پدر شهید آرگش کارزان در کامیاران درگذشت

​​​​​​​رحیم رحمانی از میهن‌دوستان منطقه کامیاران، هورامان، سنه و پدر شهید جمال رحمانی شب گذشته در سن ۵٩ سالگی در بیمارستان کامیاران درگذشت

رحیم رحمانی پدر جمال رحمانی با کد سازمانی «آرگش کارزان» از اعضای شورای رهبری کودار که در ۱۶ شهریور ماه ۱۳۹۷ در نتیجه درگیری با نیروهای سپاه استعمارگر پاسداران به همراه سه گریلای دیگر در اطراف کامیاران جان‌باخته بود، شب گذشته در اثر بیماری سرطان در سن ۵٩ سالگی در بیمارستان شهر کامیاران درگذشت.

تلاش‌های زنده‌یاد رحیم رحمانی و خانواده‌اش در طول یک سال گذشته برای کسب اطلاع از محل دفن فرزندش تا زمان مرگ بی‌نتیجه بود و در زمان برگزاری مراسم یادبود فرزندش نیز چندین بار به نهادهای امنیتی احضار و مورد بازجویی و بی‌احترامی قرار گرفته بود. نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی ایران مانع از برگزاری عمومی یادبود گریلا آرگش کارزان شدند و پس از آنکه خانواده شهید اقدام به برگزاری مراسم در منزل نمودند با فشار و ارعاب نهادهای امنیتی مواجه شدند.

در طول ۱۵ سال گذشته دو فرزند وی به اتهام فعالیت‌های سیاسی و مدنی در کرماشان و سنه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و زندانی شده بودند. در این مدت نیز به سبب فعالیت‌های فرزندانش در خارج از کشور به صورت مداوم وی و اعضای دیگر خانواده‌اش به نهادهای امنیتی احضار شده بودند.

خبرگزاری فرات نیوز مراتب تسلیت خود را به خانواده رحمانی، دوستان زنده‌یاد رحیم رحمانی و بستگان آنان اعلام می‌دارد.