تکمیلی | پژاک: صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های شهیدان وظیفه‌ است

مجلس پژاک در بیانیه‌ای یاد و خاطره قاسم انگین عضو کمیته مرکزی پ.ک.ک را گرامی داشت و با اشاره به سیاست‌های رژیم‌های کوردستیز ترکیه و ایران خواستار همبستگی خلق کورد در تمامی بخش‌های کوردستان شد.

مجلس حزب حیات آزاد کوردستان به مناسبت شهادت قاسم انگین، عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کوردستان بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه پژاک آمده است:

"با یاد از انقلابی بزرگ رفیق قاسم انگین نسبت به تمامی شهیدان راه آزادی ادای دین می‌نماییم و حملات رژیم اشغالگر ترکیه و همدستان آن را بر خلق کورد به شدت محکوم و رسوا می‌کنیم. اعلام می‌کنیم که یکایک ستم‌ها، غارت‌ها، قتل‌ها و مظالم مورد حسابرسی واقع شده و ما نیز به عنوان پژاک پایبندی خود به راه شهیدان آزادی، خواسته‌ها و آرمان‌های آنان را تکرار می‌کنیم.

دولت اشغالگر ترک با همکاری نیروهای خائن و نوکر در سال‌های اخیر حملات خود را علیه آزادیخواهان انقلابی در باشور کوردستان افزایش داده است و در این میان روستاهای باشور کوردستان بمباران می‌شوند، هموطنان غیرنظامی به شهادت می‌رسند، جغرافیای کوردستان تخریب می‌سود و به خلق زیان وارد می‌شود. این نیز بخشی از سیاست نابودگرانه دولت فاشیست و سفاک ترکیه است. ایستادگی و مبارزه بزرگ گریلایی در باکور کوردستان دولت فاشیست ترک را با موانع بزرگی روبرو کرده است، سیستم سیاسی و اقتصادی ترکیه با بحرانی عمیق و ریشه‌ای روبرو شده است. در چنین شرایطی دولت ترک به حملات اشغالگرانه علیه روژاوا و باشور کوردستان دست زده است. نیرویی که در مقابل این رژیم نژادپرست ایستادگی می‌کند خلق کورد و پیشاهنگان جنبش آزادیخواهی کوردستان هستند. از یکسو خواهان خفه‌کردن انقلاب آزادیخواهی خلق‌ها در روژاواست، برای این منظور به پلیدترین شیوه‌ با نیروهای بین‌المللی همکاری می‌کند و مزدوران وحشی خود را در مناطق کوردنشین مستقر کرده و روزانه به قتلعام دست می‌زند. از سوی دیگر دستاوردهای خلقمان در باشور کوردستان را که میراث خون هزاران شهید است با همکاری نیروهای همکار و مزدور کورد به نابودی می‌کشد. ترکیه تلاش می‌کند نیروهای کوردی را روبروی هم قرار داده و درصورت امکان جنگی داخلی میان آنان براه اندازد. روز ٢۶ مه پهپادهای بدون سرنشین به منطقه آسوس از توابع بخس ماوت استان سلیمانی حمله کردند و در نتیجه آن دو رفیق گریلایمان و ٣ میهن‌دوست به شهادت رسیدند. این حمله نشان می‌دهد که هدف رژیم فاشیست ترک محدود به گریلاهای پ.ک.ک نیست و تمامی کوردهای آزادیخواه و مبارز را هدف قرار می‌دهد.

گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان همچنانکه در مقابل حملات داعش از خاک مقدس کوردستان و خلق کورد و منطقه دفاع کردند، با عزم، استقامت، روحیه و ایمان در جبهه مقاومت جای گرفته و برای رهایی هر وجب از این خاک از چنگال کثیف اشغالگران مبارزات پیروزمند‌انه‌ای را به پیش می‌برند. آشکار است که خلق باشور کوردستان به ارزش‌های مقدس خویش گریلاهای جنبش آزادیخواهی آگاه بوده و نیروی گریلا را ضامن امنیت خود می‌دانند و در مقابل دولت ترک فاشیست ایستاری شرافتمندانه را از خویش به نمایش می‌گذارند. اما لازم است این مبارزه به سطحی ارتقا یابد که به موجودیت پایگاه‌های نظامی و مراکز استخباراتی میت رژیم فاشیست ترکیه برای همیشه در پایان دهد.

مسئولان منطقه در رابطه با حمله هوایی ترکیه به آسوس همچون رخدادهای پیشین ساکت مانده‌اند، به هیچ فراخوانی پاسخ نداده‌اند و در پاسخ به خواسته‌های خلق و سازمان‌های آزادیخواه، خود را به کری و کوری زده‌اند. اما لازم است از این پس با مسئولیت‌پذیری عمل کنند. سکوت نیروهای باشور کوردستان و دولت عراق در مقابل حملات و اشغالگری‌های رژیم ترک از امروز به بعد مایه پذیرش نیست و به معنی همکاری در حملات به حساب می‌آید. از اینرو نیروهای باشور کوردستان لازم است مواضع خود را اعلام کنند، به وظایف خود عمل نموده و برای جلوگیری از تکرار ترور، دولت اشغالگر ترک را از خاک باشور کوردستان بیرون رانند.

سیاست‌ها و اعمال دولت ایران نیز تفاوتی با رفتار ترکیه ندارد و در تمامی توطئه‌ها علیه کوردها و جنبش آزادیخواهی کوردستان جای گرفته است. سیاست‌های رژیم ایران علیه زندانیان سیاسی کورد خود را بروز می‌دهد. با شیوع ویروس کرونا در روز‌های اخیر رفتارهای وحشیانه دولت ایران در زندان‌ها یکبار دیگر اثبات شد. افکار عمومی پس از تبعید رفیق زینب جلالیان از زندان خوی به زندان قرچک ورامین و ابتلای وی و زندانیان دیگر به ویروس کرونا واکنش نشان دادند. پژاک این وضعیت را غیرانسانی قلمداد می‌کند و اعلام می‌کند که رژیم ایران باید بدون اتلاف وقت برای معالجه و آزادی رفقا گام بردارد. همچنین تمامی سازمان‌های حقوق بشری و افکار عمومی برای آزادی زندانیان سیاسی که در شرایط وخیمی بسر می‌برند وارد میدان شوند.

آحاد خلق کورد و بویژه خلقمان در روژهلات کوردستان با صیانت از ارزش‌ها به وظایف خود در قبال مقاومت زندانیان هر چهاربخش کوردستان و آرمان‌های شهیدان عمل کنند. رفیق قاسم انگین در مبارزه آزادیخواهی خلق کورد رنج بزرگی را بر دوش کشید و دستاوردهای بزرگی را رقم زد. عشق به میهن، میراث، تاریخ و حقیقت میهن را در هر لحظه از زندگی خود بر زبان می‌آورد و بر این مبنا زیست. ما نیز در تمامی عرصه‌های انقلاب رهرو راه انقلابی بزرگ، فرمانده قاسم انگین هستیم و به وظایف خود برای تحقق کوردستان آزاد و اتحاد ملی در خاورمیانه‌ای دمکراتیک عمل می‌کنیم."