پارلمانتار اتحادیه میهنی خواهان انحلال گروهک مزدور پیشمرگ روژ شد

یک پارلمانتار اتحادیه‌ی میهنی خواستار منحل شدن پیشمرگه‌ی روژ شد و گفت حکومت باید در این مورد توضیح دهد

سرکو آزاد گلالی پارلمانتار پارلمان اقلیم فدرال کوردستان از لیست اتحاد میهنی از پارلمان خواست، پیشمرگه‌ی روژ منحل شود و حکومت نیز در مورد دستگیری ۴ پیشمرگه‌ی روژ در لیبی توضیح دهد.

پس از آنکه ۴ عضو گروهک تبهکار پیشمرگه‌ی روژ توسط ارتش ملی لیبی دستگیر شدند و احمد مسماری سخنگوی ارتش میهنی لیبی اعلام کرد، پیشمرگه‌های روژ توسط دولت ترکیه در هولیر آموزش داده می‌شوند، واکنش‌ها در مورد وجود و هدف تشکیل پیشمرگه‌های روژ آغاز شد. در همین چهارچوب سرکو آزاد گلالی اعلام کرد، آنچه پیشمرگه‌ی روژ نامیده می‌شود، ماهیانه توسط حکومت اقلیم کوردستان ۱۵ میلیارد دینار پول برای آنها خرج می‌شود، اما به دلیل آنها پیشمرگه به عنوان "مزدور" نام برده می‌شود. به همین دلیل از پارلمان خواست تا این نیروها منحل شده و حکومت اقلیم نیز در مورد رفتن این نیروها به لیبی توضیح دهد.

این پارلمانتار اتحاد میهنی کوردستان برای منحل کردن پیشمرگه‌ی روژ درخواستی را به رئیس پارلمان تقدیم کرد.

متن درخواست به شرح زیر می‌باشد:

برای رئیس پارلمان

موضوع/ بررسی موضوع "مزدور" شناساندن پیشمرگه‌ی روژ توسط ارتش لیبی

پس از آنکه در یک کنفرانس مطبوعاتی سرهنگ احمد مسماری سخنگوی ارتش لیبی، هویت پیشمرگه‌ی لشکر روژ را افشا کرده و می‌گوید که آنها کورد هستند و توسط پیشمرگه‌ی لشکر روژ روژاوای کوردستان آموزش داده شده‌اند و به یک پایگاه ترکیه در هولیر رفته و به لیبی فرستاده شده‌اند، تا با ارتش لیبی و علیه این کشور بجنگند.

همان طور که آشکار است نیروهای پیشمرگه‌ی روژاوای کوردستان که به پیشمرگه‌ی روژ شناخته شده‌اند در تاریخ ۱۲/۴/۲۰۱۲ با تصمیم رئیس پیشین اقلیم کوردستان تاسیس شده است. پیشمرگه‌های روژ حدود ۶۰۰۰ کورد روژاوا هستند که با عنوان پیشمرگه‌ی روژ در اقلیم کوردستان به نیروهای زیروانی اضافه شده‌اند و توسط نیروهای زیروانی تحت نظر وزارت داخله آموزش دیده‌اند. همه‌ی آنها اهل روژاوا هستند و چندین سال است از حکومت حقوق می‌گیرند و همچنین آموزش می‌بینند. حکومت بر چه اساس آن‌ها را آموزش می‌دهد و به آنها حقوق پرداخت می‌کند؟ ماهیانه حقوق و خرجی آنها حدود ۱۵ میلیارد دینار است در حالی که بر اساس قانون حقوق‌بگیران حکومت باید دارای شناسنامه‌ی عراقی باشند. این امر از همان ابتدا خلاف قانون است و درست کردن این نیرو غیر قانونی است، در حالی که در کوردستان مردم در شرایط سختی هستند و حقوق آنها پرداخت نمی‌شود، از طرف دیگر سود وپول ما برای بیگانه‌پرستی و خدمت به ترکیه خرج می‌شود.

به صورت رسمی اعلام شده است که آنها با پول شانه‌به‌شانه‌ی تبهکاران و نیروهای مزدور نزدیک دولت ترکیه می‌جنگند. پیشمرگه‌ی روژ کوردهای سوریه‌ی تابع اَ.ن.ک.س (جبهه میهنی کوردستان سوریه) هستند که توسط پارتی حمایت می‌شوند و مسلح شده‌اند و توسط حکومت اقلیم تاسیس شده‌اند و ماهیانه به آنها حقوق پرداخت می‌شود. زمانی که داعش به روژاوا حمله کرد پیشمرگه‌ی روژ برای دفاع از روژاوا هیچ تلاشی نکرد. همچنین زمانی که دولت ترکیه روژاوا را محاصره کرد آنها از عفرین دفاع نکردند.

اکنون سخنگوی ارتش لیبی آشکارا نام و هویت آنها را منتشر می‌کند که در این کشور در حال جنگ هستند و همراه با ترکیه علیه ارتش لیبی می‌جنگند.

به همین دلیل درخواست می‌کنیم:

ریاست پارلمان

کمیته‌ی داخله و آسایش و انجمن‌های محلی

کمیته‌ی پیشمرگه

با دقت به تحقیق بپردازند و این نیرو را منحل کرده و آنها را به روژاوا بازگردانند.

باید حکومت اقلیم و رئیس اقلیم مسئولیت این را بپذیرند که کورد روژاوا را به جنگ [داخلی لیبی] فرستاده‌اند و این نیروها در آنجا دستگیر شده‌اند و کورد به عنوان تروریست معرفی شده است در حالی که فرستادن نیرو به خارج از اقلیم باید با رضایت پارلمان انجام شود.

درخواست می‌کنیم حکومت اقلیم کوردستان به صورت رسمی در این زمینه توضیحات خود را ارائه دهد و باید به طور جدی رئیس حکومت و وزیر داخله بازخواست شوند در مورد آنکه کورد در مراکز بین المللی و منطقه در عمل به عنوان گروهک «مزدور» نامگذاری شده است.

چون نیروهای پیشمرگه بخشی از نیروهای ائتلاف علیه ترور بوده‌اند، نام پیشمرگه مقدس است چون نیروی میهنی و ملی و آزادیخواه هستند و نباید به عنوان راهزن و تبهکار و مزدور نام برده شود.

هرکسی که خود را دلسوز پیشمرگه می‌داند، باید در مورد تحقیق در این زمینه موافق باشد چون تحقیق و بررسی این موضوع بسیار ضروری است.

سرکو آزاد گلالی/ پارلمانتار اتحادیه میهنی کوردستان در پارلمان اقلیم کوردستان"