پژاک: فرهنگ مقاومت و مبارزات ماه مه مایه‌ی آزادی خلقمان است

پژاک یاد شهدای ماه مه را گرامی داشت و اعلام کرد، از خلقمان می‌خواهیم که در نهایت مسئولیت از راه شهدا صیانت کنند و فرهنگ مقاومت این ماه را به درس آموزشهایشان تبدیل کنند.

کمیته‌ی خانواده‌ی شهدای حزب حیات آزاد کوردستان پژاک بیانیه‌ای در مورد شهدای ماه مه منتشر کرد واشاره نمود، "ماه مه ماه قیام و تعهد است. در هر لحظه‌ی این ماه که مانند قطره‌ای از زمان، رود خروشان زندگی در کوردستان را جاری می‌کنند."

بیانیه‌ی کمیته‌ی خانواده‌ی شهدای پژاک به شرح زیر می‌باشد:

"بدون شک برای خلقی که مبارزه و زندگیش آنچنان با هم در آمیخته‌اند که نمی‌توان آن‌ها را از هم جدا کرد، زندگی رنگ مبارزه به خود گرفته است و مبارزه شیوه‌ای از زندگی است. اینجا در کوهستان‌های زاگرس فصلی وجود دارد که رنگ خود را به همه‌ی فصل‌های سال داده است و هرگز فصلهای طبیعت نتوانسته‌اند از رنگ‌های آن کم کنند. حتی همه‌ی طول زمان و تاریخ را ترسیم کرده است. فصل مبارزات به همراه همه‌ی فصل‌ها به طور دائمی گل می‌دهد. ما کوردها با مبارزات و پستی‌ها و بلندی‌ها می‌فهمیم که چه فصلی از سال است و چقدر تا رسیدن به بهار آزادی فاصله داریم. اینجا زمان در میان مبارزات می‌گذرد، جوانه‌ی امید می‌روید، در هر زمان جوانه می‌زند. کوچ به سمت مبارزات است و راه مقاومت در بهمن باز می‌شود. اما تاج پرشکوه ایستادگی هر چهار فصل سالمان که مایه‌ی جنبش زمان است و تجلی روح تسلیم نشدن است، ماهی است که به گل‌های شیلان زینت داده شده است.

ماه مه ماه قیام و تعهد است. همراه هر لحظه‌ی این ماه که مانند قطره‌ای از زمان، رودخانه‌ی خروشان زندگی در کوردستان را جاری می‌کند. به همین دلیل ما هم در این ماه لبریز از روحیه‌ی  مبارزه می‌شویم و یک بار دیگر از روح این ماه لبریز می‌شویم. لحظه به لحظه در قدم اول شهید هاکی کارر به راه می‌افتیم و در وجود شهدای دالاهو(شهید حکیم و شهید نوپلدا)، جوانرو(شهید آخین)، کله‌رش(شهید نالین و باور)، زندان(شیرین، فرزاد، فرهاد و سوران)، مطبوعات پژاک(شهید ودات) همه‌ی شهدای راه آزادی کوردستان را گرامی می‌داریم و یاد آنها را ارج می‌نهیم. سر تسلیم در مقابل آنها فرو می‌آوریم و عهد می‌بندیم که ماه مه را به مایه‌ی آزادی خلقمان تبدیل کنیم. هم زمان از خلقمان می‌خواهیم که در نهایت مسئولیت‌پذیری از راه شهدا صیانت کنند و فرهنگ مقاومت این ماه را به درس آموزش‌های خود تبدیل کنند. از ارزش‌های خلقمان حفاظت کنند و یاری دهنده‌ی مادر شهدا و خانواده‌های سربلند آنها باشند.

کمیته خانواده شهدای حزب حیات آزاد کوردستان  (پژاک)

۴ مه ٢٠٢٠/ ١۵ اردیبهشت ١٣٩٩"