پژاک: آزادی خلق‌ها و رهبر آپو بهم گره ‌خورده است

حزب حیات آزاد کوردستان با صدور بیانیه‌ای آحاد جامعه را به مشارکت فعالانه در فعالیت‌های ١٠ اکتبر فراخواند.

متن بیانیه پژاک به شرح زیر است:

اکتبر ۱۹۹۸ روز آغاز توطئه بین‌المللی علیه رهبر آپو از سوی هژمونی جهانی و منطقه‌ای با هدف نسل‌کشی ملت ‌کورد و ملل تحت ‌ستم خاورمیانه است. رهبری عملیات توطئه در دست ابرقدرت‌های سرمایه‌داری جهانی ناتو ـ گلادیو بود و این عملیات امروز همچنان در مراحل بعدی‌اش یعنی‌ جنگ جهانی سوم با مرکزیت کوردستان در خاورمیانه ادامه دارد. بنابراین برای آزادی ملت ‌کورد، کوردستان و ملل تحت‌ستم خاورمیانه، تنها راه، مبارزه متحدانه ملل علیه فاشیسم و سرمایه‌داری است که رهبر آپو نیز در این مسیر مقاومت شکوهمندانه در امرالی را با توانی بی‌نظیر ادامه می‌دهد.

بخاطر عملیات توطئه بین‌المللی سرمایه‌داری که دست‌نشانده آن در منطقه فاشیسم ترکیه و اردوغان است، ملل خاورمیانه را در تیررس توفان‌های ویران‌کننده جنگ جهانی سوم قرار داده‌اند و این نسل‌کشی نه تنها کوردها بلکه تمامی ملل را بطور جد تهدید می‌نماید. زمامداران قدرت جهانی اندیشیدند که بدون نابودی و یا اسارت رهبر آپو نخواهند توانست جنگ در خاورمیانه را عملی سازند، به همین دلیل تاریخ گواه قوی است که عملیات نخست جنگ جهانی سوم علیه رهبر آپو انجام گرفت سپس مداخله نظامی علیه عراق و خاورمیانه آغاز گردید. این توطئه مزورانه که نتیجه سیاست‌های سبعانه و فاشیستی چندین دولت جهانی است، تنها راه استعمار، استثمار و نسل‌کشی علیه ملل را از سر راه برداشتن مانع اصلی یعنی رهبر آپو دید و امروز هم سرنوشت ملل خاورمیانه و رهبر آپو قویا به ‌هم گره‌ خورده. جنگ جاری، جنگ ملل تحت ستم علیه فاشیسم سرمایه‌داری و برخی دول منطقه‌ای بویژه ایران و ترکیه است که پای فاشیسم را به منطقه باز کرده‌اند. اگر امروزه می‌بینیم که همچنان موجودیت ملت‌ک ورد و ملل تحت ستم بویژه ملت عرب محفوظ است، به سبب گره‌خوردن مقاومت همزمان رهبر آپو و خلق‌هاست. این مقاومت خلقی که با قیام سال ۹۹ در ایران و شرق کوردستان و بسیاری کشورهای جهان آغاز شد، امروزه همچنان در تهران، سنه (سنندج)، آنکارا، دمشق و قامشلو به نحوی از انحا ادامه دارد و حتی گاهی در تونس، لیبی، مصر، عراق و اخیرا در منطقه قره‌باغ که در یکایک آنها جنگ‌هایی از سوی سرسپردگان ناتو ـ گلادیو بر خلق‌ها تحمیل می‌گردد، جریان دارد.

وضعیت و کنژکتور کوردستان، ایران و منطقه اثبات نموده که زمان، زمان اتحاد قوی‌تر خلق‌ها بویژه خلق‌های کورد و عرب است و حلقه مکمل این اتحاد قیام ملت‌های متحد ایران و شرق کورستان خواهد‌بود. در مرکز ثقل و کانون سیاست مبارزاتی خلقی، رهبریت استراتژیک و تاکتیکی رهبر آپو، تنها ضامن اتحاد خلق‌ها، قرار دارد. مقاومت گریلا حلقه اتصال گسست‌ناپذیر مبارزه خلق‌ها از شاهو و قندیل گرفته تا هفتانین، کوبانی، عفرین، آمَد (دیاربکر) و آنکارا است. تحمیل انزوای مطلق در امرالی بر رهبر آپو نیز با هدف قطع ارتباط کامل رهبری با صفوف مبارزاتی خلق‌ها صورت‌می‌گیرد که هر روز بیش از پیش به غلیان آمده و می‌رود بنیان کاخ ستمگران و ظالمان منطقه را کوخ سازد.

اگر کمپین جهانی با هدف آزادی رهبر آپو و ملت‌ها راه‌اندازی شده، آن، بخاطر گره‌خوردن بی‌شائبه سرنوشت رهبری و مللی است که در چنگال نسل‌کشی در لیبی، عراق، سوریه، یمن و ترکیه گرفتار شده‌اند و ملل ایران هم با بزرگترین مخاطره روبرویند. این کمپین، کارزار مبارزاتی خود ملل است که صاحب اصلی آن ملل خاورمیانه با پیشاهنگی ملت کورد و مقاومت فدایی نیروی گریلا می‌باشند. مماشات پست دول محافظه‌کار ایران و ترکیه با قدرت‌های اشغالگر جهانی بدون‌تردید جبهه‌گیری علیه ملل منطقه جهت به زنجیرکشیدن دگرباره است. قطع‌یقین ملت‌های کورد، عرب و ایرانی بیش از دیگر ملت‌ها با خطر نسل‌کشی در گام بعدی جنگ‌جهانی سوم روبرو هستند. حاشا کردن از این خطر دهشتناک، بی‌وجدانی علیه بشریت و مصداق بارز جنایت جنگی است.

این جنگ و نسل‌کشی دهه‌ها با مراحل مزورانه پی‌درپی ادامه خواهد یافت که باید مهار گردد. تنها ضامن رفع خطر جنگ و نسل‌کشی نیز آزادی رهبر آپو با هدف قوی‌تر ساختن دست خلق برای مبارزه می‌باشد. فلذا این مقاومت و مبارزه، شخصی نه، بلکه خلقی است و قبله مبارزه هم امرالی می‌باشد. ۲۳ سال مقاومت کوردستانی و منطقه‌ای رهبر آپو در زندان تک‌نفره جزیره امرالی که بعد جهانی یافته بزرگترین کارزار جهانی و قرن حاضر است که تنها با خیزش ملت‌های فداکار کوردستان و خاورمیانه به نتایج حتمی آزادی واصل خواهد شد. این مقاومت متحدانه خلق‌ها در کشورهای مختلف عناوین مختلفی چون «بهار کوردی»، «بهار عربی» و در کل «بهار خلق‌ها» به‌خود گرفته و باید امواج این قیام با هم مختلط گردند. شکی نیست که خیزش خلق‌های ایران آفتاب آزادی را از شرق این بهار برخواهد دمید و خلقمان در شرق کوردستان با پشتیبانی میهن‌دوستانمان در اروپا پرتوهای درخشان این دمیدن پر یُمن خواهند بود. نیروی گریلا نیز با رهبری رهبر آپو نیروی فدایی پشتیبان این خیزش خاورمیانه‌ای و ایرانی است و خلق‌ها را در این کارزار فداکارانه تنها رها نخواهد کرد.

روز ۱۰ اکتبر سال ۲۰۲۰ بعنوان «روز جهانی آزادی رهبر اوجالان» اعلام گشته. این روز، روز خلقی و متعلق به خود خلق‌هاست. پس لازم است خلق فداکارمان کوهستانها، خیابان‌ها و تک‌تک خانه‌ها را در میهن و اروپا به میدان قیام مبدل ‌سازند و به فریاد آزادی خود و رهبر آپو مبدل‌ شوند. فوق‌بحرانی که ایران و شرق کوردستان را دربرگرفته، نیازمند خیزشی مشابه خیزش سوم اسفند سال ۱۹۹۹ است. خلقمان با هر حرکتی در میادین مختلف توان آن را قویا دارد که روز ١٠ اکتبر را به سوم اسفندی دیگر مبدل ‌سازد. نباید آزادی‌ای را که می‌طلبند از دول فریبکار مطالبه کنند. آزادی نه با اقدام دولتی، بلکه با خیزش خلقی حاصل خواهد شد. روز ١٠ اکتبر هم یکی از حلقه‌های کارزار خلقی است، پس دانستن این مهم ضروری است که با از کف‌رفتن این فرصت، فرصت آزادی خلق‌ها از دست خواهد ‌رفت. اهمیت روز جهانی ١٠ اکتبر و کمپین «آری به دمکراسی و نه به اعدام»‌در ایران و شرق کوردستان تا آنجاست که فرصت حرکت خودجوش مردمی را فراهم می‌آورد.

همچو «حزب حیات آزاد کوردستان(پژاک)» ضمن محکوم ‌نمودن توطئه بین‌المللی ۹ اکتبر و سرکوب‌گری‌های رژیم سفاک ایران، خلق‌های ایران بویژه خلق‌ کورد در شرق کوردستان با پشتیبانی میهن‌دوستانمان در اروپا را به میادین مبارزاتی فرا می‌خوانیم. در این بین، از جوانان، زنان، کارگران، اصناف، فعالین مدنی و سیاسی و روشنفکران و معلمان دعوت بعمل می‌آوریم که نقش پیشاهنگی خود را بجای آورده و با اشراف بر اهمیت وافر حضورشان در میادین به امید خلق‌ها و نحله آزادی رهبر آپو مبدل گردند. چرا که تنها قدرت نیرومند در برابر ستم سرمایه‌داری و دول محافظه‌کار منطقه، همین مقاومت خلقی‌ آنهاست. آزادی خلق‌ها و رهبر آپو نزدیک و ضامن این آزادی، حضور خلقی در میادین است."