پ.ک.ک: مقاومت ما در سال جدید انزوا را در هم می‌شکند

حزب کارگران کوردستان: در سال جدید مبارزه، مقاومت ما برای دست‌یابی به آزادی انزوا را در هم می‌شکند، فاشیسم آ.ک.پ/ م.ه.پ را از میان برداشته و کوردستان را به آزادی می‌رساند و ترکیه و خاورمیانه را به سوی دمکراتیک‌شدن می‌برد.

کمیته مرکزی حزب کارگران کوردستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دادگاه بلژیک تصمیم بسیار مهمی را در رابطه حزب کارگران کوردستان و کورها اتخاذ کرده است. بدیهی است که تصمیم اتخاذ شده در رابطه با حزب کارگران کوردستان از سوی دادگاه عالی بلژیک، از اساس محکومیت حقوقی توطئه بین‌المللی ۹ اکتبر سال ۱۹۹۸ و ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ است. بدون گمان این تصمیم برای کوردها و جامعه دمکراتیک حایز اهمیتی تاریخی است و از چنان قدرتی برخوردار است که می‌تواند بر سیاستهای اروپا تاثیرگذار باشد.

بیانیه کمیته مرکزی حزب کارگران کوردستان بدین شرح است:

ما در آستانه ۲۱مین سالگرد توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه قرار داریم که برای کوردها روز پاکسازی محسوب می‌شود. این توطئه که ۲۱ سال پیش به منظور کامل کردن پاکسازی کوردها به اجرا درآمد. جنبش آزادی کوردستان و خلق کورد ۲۱ سال است که علیه این توطئه، انزوای امرالی که نماد سیستم انزوا با تمامی نیروی خود است، با همه توان خود به نبرد برای آزادی دست زده است. ما بار دیگر نشان خواهیم داد که در ٢٢مین سال توطئه به مبارزه انسان دوستانه و مقدسمان در مسیر دست‌یابی به پیروزی ادامه دهیم.

براین اساس، پیش از هر چیز ما به بنیانگذار این مقاومت تاریخی، مقاومت قهرمانانه با پیشاهنگی مقاومت امرالی در تمامی ابعاد درود فرستاده و در ۲۲ سال آرزوهای بزرگ خود را برای موفقیت و پیروزی ابراز می‌داریم. به شهدای قهرمانمان که با شعار «نمی‌توانید روز ما را تاریک کنید» به سپری علیه توطئه تبدیل و از رهبر آپو صیانت به عمل آوردند را با ادای احترام درود می‌فرستیم. در بیست و دومین سال، ما علیه توطئه و انزوای تحمیلی، بر اساس خط مشی شهدا و مبارزه، بدون تردید به پیروزی دست می‌یابیم.

فراخوان ویان سوران باید مبنای عمل قرار گیرد

ما همزمان در چهاردهمین سالگرد شهادت عضو کمیته بازتاسیس پ.ک.ک، رفیق ویان سوران  قرار داریم که در شب ۱-۲ فوریه سال ۲۰۰۶ به منظور درهم شکستن سیستم انزوا و حصر امرالی بدن خود را به شعله‌های آتش سپرد. ما به خوبی براین نکته واقف هستیم که فراخوان ویان از سوی خلقمان با چه استقبالی پذیرفته شده و بر این مبنا تمامی فوریه سال ۲۰۰۶ علیه شکنجه امرالی و سیستم شکنجه، برای آزادی رهبر عبدالله اوجالان دست به اقدامات تاریخی دست زدند. ما براین باور هستیم که در درجه نخست زنان و جوانان، خلق و دوستان ما همان فراخوان را در همان همان ماه فوریه برای خود به مبنای عمل و اساس مبارزه برای درهم شکستن امرالی و از میان برداشتن توطئه بین المللی تبدیل کرده و آن را در تمامی عرصه ها اعتلا می‌بخشند.

براین اساس، در چهاردهمین سالگرد شهادت وی، ما رفیق ویان سوران اعضای کمیته بازتاسیس پ.ک.ک و تمامی شهدای مبارزه آزادیخواهی را با احترام یاد می‌کنیم. رفیق ویان  به پیشاهنگ زنان و جوانان باشور (جنوب) کوردستان تبدیل شده و ذهنیت و خلاقیت مسئولیت آپویی را در شخصیت خود برجسته نموده و همواره در خط دستیابی به پیروزی گام برداشت. ما بار دیگر پیمان می‌بندیم که از یاد و خاطرات وی صیانت به عمل آورده و آرمان‌های وی را تحقق بخشیم. ما براین باوریم که در درجه نخست زنان و جوانان خلقمان در مسیر رفیق ویان سوران گام نهاده و سیستم شکنجه و انزوای امرالی را در هم خواهند شکست.

با توطئه بین‌المللی خواستند که مانع از دمکراتیک شدن خاورمیانه شوند

همانگونه که اطلاع دارید، از طریق توطئه بین‌المللی که در ۹ اکتبر سال ۱۹۹۸ آغاز شد و در فوریه سال ۱۹۹۹ با انزوای سیستم امرالی و سیستم شکنجه آن ادامه یافت، تلاش نمودند رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را از میان برداشته، جنبش آزادیخواهی کورد، یعنی پ.ک.ک را نابود کرده و براین اساس فرایند نابودی کوردها را کامل کنند. این توطئه از سوی امریکا، انگلیس و اسرائیل طراحی و اجرا شده و تمامی نیروهای اقتدارگرا و دولت محور را بدین منظور به کار بردند. در مقطعی این توطئه اجرا شد که سیستم مدرنیته سرمایه‌داری به یک نیروی هژمون بین‌المللی برای در تنگنا قرار دادن راه حلی برای مسئله کورد و نابودی خلق کورد تبدیل شده بود. رهبر اوجالان و پ.ک.ک تلاش داشتند تا دست‌یابی به راه حل دمکراتیک مسئله کورد را بر اساس آزادی خلق کورد و دمکراتیکزاسیون خاورمیانه انجام دهند. [توطئه‌گران] با این توطئه خواستند رهبر اوجالان و پ.ک.ک را از میان بردارند، نابود کنند و بدین شیوه راه حل دست‌یابی مسئله کورد، آزادی کوردها و دمکراتیک شدن خاورمیانه را در تنگنا قرار دهند.

نیروهای توطئه‌گر برای دست‌یابی به این هدف بیست و یکسال است که تمامی نیروهای خود را به طور کامل در این راستا بسیج کرده‌اند، با تمامی شیوه‌های ممکن علیه رهبر آپو، پ.ک.ک و خلق کورد به حملات نابودگرانه دست می‌زنند. در برهه‌های اخیر به رغم طرح‌های مورد اشاره، به کرات به حملات نابودگرانه دست زده و هر بار طرح‌های جدیدی را آماده کرده و به حملات نابودگرانه و توطئه‌گرانه دست زده‌اند. پاکسازی کوردها، شکنجه امرالی و سیستم انزوای کنونی همچنان ادامه دارد، حل مسئله کورد را در تنگنا قرار می‌دهند، به منظور نابودی و از میان برداشتن پ.ک.ک در هر منطقه‌ای به حمله دست می‌زنند، در هر چهار بخش کوردستان و خارج از میهن، فشارها و سرکوب‌های شدیدی را علیه کوردها اجرا کرده و از طریق حملات نابودگرانه خود تلاش دارند تا پاکسازی را ادامه دهند.

صدها بار حملات و توطئه‌های بین‌المللی در هم شکسته شدند

اما تلاش‌های آنان برای حملات وحشیانه که شدیدترین جنایات علیه بشریت محسوب می‌شوند، خنثی شدند. زیرا با رهبری حزبمان، با مقاومت قهرمانانه خلقمان بیست و یکسال است که صدها بار حملات و توطئه‌های بین‌المللی در هم شکسته شدند، طرح‌های توطئه برملا شده و ذهنیت و سیاست توطئه‌گر درهم شکسته شد. بیست و یک سال است که حزبمان، نیروهای گریلای ما، جنبش ما با زنان و جوانان خود، خلق و دوستان ما با حرکت در خط مشی فدایی- آپویی به مقاومت دست زدند و توطئه را خنثی کردند. با هدف دستیابی به پیروزی وارد بیست و دومین سال از آغاز این توطئه شده و تلاش می‌کنیم تا امسال توطئه بین‌المللی و شکنجه امرالی و سیستم انزوایی را که نماد توطئه بین‌المللی است درهم شکنیم. در سال جدید مبارزه، مقاومت ما برای دست‌یابی به آزادی انزوا را در هم می‌شکند، فاشیسم آ.ک.پ/ م.ه.پ را از میان برداشته و کوردستان را به آزادی می‌رساند و ترکیه و خاورمیانه را به سوی دمکراتیک شدن می‌برد.

تصمیم دادگاه بلژیک محکومیت حقوقی توطئه بین‌المللی است

با شروع ماه فوریه که معیار و محک توطئه و مقاومت است، دادگاه بلژیک در رابطه با پ.ک.ک و کوردها تصمیمی بسار مهم را اتخاذ کرده است. دادگاه بلژیک تصمیم بسیار مهمی را در رابطه با پ.ک.ک و کوردها اتخاذ نمود. آشکار است که این تصمیم در رابطه به پ.ک.ک که از سوی دادگاه عالی بلژیک تصویب شده است، در بنیاد خود دال بر محکومیت حقوقی توطئه بین‌المللی ۹ اکتبر ۱۹۹۸ و ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ محسوب می‌شود. بدون گمان این تصمیم برای کوردها و جامعه دمکراتیک در سطحی تاریخی حایز اهمیت بوده و از چنان نیرویی برخوردار است که بر سیاستگذاریهای اروپا تاثیر بگذارد. ما امیدواریم که این واقعیت مشاهده شود و تصمیم مذکور از سوی مخاطبان آن برای دمکراسی و آزادی، یعنی برای دست‌یابی به راه حل سیاسی دمکراتیک مسئله کورد مورد ارزیابی قرار گیرد. تا بدین شیوه، سیاست اروپایی بتواند اقدامی را که ۲۱ سال قبل نتوانسته بود به نتیجه برساند، اکنون محقق نماید. بیست و یکسال قبل رهبر عبدالله اوجالان شانس راه حل سیاسی-دمکراتیک مسئله کورد را مطرح و ارائه نمود، اما این کشورها این پیشنهاد را مورد توجه قرار ندادند. ما امیدواریم که انها، اکنون بتوانند این شانس را دوباره مورد ارزیابی قرار دهند. رهبر آپو همانگونه بیست و یکسال قبل برای حل مسئله اعلام آمادگی نمود، اکنون نیز برای راه حل سیاسی دمکراتیک مسئله کورد و مذاکرات دمکراتیک-سیاسی براین مبنا آمادگی دارد. وی در تمامی فرصتهای ممکن، وضعیت خود را تشریح کرده و آخرین بار نیز در مه سال ۲۰۱۹ طی بیانیه‌ای بار دیگر برآن تاکید کرده و به نیروهای مرتبط به آن فراخوان داد. آنچه که مانده است به سیاست اروپا و نوع برخورد نیروهایی که مسئله کورد را ایجاد کرده و مانع از دست‌یابی به حل شده‌اند ارتباط دارد. به دلیل تصمیم موجود و مقاومت آزادیخواهانه کوردستان، دشوار است که نیروهای مذکور همانند گذشته عمل و با آن برخورد نمایند.

مبارزه بیست‌و‌دومین ساله علیه توطئه باید گسترش یافته و تاثیرگذار باشد

آشکار است که در بیست و دومین سالگرد توطئه بین‌المللی سیستم تجاوزکارانه توطئه‌گران دچار پراکندگی شده است. در مقابل آن، مبارزه آزادیخواهانه کوردستان از میان مرزهای میهن فراتر رفته و به جنبش دمکراسی‌خواهی منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده است. تمامی فرودستان و افکار عمومی دمکراتیک و خصوصا زنان با مبارزه دمکراسی و آزادیخواهی خلق کورد همراه و همگام هستند. علیه فشارهای فاشیستی، قتلعام، تجاوز و اشغالگری، خشم خلقمان در هر چهار بخش کوردستان و خارج از میهن علیه فاشیسم آ.ک.پ/ م.ه.پ اعتلا یافته است. سیستم امرالی دیگر برای همگان به انزوا و شکنجه تبدیل شده است، و به همین دلیل هیچ کس نمی‌خواهد که در درون چنین سیستمی زندگی نماید. از اینرو بیست و دومین سال توطئه بین‌المللی، علیه انزوا و توطئه با راهکارها و شیوه‌های متنوع و تاثیرگذار مبارزه خواهد گذشت، شکنجه امرالی و سیستم انزوا و حصر آن درهم شکسته و به پیروی می‌رسد.

براین مبنا در درجه نخست از کادرهای حزبی ما، نیروهای گریلای ما، زنان و جوانان و تمامی خلق میهن‌دوست و دوستانمان می‌خواهیم که علیه توطئه بین‌المللی ذهنیت مبارزاتی خود را بیش از پیش قدرتمند نموده و اراده ما را برای درهم شکستن انزوا و توطئه بین‌المللی تقویت بخشند، در ماه فوریه علیه توطئه و انزوا شب و روز در میدان مبارزه جای گرفته و بیست و دومین سال توطئه را به سال پیروزی بدل کنند.