پ.ک.ک: در سالگرد توطئه باید به آزادی دست یافت

کمیته‌ی رهبری پ.ک.ک اعلام کرد، درخواستمان از خلق و دوستانمان این است که به شیوه‌ای قدرتمندتر در کارزار "زمان، زمان آزادیست" شرکت کنند و توطئه‌ی ۹ اکتبر را محکوم کنند و در روز ۱۰ اکتبر روز جهانی "آزادی اوجالان" به طور چشمگیری شرکت کنند.

کمیته‌ی رهبری حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) در ۲۲مین سالگرد توطئه‌ی بین‌المللی بیانیه‌ای منتشر کرد

در بیانیه کمیته رهبری پ.ک.ک آمده است:"توطئه‌ی بین‌المللی که با نام مدرنیته‌ی کاپیتالیستی توسط آمریکا در ۹ اکتبر ۱۹۹۸ آغاز شد، قصد نابود کردن رهبر عبدالله اوجالان و پاکسازی خلق کورد را داشت. ۲۲ سال از این توطئه‌ی تاریخی و هم زمان مقاومت و ایستادگی کوردها گذشت. به همین دلیل ما یک بار دیگر این توطئه‌ی کثیف و وحشیانه و همه‌ی نیروهای توطئه‌گر را رسوا و محکوم می‌کنیم. ما به رهبر آپو که ۲۲ سال است علیه این توطئه‌ی غیر انسانی برای آزادی و دمکراسی، مقاومتی تاریخی انجام می‌دهد و همچنین همه‌ی آنهایی که در این مقاومت رنج کشیده‌اند، سلام و درود می‌فرستیم. در وجود رفیق محمد هالیت ارال و آینور آرتان که اولین شهدای مقاومت علیه توطئه هستند، یاد همه‌ی آن قهرمانانی که با شعار "شما نمی‌توانید روشنایی روز ما را به تاریکی بدل کنید"، مدت ۲۲ سال در حال مقاومت بودند و شهید شدند را گرامی می‌داریم. در ۲۳مین سالگرد توطئه برای همه‌ی آنهایی که برای فروپاشی سیست شکنجه وحصر امرالی و آزادی رهبر آپو مبارزه می‌کنند نیز آرزوی پیروزی و موفقیت داریم.

همانطور که مشخص است توطئه‌ی بین‌المللی که توسط حکومت آن زمان آمریکا در ۹ اکتبر ۱۹۹۸ آغاز شده بود، پس از ۲۰ سال توسط حکومت کنونی آمریکا هم با تصمیم به دستگیری سه تن از رفقای رهبری پ.ک.ک، این توطئه دوباره از سر گرفته شده است، آنها همچنین یک بار دیگر در ۲۱مین سالگرد آن، در ۹ اکتبر ۲۰۱۹ برای اشغال گرسپی و سریکانی از دولت ترکیه پشتیبانی کردند و این هم به همین معنی است. اینگونه راه را برای اشغال چند شهر مهم روژاوای کوردستان باز شد و صدها هزار تن از خاک خود آواره شدند، همچنین صدها کورد کشته و هزاران تن نیز مجروح شدند. بی شک در پشت این اعمال فاشیستی دولت ترکیه، دولت آمریکا نقش دارد. در همین رابطه ما حملات اشغالگرانه علیه روژاوای کوردستان که در سال ۲۰۱۹ آغاز شدند را محکوم می‌کنیم. یاد شهدای قهرمانمان را گرامی می‌داریم و معتقدیم که خلقمان در روژاوا در دومین سالگرد این اشغالگری نیرومندتر از  گذشته مقاومت خواهند کرد و به اشغالگری پایان خواهند داد. امید ما پیروزی است.

ادامه‌ی توطئه، ادامه‌ی قتل‌عام کورد است

به خوبی می‌دانیم که توطئه‌ی ۹ اکتبر ۱۹٩۸ بر اساس از میان برداشتن عبدالله اوجالان، رهبر خلق کورد، برای از بین بردن پ.ک.ک و برای پاکسازی خلق کورد آغاز شد. یعنی در مخالفت با چاره‌یابی دمکراتیک مسئله‌ی کورد و علیه آزادی کورد است، علیه دمکراتیک شدن ترکیه و خاورمیانه می‌باشد. به دلیل این تفکر و چنین سیاستی که آنرا تقسیم کرده و می‌شکند و فاشیست و اشغالگر و قاتل است. ظالمانه‌ترین حمله و جرم غیرانسانی است. ادامه‌ی توطئه، ادامه‌ی قتل‌عام و پاکسازی کورد است ، این امر سبب تقسیم خاورمیانه می‌شود. جنگ سوم جهانی که ۳۰ سال است ادامه دارد از آنجا سرچشمه می‌گیرد. بنابراین نباید اجازه داد همچنان توطئه و مسئله کورد ادامه داشته باشد.

همان طور که مشخص است توطئه‌ی ۹ اکتبر با نام سیستم سرمایه‌داری جهانی توسط حکومت وقت آمریکا برنامه‌ریزی و اجرا شد. مدت ۲۲ سال است نیروی اصلی پشت سیستم شکنجه و حصر امرالی، آمریکا و اتحادیه‌ی اروپا است. امروز نیز این نیروها سیستم امرالی را سر پا نگه می‌دارند و این مایه شرمساری برای آنهاست. به همین دلیل مجریان پاکسازی و قتل‌عام کورد آنها هستند و آنها در مقابل آزادی کورد ایستاده‌اند. بر این اساس در مقابل آزادی کورد و در مقابل دمکراتیک شدن ترکیه و خاورمیانه ایستادهاند. شریک جرم و همکار همه‌ی اعمال فاشیستی و حملات و قتل‌عام‌ها و اشغالگری‌های دولت ترکیه هستند که در مقابل خلق کورد انجام می‌دهد. آسیب بزرگی به خلق کورد و مبارزات آزادی زده‌اند. آنها سیستم شکنجه و حصر امرالی را سرپا نگه می‌دارند و علیه رهبران جنبشمان و برای از بین بردن آنها جایزه‌ی ۱۲ میلیون دلاری تعیین می‌کنند. اینگونه تلاش می‌کنند تا به توطئه ادامه دهند. درخواست ما از این نیروها این است که دست از تفکر و سیاست قتل‌عام و نابودی کورد بردارند که جرمی غیرانسانی است. به همین دلیل باید دست از ادامه دادن به این توطئه‌گری و دشمنی با رهبر آپو و پ.ک.ک بردارند. باید دارای نیرو و موضع‌گیری باشند که بتوانند در مقابل رهبر آپو و پ.ک.ک، دشمنی فکری و سیاسیشان را با روشهای دمکراتیک پیش ببرند.

دولت ترک که ژاندرام مرحله‌ی توطئه‌ است، امروز در مرحله‌ی ادامه دادن به سیستم شکنجه و حصر امرالی به ابزار تبدیل شده است. پس از توطئه ی بین‌المللی همه‌ی مسئولین دولت ترکیه توسط نیروهای توطئه‌گر با هدف به پیروزی رساندن توطئه، وظایفی به آنها محول شد. روی حقیقی حکومت آ.ک.پ نیز با رهبری اردوغان، همین است. در حقیقت زمانی که نتوانستند به تنهایی به توطئه عمل کنند، همان نیرو م.ه.پ را در کنارشان قرار داد. دیکتاتوری فاشیستی آ.ک.پ-م.ه.پ که ادامه‌ی اتحاد-ترقی و رژیم کودتاگر ۱۲ سپتامبر است، برای منافع محدود و حکومتشان در کنار این نیروهای قدرت طلب قرار گرفته و ترکیه را به سمت فاجعه پیش بردند. با تفکر وسیاست دشمنی با کورد، زنان و جامعه، با ترور، قتل عام و جنگ فاشیستی داخلی و خارجی، با فروپاشی و سقوط کامل مواجه شدند. به ویژه کوردها و زنان، برای نجات خلق ترکیه و حفظ بشریت، فروپاشی دیکتاتوری فاشیستی آ.ک.پ-م.ه.پ به امری اجباری تبدیل شد.

بی‌شک، مرحله ٢٢ ساله مبارزه علیه توطئه برای تاریخ مبارزات آزادیخواهانه و مقاومت خقلمان به مرحله‌ای سخت و بامعنا مبدل شده است، این مقاومت قهرمانانه و تاریخی که با پیشاهنگی رهبر آپو و پ.ک.ک، با هزینه‌ای افزون بر ٢٠ هزار شهید، آلام و مصائب به پیش برده شد، به اندازه هزینه‌های خود راه را برای پیشرفت و دستاوردهای بزرگ گشوده است. کاملا آشكار است دشمنان با توطئه‌ای که در ٢٢ سال گذشته ادامه یافته خواهان نابودی ما بوده‌اند، اما با مقاومت ضرباتی مهلک بر توطئه‌گران وارد شده و برنامه توطئه در هم ریخت و نابود شد. البته رهبری این مرحله بیش از هر زمان دیگری بر عهده رهبر آپو بوده است. همچنانکه در تحت سیستم شکنجه و حصر امرالی رهبری مقاومت پراتیکی را به انجام رسانده است، همچنین با ارائه دفاعیات خویش راه نوسازی جنبشمان را فراهم نموده، راه رهایی خلق کورد و تمامی فرودستان را نشان داده است. با تغییر پارادایم، حزبمان پ.ک.ک دیگر حزبی اقتدارطلب و دولتگرا نیست، بلکه به حزبی مدافع اکولوژی، آزادیخواهی زن و دفاع از جامعه دمکراتیک مبدل شده است. با پروژه چاره‌یابی خودمدیریتی دمکراتیک و کنفدرالیسم دمکراتیک که متکی بر افراد آزاد و کمون‌های دمکراتیک می‌باشد، راه حل تمامی مسائل اجتماعی را نشان داده و اینچنین خود را به موقعیت رهبری تمامی فرودستان رسانده و به جنبشی جهانی مبدل شده است. در طول ٢٢ سال مبارزه والا، بویژه انقلاب آزادی زن و انقلاب آزادی روژاوا علیه داعش، جنبش آزادیخواهی کوردستان در تمامی جهان گسترش یافته است. به جنبشی مبدل شده است که از سوی تمامی زنان، جوانان و زحمت‌کشان جهان مورد حمایت واقع می‌شود.

هدف ما آزادی رهبر آپو در ٢٣مین سال مبارزه علیه توطئه بین‌المللی است

همچون جنبش آزادیخواهی کوردستان و خلق کورد با کارزار «حصر، اشغالگری و فاشیسم کافیست! زمان آزادی فرا رسیده است!» وارد ٢٣مین سال مبارزه علیه توطئه بین‌المللی شدیم. دستاوردهای ٢٢ ساله ما آشکارا نشان می‌دهند که چگونه ٢٣مین سال کارزار مقاومت و آزادی را به پیش بریم. کارزاری که از ١٢ سپتامبر آغاز شده است مورد استقبال خلقمان و جوامع دمکراتیک و در رأس آنان زنان و جوانان قرار گرفته است. نیروهای قهرمان گریلا ضربات مهلکی را بر دشمنان فاشیست و قاتل وارد می‌کنند و پیشاهنگی کارزار را بر عهده گرفته‌اند. در تمامی عرصه‌ها با هدف فروپاشی سیستم شکنجه و حصر امرالی و فروپاشی فاشیسم آ.ک.پ-م.ه.پ و با هدف آزادی رهبر عبدالله اوجالان، فعالیت‌های دمکراتیک را به پیش می‌برند. واضح است حمله‌ای که از سوی جنبشمان اعلام شده بیش از هر چیز با هدف فروپاشی سیستم شکنجه و حصر امرالی می‌باشد که سمبل توطئه بین‌المللی است. جنبشمان آزادی رهبر آپو را هدف خود قرار داده است و به واقع حمله‌ی آزادی رهبر آپو در مقابل توطئه بین‌المللی است. بر این مبنا روز ١٠ اکتبر به عنوان «روز آزادی رهبر آپو» در سطح جهان اعلام شده است.

کاملا واضح است که با کارزار در هم شکست کامل توطئه و تحقق آزادی جسمی رهبر آپو وارد ٢٣مین سال مبارزه علیه توطئه می‌شویم. با گسترش فعالیت‌های آزادیخانه در هر چهاربخش کوردستان و در چهار سوی جهان نشان می‌دهیم که به هدفمان دست می‌یابیم. ازینرو یکبار دیگر نخست از زنان و جوانان، از عموم خلق و دوستانمان می‌خواهیم به شیوه‌ای نیرومند در کارزار «زمان آزادی فرا رسیده است!» شوند و در آکسیون‌های ٢٢ مین سال توطئه ٩ اکتبر فعالانه جای گیرند و آنرا رسوا کنند. در ١٠ اکتبر در تمامی میدان‌ها به شیوه‌ای نیرومند در فعالیت‌های «روز آزادی رهبر آپو» شرکت کنند و قاتعانه آزادی را مسجل نمایند."