پیکر شهید گلستان آکسوی در موطن خود به خاک سپرده شد

شهید گلستان آکسوی (هیوی گابار) زن انقلابی کورد که پس از مجروح شدن به آلمان فرستاده شده بود، در ۲۶ ژوئیه به دلیل شدت جراحات شهید شد. پیکر وی روانه‌ی مردین شده و در آنجا به خاک سپرده شد.

گلستان آکسوی در سال ۱۹۸۷ در روستای باقستان از توابع ستور شهر مردین باکور کوردستان متولد شد، وی در سال ۲۰۰۲ به صفوف مبارزان آزادی کوردستان پیوست.

شهید گلستان آکسوی مدتی طولانی در مبارزات زنان و کار روزنامه‌نگاری به طور فعالانه کار کرد و پس از آن به کوهستان‌های آزاد روی آورد. در سال ۲۰۱۴ زمانی که داعش به روژاوای کوردستان حمله کرد، او نیز به روژاوا رفت.

در تابستان سال ۲۰۱۴ در تل کوچر در یک درگیری با تبهکاران از ناحیه‌ی پا مجروح شد. پس از معالجه در سال ۲۰۱۵ به جبهه‌های جنگ در سریکانی پیوست. در سریکانی در انفجار یک مین تبهکاران داعش مجروح شد و به دلیل شدت جراحتش در سال ۲۰۱۷ به کشور آلمان فرستاده شد. مدتی در برلین پایتخت آلمان ماند و چندین عمل جراحی بر روی وی انجام شد، اما به دلیل شدت جراحاتش در ۲۶ ماه ژوئیه امسال در شهر برلین آلمان جان خود را از دست داد و به کاروان شهدا پیوست.

پیکر شهید گلستان از آلمان به شهر مردین در باکور کوردستان فرستاده شد و سپس با حضور خانواده و بستگانش در قبرستان منطقه‌ی ستور شهر مردین به خاک سپرده شد.