پس از ۴ ماه پیکر دو گریلا به خانواده‌هایشان تحویل داده شد

پیکرهای دو گریلای کورد با نام‌های صالح اکنجی و عزت یگیت، که در ماه ژوئن در خارپت شهید شده بودند، پس از ۴ ماه به خانواده‌هایشان تحویل داده شد.

گریلاهای ه.پ.گ صالح اکنجی (دوران دمیر) و عزت یگیت(فیراز آمد) در منطقه‌ی نارجاک در استان خارپت در ۹ ژوئن ۲۰۲۰ در جنگ علیه ارتش اشغالگر ترکیه شهید شدند.

پس از گذشت ۸۵ روز و با انجام آزمایش دی‌ان‌ای، پیکر این شهدا به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.

مسئولین پلیس خارپت پس از آنکه نتیجه‌ی آزمایش دی‌ان‌ای این شهدا آماده شد، خانواده‌های آنها را مطلع کرده و به آنها گفته‌اند که می‌توانند پیکر فرزندانشان را تحویل بگیرند.

خانواده‌ها پس از آن به خارپت رفته و پیکر فرزندانشان را از پزشکی قانونی خارپت تحویل گرفتند و با خودروهای مخصوص انتقال جنازه، پیکر فرزندانشان را به سمت زادگاه خود بردند. پیکر یگیت در منطقه‌ی چرموک آمد و پیکر اکینجی در ویرانشار رحا به خاک سپرده شد.

خانواده‌ی یگیت پیکر گریلای شهید را به چرموک برده و خواستند در کنار قبر یوسف دالکلچ (حقی چرمیک) دایی وی به خاک بسپارند که او هم گریلای ه.پ.گ بود و در سال ۲۰۱۷ در منطقه‌ی دارا هینی در چولک در جنگ با ارتش اشغالگر ترکیه شهید شده بود و در قبرستان محله‌ی چالجک به خاک سپرده شده بود، اما مسئول منطقه به آنها اجازه نداد پیکر یگیت را در کنار قبر دایی شهیدش به خاک بسپارند. خانواده‌اش پس از ممانعت مسئولین حکومتی و پس از انجام مراسم دینی پیکر فرزند شهیدشان را در قبرستان چوکور به خاک سپردند.

اعضای خانواده و مسئولین سازمان حمایت از خانواده‌های شهیدان در مراسم خاکسپاری شرکت کردند و پیکر یگیت با محاصره‌ی نیروهای پلیس به خاک سپرده شد.