پیشاهنگ فدایی جنگ هفتانین؛ بریوان

در خاک هفتانین گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان با پیشاهنگی نیروهای یژا ستار در مقاومت داستان و افسانه می‌آفرینند.

 در آسمان کوردستان لبخند بریوان به زندگی تبدیل می‌شود. چشمان روشن بریوان همه‌ی رنگ‌های زندگی و زیبایی بی‌همتا را ایجاد کرده بود. گریلا بریوان در همه‌ی لحظات زندگی مبارزاتیش با روحی فدایی به انجام وظیفه می‌پرداخت. به عنوان زن، برای آنکه پیشاهنگی جنگ هفتانین را به عهده بگیرد با تلاشی بی‌پایان کار و تلاش می‌کرد. مانند نشانه زنی نیرومند از آغاز عملیات جنگ هفتانین تا رسیدن به شهادت، به عنوان یکی از گریلاهای قناص به دست در مقاومت شرکت کرد. بریوان مانند زنی پیشاهنگ در همه‌ی عرصه‌های زندگی وجود خود را اثبات کرد.

هرگز به دشمن اجازه نمی‌دهیم در خاکمان مستقر شود

عشق به معنی زندگیش تبدیل شده بود. با عشق به زندگی به عنوان یک فدایی هفتانین، بریوان هم عاشق می‌شد و خود را به زندگی میرساند. قبل از آنکه برای انجام عملیات برود، در مورد احساسات خود می‌گفت؛" هفتانین هم از لحاظ جغرافیا و هم در کل بسیار مهم است. به ویژه برای گریلا میدانی استراتژیک است. به همین دلیل دشمن به هفتانین آمد. بدون شک ما بی‌پاسخ نمی‌مانیم. برای رفقای شهید و رهبری به پاسخ تبدیل می‌شویم. شاید دشمن چند جایی را گرفته باشد، اما ما اجازه نمی‌دهیم که دشمن در خاکمان زندگی کند."

ما انتقام رفقای شهید را می‌گیریم

زن در کل تاریخ در مقابل ذهنیت ظالم و فاشیست ایستاده است و مهر خود را بر بسیاری از مراحل تاریخی زده است. بدون شک هفتانین نیز به یکی از این مکان‌ها تبدیل می‌شود که ذهنیت قاتل ضربه‌ی مرگ را در آن می‌خورد.

یکی از فداییان جنگ هفتانین این حقیقت را آشکار کرده و می‌گوید؛"هر رفیقی بر اساس مکان و زمان خود در بخش خود و وظیفه‌ی خود حرفه‌ای است. انسان از این حقیقت روحیه می‌گیرد. به عنوان تک تیرانداز در این مقاومت شرکت می‌کنم. ما نقش خود را ایفا می‌کنیم. ما باید به وظیفه‌ی خود با موفقیت عمل کنیم. ما انتقام رفقای شهیدمان را می‌گیریم. با تمام توان و تا آخرین نفس بر این باوریم که ما دشمن را از خاکمان بیرون می‌رانیم، به همین دلیل در هر قدمی خون رفقایمان وجود دارد، برای رفقا آرزوی پیروزی دارم."

امید زندگی آزاد را در دریای عشق زنده می‌کرد

جنگاوران پ.ک.ک در سخت‌ترین مبارزات قرار دارند. وی در این زمینه می‌گفت؛"ما هرگز زندگی در حاشیه‌ را نمی‌پذیریم، به همین دلیل امید و باور زندگی آزاد در دریای عشق زندگی است. ما هم به عنوان عاشقان زندگی در عمق آرزوها به دنبال زندگی آزاد می‌گردیم". به همین دلیل او به عنوان یک جنگاور رهبر آپو مانند فرزندان این سرزمین مقاومت می‌کرد. از بریوان گریلای فدایی یژا ستار، گیسوی بلند به سمت خاک آویزان شده است. در آنجایی که عگیدهای این خاک قیام کردند، او نیز به قهرمان این جنگ تبدیل شد.