ک.ج.ک: تحمیل مایه پذیرش نیست، باید با مقاومت از پذیرش آن سر باز زد

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کوردستان اعلام کرد توافق با دولت اشغالگر ترک که در آن اراده کوردها به رسمیت شناخته نشده است مایه پذیرش نیست. کنفدارلیسم جوامع کوردستان اعلام نموده است تحمیل مایه پذیرش نیست، باید با مقاومت از پذیرش آن سر باز زد.

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کوردستان اعلام کرد توافق با دولت اشغالگر ترک که در آن اراده کوردها به رسمیت شناخته نشده است مایه پذیرش نیست. کنفدارلیسم جوامع کوردستان اعلام نموده است تحمیل مایه پذیرش نیست، باید با مقاومت از پذیرش آن سر باز زد.

ریاست مشترک شورای کنفدرالیسم جوامع کوردستان با انتشار بیانیه‌ای عدم رضایت خود را نسبت به توافق بین آمریکا و ترکیه و سپس ترکیه- روسیه که در ان اراده خلق کورد به رسمیت شناخته نشده است را نشان داد. در این بیانیه ک. ج.ک اعلام نموده است که: درخواستها مایه پذیرش نیستند. کسانی که به این بی‌اخلاقی سیاسی دست زده‌اند، در قتل‌عام کوردها سهیم هستنند. تمامی نیروهایی که در قتل‌عام کوردها همکاری داشته‌اند، از آمریکا گرفته تا روسیه، در پیشگاه بشریت و تاریخ محاکمه خواهند شد.

توافقاتی انجام دادند که مایه قبول نیستند

کنفدرالیسم جوامع کوردستان اظهار داشته است: بازیها و توطئه‌هایی که  در خصوص خلق‌های شرق-شمال سوریه انجام می‌شود، ادامه دارند. در ابتدا توافقهایی با آمریکا و اکنون با روسیه صورت می‌پذیرند، توافقهایی برای قتل‌عام و تداوم اشغالگریهای دولت ترک که اراده خلق کورد را به رسمیت نشناخته‌اند، از طرف ما پذیرفته نخواهند شد. این توافقنامه‌ها بر مبنای سیاستی بدور از اخلاق و وجدان و حقوق بشر و جامعه صورت گرفته‌اند. کسانی که از دشمنی دولت ترک با کوردها سود می‌برند، آمریکا، روسیه یا دولتهای دیگر، کوردها را قربانی مطامع و منافع خود می‌نمایند. کسانی که می‌خواهند نظاره‌گر قتل‌عام کوردها باشند، بدین معناست که دولت ترک را به سرزمین کوردها کشانده‌اند.

کوردها و خلق شمال-شرق سوریه در خاورمیانه سیستم اجتماعی، سیاسی، دمکراتیک و مبتنی بر صلح و آرامش را در خاورمیانه تاسیس کرده بود. با حملات انجام شده می‌توان دریافت که این سیستم در مقابل چگونه دشمنی قرار گرفته است. منبع این دشمنی نیز، دشمنی دولت ترک با کوردهاست. پذیرش این دشمنی دولت ترک علیه کوردها پلیدترین بی‌اخلاقی سیاسی در تاریخ جهان است. کسانی که این بی‌اخلاقی سیاسی را مرتکب شده در قتل‌عام کوردها مشارکت دارند. کسانی که این بی‌اخلاقی سیاسی را انجام می‌دهند به شرکای قتل‌عام کوردها تبدیل می‌شود. تمامی نیروهایی که در این قتل‌عام کوردها مشارکت دارند، روسیه و آمریکا، از سوی انسانیت و تاریخ محاکمه می‌شوند.

درود به تمامی خلق‌هایی که در ٢ نوامبر از روژآوا حمایت می‌کنند

جامعه جهانی و افکار عمومی دمکراتیک دریافتند که حملات اشغالگرانه علیه خلق کورد ادامه دارد. به همین علت هم علیه حملات اشغالگرانه دولت ترک و هم علیه کسانی که در این حملات مشارکت داشتند، به میدانها آمدند. این خیزش در دوم نوامبر در تمامی جهان بار دیگر طنین‌انداز خواهد شد. به همین علت، از تمامی خلق‌ها و نیروهای دمکراتیکی که در دوم نوامبر برای حمایت از انقلاب روژآوا و شمال-شرق سوریه به میادین و خیابانها خواهند آمد درود می‌فرستیم. مبارزه‌ای که با قهرمانی خلق کورد انجام می‌شود و خیزش دوباره انسانیت، بدون تردید دولت اشغالگر ترک و همکاران را آن درهم می‌شکند.

توافق آمریکا-ترکیه توطئه‌ای برای تطهیر چهره ترامپ

توافق آمریکا-ترکیه، توطئه‌ای برای رهایی رئیس جمهوری آمریکا  از فشار و توطئه‌ای علیه خلق کورد و خلق‌های شمال-شرق سوریه و توقف مقاومت نیروهای سوریه دمکراتیک است که مورد حمایت خلق‌های جهان است. پیمان روسیه و جمهوری ترکیه نیر دشمنی دولت ترک را با کوردها مورد استفاده قرار داده و تلاش دارد تا انقلاب روژآوا و سیستم دمکراتیک و آزاد را از میان بردارد. کوردها و خلق‌های شمال-شرق سوریه بر مبنای توافقی دمکراتیک تلاش نمودند سوریه‌ای دمکراتیک را ایجاد کنند. روسیه با سیاستهای خود، دولت ترکیه را که دشمن کوردها و خلق‌های سوریه است، برای متلاشی نمودن سوریه به کار گرفته است. همانگونه که در عفرین کوردها کشتار شدند، اکنون نیز چنین بازیهایی را در شمال-شرق سوریه ادامه می‌دهند.

باید به مقاومتی تاریخی دست زده شود

 امکان ندارد که خلق کورد و خلق‌های شمال-شرق سوریه حتی یک وجب از خاک خود را در اختیار دولت اشغالگر ترک قرار دهند. در این معنا در مرزهای دولت ترک، گشتزنی نیروهای روسیه و ترکیه و دور نمودن نیروهای سوریه دمکراتیک در نواحی مرزی و اخراج آنها از شمال-شرق سوریه از سوی ما به هیچ وجه قبول نمی‌شود. قرار بر این بود که خودمدیریتی شمال-شرق سوریه، نیروهای سوریه و روسیه مشترکا به گشتزنی بپردازند. همچنین در خارج از سیستم سیاسی شمال-شرق سوریه، از طریق نشستی، بر نقش نیروهای سوریه دمکراتیک تاکید و تصریح شده بود. در این رابطه باید خلق شمال-شرق سوریه و نیروهای سوریه دمکراتیک نیروی دفاع ذاتی خود را برای مقاومتی تاریخی آماده نماید. کوتاه و مختصر تحمیلات روسیه و سوریه علیه خلق شمال-شرق سوریه و نیز تهدیدهای دولت ترک را که درصدد تصویب آن هستند، باید با مقاومت پاسخ دهند.

نباید سوریه و روسیه از این وضعیت سوء استفاده نمایند

روسیه و دولت سوریه نیر اکنون حضور دارند، به منظور حل مشکلات در سوریه، خاتمه اشغالگری ترک در سوریه، می‌تواند از طریق راه حلی دمکراتیک با خلق کورد و خلق‌های شمال-شرق سوریه بر مبنای ائتلافی که سوریه را از اشغالگری رها کند، تحقق یابد. لازم است دولت سوریه و روسیه از برخورد خوب خلق کورد و خلق‌های شمال-شرق سوریه سوء استفاده نکند. حقوق خلق کورد و خلق‌های شمال-شرق سوریه را محترم شمارد، بر اساس دمکراسی در رابطه با اتحاد سوریه، از این فرصت تاریخی استفاده نماید. خلق کورد و خلق‌های شمال-شرق سوریه این فرصت را ایجاد کرده‌اند. این فرصت تاریخی توافق با ترکیه را نپذیرفته و ورود ترکیه به شمال و شرق سریه را به عنوان مانعی در انجام این اتحاد می‌بیند.

مقاومتی که از هزینه‌های ان اطلاع دارد

باید خلق کورد و خلق‌های شمال-شرق سوریه هیچگونه تحمیلی را نپذیرفته و با مقاومت و حمایت خلق‌های جهان آن را رد نمایند. علیه تحمیل وضعیتی سیاسی که دستاوردها را از طریق مقاومت حفظ نماید، ایستادگی نماید. در واقعیت کوردها و خاورمیانه، تا زمانیکه مقاومتی پر هزینه را پیش رو نداشته باشند، امکان ندارد که هیچ دستاوردی حاصل آید. در این رابطه برای کوردها وضعیتی تاریخی است که فرصتهای پیروزی بزرگی را به دست اورده و این وضعیت سیاسی را به شیوه‌ای صحیح حفاظت نماید. تمامی بازیها و توطئه‌ها در نتیجه مقاومت درهم خواهند شکست؛ با حمایت کوردها و خلق‌های شمال-شرق سوریه و جامعه جهانی این مهم به پیروزی دست خواهد یافت. وضعیت سیاسی و فرصتهایی که مقاومت خلق کورد و خلق‌های شمال-شرق سوریه به نتیجه رسانده است، آشکارا مشخص نموده است که این مقاومت سرانجام به پیروزی خواهد رسید. برای مبارزه خلق کورد و خلق‌های شمال-شرق سوریه آرزوی موفقیت داریم.

در این رابطه لازم است که در دوم نوامبر به فراخوان «برای روژآوا بپاخیزید» پاسخ داده و در این رابطه خصوصا خلق کورد، دوستان و جامعه دمکراتیک این روز را به روز درهم شکستن قاتلان و پیروزی خلق‌ها تبدیل کنند.