پیام کمیته باورمندی‌های ک.ج.ک به مناسبت روزه محرم

کمیته‌ی خلق‌ها و باورمندی‌های ک.ج.ک به مناسبت محرم بیانیه‌ای منتشر کرد و از خلق علوی خواست تا علیه رژیم ترک برای رسیدن به دمکراسی مبارزه کنند.

کمیته‌ی خلق‌ها و باورمندی‌های کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) در بیانیه‌ی خود با یادآوری مقاومت کربلا گفت،"ما امیدواریم عبادت خلق علوی در این روز پذیرفته شود. ما می‌خواهیم بگوییم کسانی که مقاومت امام حسین را گرامی می‌دارند، از یکی از ارزشهای مهم انسانی صیانت می‌کنند. در این دوران نیز به چنین مقاومتی نیاز است، به یاد آوردن آن مقاومت و صیانت کردن از آن برای بشریت بسیار معنادار است. ما امیدواریم کسانی که با اعتقاد و هشیاری در این روز، روزه می‌گیرند عبادات آنها مقبول درگاه حق قرار گیرد.

مقاومت در مقابل یزید زمان، به اندازه‌ی نان ضروری است

در ادامه ی بیانیه ی ک.ج. آمده است،"مقاومت امام حسین و یارانش در دشت کربلا، علیه ظلم، فشار و شکنجه ی یزیدی‌ها علیه خلق خاورمیانه، تمثیل حقایق است. این ایستار در خاورمیانه به نمونه عینی  باور و عقیده به آزادی در ۱۳٨۰(سال هجری)، ۱۳۴۰ سال پیش مبدل شد. مقاومت کربلا نشان داد که علیه یزیدها باید هر لحظه مانند امام حسین بود. فرمان داد که مبارزه علیه یزیدها در هر زمانی، به اندازه‌ی نان و آب ضروری و مقدس است. ما معتقدیم که خلق علوی با این عقیده و باور روزه می‌گیرند و عاشورا را گرامی می‌دارند، و از لحاظ معنوی خدمت بزرگی انجام می‌دهند و اینگونه مقاومت علیه ظلم را ادامه می‌دهند.

از علویان انتظار می‌رود با مبارزه علیه ظالمان راه حضرت حسین را زنده نگه دارند

روزهای محرم امسال نسبت به سال گذشته با فشار و ظلم بیشتری سپری می‌شوند. به علت شیوع ویروس کرونا و مسائل سیاسی و اقتصادی موجود. علویان در مجامع خود به عزاداری پرداختند. هر علویی که در این محرم سخن گفتند و خواهان اتحاد علویها شدند، خواستار پیوستن به مبارزات دمکراتیک شدند، در حقیقت درخواست حضرت حسین را به زبان آوردند. از طرف جنبش ما هم معتقدیم آنچه از جامعه‌ای که مقاومت را گرامی میدارد، انتظار میرود، مبارزه است. جوهره‌ی علوی بودن همین مبارزه است. کسانی که به مقاومت کربلا ایمان داشته و این میراث را ادامه می‌دهند جای آنها در صفوف مبارزات دمکراتیک است. ما از خلق علوی می‌خواهیم که علیه آنچه توسط عوامل خارجی ایجاد می‌شود و تلاش برای تحت فشار قرار دادن مبارزات دمکراتیک هشیار باشند و به پاخیزند.

علویان در کوردستانی آزاد، آزادانه زندگی کنند

به مناسبت این روز باید یادآور شویم که علوی‌ها یکی از عناصر اساسی مبارزه کوردستان آزاد و ترکیه‌ی دمکراتیک هستند. ما از علوی‌ها می‌خواهیم که این حقیقت را به خوبی ببینند، درک کرده و به آن عمل کنند. ما خاطرنشان می‌کنیم که کوردستان آزاد و ترکیه‌ی دمکراتیک فضایی است که در آن علیه انکار علوی‌ها خواهند ایستاد، به باورهای انان احترام گذاشته و مکان‌های مقدسشان محفوظ خواهند بود و فشار و ممنوعیت علیه آنها وجود نخواهد داشت.

علیه این رژیم و دولت باید مانند حسین عمل کرد

ترکیه‌ی آ.ک.پ-م.ه.پ به مرکز یزید تبدیل شده است. علیه چنین دولتی راهی جز عمل کردن به شیوه‌ی حسین وجود ندارد. این اعمال یزیدی آنها چندین سال است که از مرزهای ترکیه هم خارج شده است. کاملا به وضوح اثبات شده است که این رژیم برای خلق‌ها و عقاید دیگر، تهدیدی بزرگ است. با حملات اشغالگرانه به لیبی، شمال سوریه و باشور کوردستان، همچنین در مسائلی که در دریای سفید ایجاد کرده است، این مسئله ثابت شده است. حملات نابودگرانه، شکنجه و پاکسازی نژادی در باکور کوردستان و ترکیه به نشانه‌های کاملا مشخص این حقیقت تبدیل شده‌اند.

علیه یزید زمانه که در اردوغان تجلی یافته است وظیفه‌ی هر کسی است که مانند حسین ایستادگی کند. به مناسبت محرم امسال ما از علوی‌ها و همه‌ی افراد آزادیخواه می‌خواهیم که مبارزات دمکراتیک را افزایش دهند. همچنین از مسلمانان و هر کسی که به مقاومت امام حسین باور دارد، کسانی که این مقاومت را برحق می‌دانند، می‌خواهیم که علیه رژیم فاشیستی خاورمیانه، علیه رژیم ترکیه، مبارزات مشترک را گسترش دهند.

 از همه می‌خواهیم که به صف مبارزات دمکراتیک و آزادیخواهانه بپیوندند

به مناسبت روز عاشورا و محرم ما امیدواریم که روزه و عبادات همه پذیرفته شود. ما از عاشقان حسین می‌خواهیم که با عشق به حسین و شهدا علیه ظلم مبارزه کرده و در این مبارزات از آنها صیانت کنند. به مناسبت این روز می‌گوییم که در مبارزات آزادیخواهانه‌ی کوردستان که جنبشی مانند جنبش حسین است،  باید از این مبارزات صیانت کرد. ما از همه می‌خواهیم که به صف مبارزات دمکراتیک و آزادیخواهانه بپیوندند.