ک.ج.د یاد قربانیان روبوسکی را گرامی داشت

ک.ج.د به مناسبت سالگرد قتلعام روبوسکی که در آن ۳۴ تن شهید شدند، بیانیه‌ای منتشر کرد و از همه خواست در این سالگرد شرکت کنند.

کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک (ک.ج.د) به بهانه‌ی ٨مین سالگرد قتلعام روبوسکی که طی آن ۳۴ تن شهید شدند، بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر میباشد:

"جمهوری ترکیه از روز تاسیس خود تا به امروز سیاست دشمنی و ذوب را علیه خلق کورد به کار گرفته است. قتلعام‌های بیشماری انجام داده است. یکی از این قتلعام‌ها در ۲٨ دسامبر ۲۰۱۱ در روستای روبوسکی در منطقه‌ی قلابان شرنخ انجام شد.

جنگنده‌های دولت ترکیه هموطنان را بمباران کردند و در نتیجه ۳۴ جوان کورد تکه تکه شدند. نخست وزیر وقت بیانیه‌ای منتشر کرد و اعتراف نمود که او دستور قتل‌عام را صادر کرده است. این هم نشان دهنده‌ی آن است که قتلعام با نقشه‌ی قبلی بوده و علی‌رغم آنکه ٨ سال از قتلعام گذشته است، اما تاکنون نه آمران و نه عاملان آن مورد بازخواست قرار نگرفتند. هچنین تحقیقات را متوقف کرده و پرونده‌ای دیگر به پرونده‌های فاعلین مجهول اضافه کردند.

قتلعام روبوسکی یکی از قتلعام‌هایی است که علیه خلقمان انجام شد. پس از قتلعام روبوسکی حملات علیه مبارزات آزادیخواهانه و دمکراسی‌طلبانه‌ی خلقمان افزایش یافت. در شهر و مناطق سور، جزیر، نصیبین، شرنخ، گَوَر، پرسوس، آمَد، دیلوک و شهرهای دیگر قتلعامهای زیادی انجام شد. دیگر مشخص شد که همه‌ی سیاستها در چهارچوب سیاست دولت بوده است. حملات در چهارچوب توطئه برای از بین بردن مبارزات آزادیخواهانه و دمکراسی‌طلبانه‌ی خلقمان و شکستن اراده و تحمیل سیاست اشغالگری و تسلیم نمودن خلقمان انجام شده‌اند.

اما تاریخ مبارزات خلقمان به شیوه‌ای آشکارا نشان داد که حمله و قتلعام نمی‌تواند اراده‌ی خلق را بشکند و نمی‌توانند مانع تصمیم خلقمان از صیانت از اراده‌شان و نیرومند شدن مبارزات آزادی و دمکراسی شوند. به همین دلیل مبارزات آزادی خلق کورد و خلق‌های خاورمیانه به امیدی تبدیل شده است.

زمانی که به تاریخ نگاه می‌کنیم قتلعام و جنایت علیه بشریت از طرف هر کسی که انجام شده باشد، محاکمه شده است. قاتلان هر چند از فرصت قدرت استفاده کنند و تلاش کنند از محاکمه نجات یابند، اما حتما با دادگاه و محاکمه مواجه خواهند شد.

هرگز قتلعام روبوسکی و سایر قتلعام‌ها از خاطره خلقمان پاک نخواهند شد و هرگز نمی‌توانیم آنها را فراموش کنیم. امروز در چهارچوب رسوا نمودن قتلعام روبوسکی از هر چهار طرف جهان بیانیه منتشر می‌شود و موضعگیری‌ها در مقابل قتلعام نشان دهنده‌ی آن است که همه خواهان محاکمه‌ی قاتلان و مجازات آنها هستند.

این همکاری ملی و بین‌المللی در نتیجه‌ی مبارزات خلقمان ایجاد شده است. ما معتقدیم عاملین قتلعام در زودترین زمان ممکن محاکمه خواهند شد و به مجازات اعمالشان می‌رسند.

با این فکر و نگرش ما ٨مین سالگرد قتلعام روبوسکی را یک بار دیگر به شدت محکوم می‌کنیم. رحمت خدا به ۳۴ جوانمان که شهید شدند. به خانواده‌ی آنها و خلقمان تسلیت می‌گوییم و از همه می‌خواهیم با صبورانه به مبارزات ادامه دهند.

خلقمان و افکار عمومی بین‌المللی باید با قدرت در فعالیتها و مراسم‌های ٨مین سالگرد قتلعام روبوسکی شرکت کنند. از مبارزاتی که برای بازخواست مسئولین قتلعام آغاز شده‌اند، حمایت می‌کنیم و به آنها درود می‌فرستیم."