خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

پنجمین جشنواره سالانه انار هلبجه

بایکوت کالاهای ترکی درخواست برای محصولات داخلی را افزایش داده است. امروز در هلبجه هزاران تن در پنجمین جشنواره‌ی انار شرکت کردند.

امروز در پارک شهری یاری هلبجه با شرکت هزاران تن و صدها باغدار و کشاورز و صاحبان کارگاههای محلی پنجمین جشنواره‌ی انار آغاز شد. این جشنواره دو روز ادامه خواهد داشت.

جشنواره‌ی انار هر ساله پاییز در زمان رسیدن میوه‌ی انار برگزار می‌شود. امسال متفاوت از سالهای گذشته به دلیل بایکوت محصولات ترکیه، تعداد بیشتری از شهروندان در این جشنواره شرکت کردند. صدها کشاورز، باغدار و صاحبان کارگاههای محلی و کوچک محصولاتشان را عرضه کرده‌اند.

باغداران هلبجه به عنوان بهترین باغداران در زمینه‌ی پرورش انار به حساب می‌آیند. سالیانه محصولاتشان را نمایش می‌دهند و مسابقات گوناگونی در زمینه‌ی چیدن انار و خوردن و عرضه‌ی آن برپا می‌کنند.

علی رغم آنکه این جشنواره با عنوان جشنواره‌ی انار برگزار می‌شود اما همراه با انار تعداد زیادی محصولات دیگر مانند عسل، آدامس محلی (سقز)، ذرت، کلانه، گردو، لباس کوردی و غیره به نمایش گذاشته می‌شوند. شرکت کنندگان در این جشنواره با لباس کوردی رنگارنگ در جشنواره حضور یافته بودند و با خوشحالی اعلام کردند، محصولات داخلی حتی اگر گرانتر هم باشد اما دارای طعم و مزه‌ی بهتر و ارگانیک می‌باشد.

همچنین شرکت کنندگان خواستار بها دادن به محصولات داخلی شده و درخواست کردند تا با کشاورزان بیشتر همکاری شود تا این محصولات ارگانیک و خوش طعم بیشتر شود و همچنین وضعیت اقتصاد داخلی بهتر شده و زمینه‌ی کار برای جوانان و بویژه کشاورزان فراهم شود.