قرار است؛

١- صدقی سنجی- ریکانی

٢- حکیمک کریادری- ریکانی

٣- سیداد سیدانی- ریکانی

۴- جگر سیدانی- ریکانی

۵- علی سیدانی- ریکانی

۶- عصمت سیته‌ای- ریکانی

٧- شعبان دهیکی- ریکانی

٨- فاخر سارکی- ریکانی

٩- آزاد پیپرخی- ریکانی

١٠- وحید پیبرخی- ریکانی (جسد وی پیدا نشد)

١١- رِدار شاجی- ریکانی (جسد وی پیدا نشد)

١٢- بختیار هتیتی

١٣- زیاد هتیتی

١۴- طاهر نیروه‌ای - دوسکی

١۵- مجید نیرو‌ه‌ای- دوسکی

١۶- رمضان نیروه‌ای – دوسکی

١٧- رمضان محمد عبدالرحیم

١٨- اسماعیل حسن قبلان

١٩- دلوان صالح حسن

٢٠- حسین بنستانی

٢١- خلیل ابراهیم

٢٢- جلال نورالدین

٢٣- سید جلال نورالدین محی‌الدین

٢۴- مخلص آدم

٢۵- آزاد مهدی

٢۶- دیمان عمر اوراماری

٢٧- امین صلاح حسن

٢٨- نوزاد مصطفی ایسلام

مایه شگفت است که حکومت اقلیم با رهبری پ.د.ک با تمام توان در تلاش لاپوشانی جنایت‌های دولت ترک علیه کوردهاست و دلیل جانباختن این هموطنان را برخورد اشیاء و یا مواد منفجره ناشناس اعلام کرده و نامی از منشأ حملات نمی‌برد. این سیاست پ.د.ک خشم خانواده جانباختگان و عموم خلق کورد را به دنبال داشته است.