پ.ک.ک: ما با موضع‌گیری هلمت مبارزات را گسترش می‌دهیم و پیروز خواهیم شد

کمیته‌ی رهبری پ.ک.ک اعلام کرد، رفیق هلمت خط پ.ک.ک و کار انقلابی پ.ک.ک در باشور کوردستان، بر اساس دلسوزی برای شهدا با مبارزاتی بدون وقفه و پیروزی را بر هر چیزی ارجح می‌دانست.

کمیته‌ی رهبری پ.ک.ک به مناسبت اولین سالگرد شهادت دیار غریب محمد (هلمت) بیانیه‌ای منتشر کرد و یاد او را گرامی داشت. در این بیانیه آمده است:

"یک سال از شهادت رفیق هلمت (دیار غریب محمد) عضو کمیته‌ی مرکزی پ.ک.ک گذشت. همان طور که می‌دانیم، رفیق هلمت در ۵ ژوئیه ۲۰۱۹ توسط دولت ترک و با پشتیبانی همکارانش و نیروهای خائن در حمله‌ی هوایی به مناطق حفاظت شده‌ی مدیا به کاروان شهدا پیوست. ابتدا رفیق هلمت و همه‌ی شهدای ما که برای آزادی کوردستان جان خود را فدا کردند، خلقمان با پیشاهنگی حزبمان را بیشتر از همیشه برای حقوق روایمان در کنار هم جمع می‌کنند و درخواست برای مبارزات را افزایش می‌دهند. ما وارد چنین مرحله‌ای شد‌ه‌ایم که برای احقاق اهداف شهدایمان، خلقمان مبارزات را گسترش می‌دهند و پرچم آزادی را با پیروزی بر افراشته می‌کنند.

رفیق هلمت ۲۵ سال در صفوف مبارزات حضور داشت، در همه‌ی سطوح و مناطق مبارزه کرد، هر وظیفه‌ای را به خوبی انجام می‌داد. همان‌طور که می‌دانیم رفیق هلمت عضو شورای رهبری عمومی ک.ج.ک بود. وی با مسئولیت و دانایی این وظیفه و همه‌ی وظایف خود را انجام می‌داد. در هر زمان و در هر شرایطی رفیقی نمونه بود. رفیق هلمت موضع‌گیری زیباترین جنگاور و جنگاوری که وظایف انقلابیش را به شیوه‌ای متحدانه انجام می‌داد را در شخصیت خود برجسته کرده بود. از یک طرف به عنوان فرمانده و مدیری عالی مسئولیتهایش ‌را پذیرفته بود و از طرف دیگر به عنوان گریلایی خوب می‌جنگید. از طرف دیگر هم مانند یک روشنفکر آکادمیک می‌نوشت، درس می‌داد، از طرف دیگر در جامعه و در میان مردم در سطح پیشاهنگی وظایف را به عهده می‌گرفت. در همه‌ی عرصه‌ها با موضع گیری هوشمندانه، با درک و تفکر خود، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود با دلسوزی و غمخواری به همه گوش فرا می‌داد، راهنمایی‌های متحدانه می‌کرد و همیشه و در هر شرایطی راه حل ارائه می‌کرد.

زندگی بر اساس فلسفه‌ی رهبری را برای خود اساس قرار داده بود

درک رهبر آپو و تعمق در پارادایم رهبری کاری کرده بود که رفیق هلمت خود را به حقیقت رهبری برساند. در هر لحظه زندگی با فلسفه‌ی رهبری را برای خود اساس قرار داده بود، به همین دلیل به یکی از رفقایی تبدیل شده بود که همراه رهبری به پیش می‌رفت. به یکی از موسسان، محققان و آفریننده‌های مدرنیته‌ی دمکراتیک تبدیل شد. حماسه‌ی بزرگ پارادایم ملت دمکراتیک رهبر آپو، سبب شد تا او بیشتر و بهتر تاریخ کوردستان را درک کند و در این زمینه به تحقیق پرداخت و خود را غنی‌تر نمود و تدریس می‌کرد. با درک تفاوت میان خط آزادی و خط خیانت در کوردستان، برای ایجاد تاریخ آزادی، رنج و تلاش بسیار متحمل شد. رفیق هلمت عمق هوشمندی تاریخی خود را با هوشمندی جامعه و با درکی هنری و با عشق طبیعی و تفکر جهانی، متحدانه در کنار هم قرار داد و به جنگاوری نمونه و انسانی نمونه تبدیل شد. با عشق و احترام به رفاقت، با تواضعش و با تلاشهایش برای یادگیری، به رفیق رفقا تبدیل شد. به همین دلیل پاسخ پرسش "انسان آزاد چگونه باید زندگی کند؟" ، زندگی به شیوه‌ی هلمت است. این حقیقتیست که ما از شهدا می‌آموزیم و نشان از ابدی بودن شهید است.

باشور کوردستان با پیشاهنگی پ.ک.ک به شیوه‌ای عالی هشیار شد. در انقلاب آزادی ۳۰ سال دکتر سیروان، جوتیار هولیری، شیخ کامران هیرانی، آرام کرکوکی، گشبین، ریدا، گنجو خوشناو، دستینا قندیل، ویان جاف، دریا زریباری، هلویست پارتیزان، بیلال شقلاوایی، هوگر گزنه‌یی و بسیاری از فرمانده‌های پیشاهنگ همچون آنان مبارزات را به اوج رساندند.

تحقق خاورمیانه دمکراتیک بزرگترین آرزویش بود

رفیق هلمت مشی پ.ک.ک و فعالیت‌های انقلابی پ.ک.ک در باشور کوردستان را ادای دین به شهیدان می‌دانست و خستگی‌ناپذیر و بدون وقفه به مبارزه ادامه داد. رفیق هلمت به اراده انقلاب و نیروی خلق باشور کوردستان که خود را به ایده‌ای نوین تجهیز کرده باشد ایمان داشت و آنرا به مرحله عمل گذاشت. برای تحقق روح قیام و دستیابی به اتحاد ملت دمکراتیک خلق کوردستان فعالیت‌های بزرگی را به انجام رساند. برای زندگی مسالمت‌‌آمیز خلق‌ها، برای تحقق پارادایم ملت دمکراتیک و زندگی آزاد تمامی مذاهب و باورمندی‌ها با تمام توان خویش فعالیت کرد. به توانایی خلق‌ مبتنی بر خودگرانی دمکراتیک کوردستان در مدیریت امور خویش باور داشت و بی‌وقفه برای آن تلاش کرد. تحقق خاورمیانه دمکراتیک بزرگترین خواسته و آرزوی رفیق هلمت بود. از اینرو در باشور کوردستان و تمامی کوردستان زبانزد و پیشاهنگ بود و افکاری ژرف را از خود به یادگار گذاشته و وی را به شخصیتی واجد اندیشه و ایده‌های بزرگ و بنیانگذار جامعه مبدل کرد.

به پیشاهنگ خلق باشور تبدیل شد

رفیق هلمت به خوبی درک کرده بود که شرط اساسی همراهی با رهبر آپو، دلسوزی برای مبارزات آزادی زنان است و به یکی از همراهان پیشاهنگ تبدیل شده است که این فکر را به مرحله‌ی اجرا در آورد. رفیق هلمت با گفتن "بزرگترین آموزنده‌ی زندگی من مادرم است"، اثبات کرد که فرهنگ و روشنفکری خداوندی را برای خود اساس قرار داده است، حقیقت حزبی زن در پ.ک.ک با این تفکر تاریخی و با این اخلاق و فلسفه‌ی زندگی آزاد را یکی کرد. در همه‌ی کارهایش زن را پیشاهنگ انقلاب و مبارزاتش می‌دید و این را برای خود اساس قرار داده بود. به این گفته‌ی رهبر آپو که می‌گفت "انقلاب باشور انقلاب زن است" باور داشت و با این باور مبارزه کرد و به پیشاهنگ خلقمان در باشور کوردستان تبدیل شد.

همچنان که رهبر آپو گفته است، حزب ما حزب شهدا است. همان طور که تاسیس حزبمان یک قدم به سوی آزادی به یاد هاکی کارر است، هر یک از شهدای ما برای هدفی و برای برداشتن قدم بزرگی، مبارزات بزرگی انجام داده است و خلق کوردستان را بیشتر به آزادی نزدیک کرده است. حزبمان با پیشاهنگی شهدایمان به پیش می‌رود و امروز در کوردستان و خاورمیانه به حزبی پیشاهنگ تبدیل شده است. پ.ک.ک که با این پیشاهنگی به پیش می‌رود، در کوردستان علیه خط خیانت و در همه جا و به طور مداوم در حال مقابله است و همزمان به جنبش خلق‌های خاورمیانه تغییر پیدا کرده است.

اکنون در کوردستان مبارزات بزرگ آزادی انجام می‌شود و تاریخ آزادی از نو نوشته می‌شود. در مقابل این مبارزات آزادی، خط خیانت و نوکری در مقابل اشغالگری ترکیه بسیار ضعیف کار می‌کند و قبل از هر چیز به خلق خود خیانت می‌کند. آخرین وظیفههی رفیق هلمت، که پیش از شهادتش، همان طور که افکار عمومی کوردستان از آن مطلع است، این بود که علیه اشغالگری ترکیه، اتحاد ملی را نیرومند کند و مقاومت را گسترش دهد.

دشمنان خلق کورد امروز در برادوست، آسوس، شلادزه، شارباژیر و هفتانین به حملاتشان ادامه می‌دهند، اما نیروهای آزادیخواه کوردستان علیه این حملات در صف مقدم در هفتانین و سرتاسر بهدینان، خاکورک، باشور، باکور و همه‌ی کوردستان مقاومت می‌کنند و بدون شک این مقاومت پیروز خواهد شد.

بهترین موضع‌گیری در مقابل خط خیانت و همکارانشان، این است که در پیشاهنگی رفیق هلمت مبارزات را افزایش دهیم، فکر ملت دمکراتیک را گسترش دهیم و بر اساس آزادیخواهی اتحاد ملی ایجاد کنیم. این مبارزه علیه حملات و تلاشهای اشغالگرانه با پیشاهنگی حزبمان پ.ک.ک انجام می‌شود. گریلا در سرتاسر کوردستان قهرمانانه مقاومت و مقابله می‌کند. در کوهستان‌های کوردستان، شهرها، روستاها، محله‌ها مقاومت ایجاد شده و ضربات سنگینی به دشمن وارد می‌شود. این مبارزات است که در سرتاسر خاورمیانه، مبارزات متحد خلق‌های کورد، عرب و ترک را پیش می‌برد و خلقهای منطقه را به آزادی می‌رساند. این باور مبارزات با پیشاهنگی رهبر آپو عمیقتر می‌شود، انقلاب را پیروز می‌کند و خلق کوردستان را در تاریخ بشریت در جایگاه خود قرار می‌دهد. بدون شک این مطالبه و اراده مبارزات عهد و پیمان پیروزی است که از رفیق هلمت و همه‌ی شهدا به ما داده شده است و برای ما باقی مانده است. شهدایمان تنها حقیقت هستند که در خط رهبر آپو درخواستهایمان برای مبارزات و تفکر آزادی را بزرگتر و گسترده‌تر می‌کنند.

بر این اساس در این چهارچوب در اولین سالگرد شهادتش، ما یاد رفیق هلمت را گرامی می‌داریم. ما به یاد رفیق هلمت عهد و پیمان خود برای ایجاد اتحاد ملی و ملت دمکراتیک و کوردستانی آزاد را تجدید می‌کنیم. ما یک بار دیگر به خانواده‌ی او و همه‌ی خلقمان تسلیت می‌گوییم. کم کردن از رنج و آزار او و صیانت از یادش، با بزرگتر کردن حزبمان پ.ک.ک و بنیاد نهادن کوردستانی آزاد با پیشاهنگی پ.ک.ک محقق می‌شود. بر این اساس ما از همه‌ی جوانان کوردستان می‌خواهیم که مانند هلمت بپاخیزند، در مقابل خیانت و همکارانشان، انتقام و تلاش برای آزادی را به بالاترین سطح برسانند و آنرا به پیروزی مزین کنند.