ک.ج.ک: خبر «گریلا در ارمنستان می‌جنگد» کذب است

سخنگوی روابط خارجه ک.ج.ک:"رژیم فاشیست آ.ک.پ-م.ه.پ اخباری کذب را در خصوص جنبشمان در رابطه با جنگ آذربایجان- ارمنستان منتشر می‌کند. این اقدام در راستای دامن زدن به خصومت علیه خلقمان و خلق‌های منطقه است."

رونی سردم، سخنگوی کمیته روابط خارجه کنفدرالیسم جوامع کوردستان به گزارش‌های مربوط به انتقال مزدوران سوری از سوی رژیم ترکیه به جنگ آذربایجان-ارمنستان و همچنین ادعاهای طرح شده از سوی رژیم کوردستیز ترکیه در مورد حضور نیروهای جنبش آزادیخواهی کورد در ارمنستان واکنش نشان داد.

سخنگوی کمیته روابط خارجه ک.ج.ک در گفتگو با خبرگزاری فرات نیوز اظهار کرد، رژیم ترکیه به چنان وضعیت فلاکت‌باری گرفتار شده که حتی هواداران آ.ک.پ نیز ادعاهای دروغین آنرا باور نمی‌کند.

رونی سردم با اشاره به گشودن جبهه تازه‌ی جنگ از سوی رژیم ترکیه در جبهه قفقاز گفت:"قبل از هر چیز خلق‌های آذربایجان و ارمنستان آغازگر این جنگ نبودند و حتی از این جنگ استقبال نکردند. آنچه که به عنوان جنگ آذربایجان- ارمنستان نامگذاری شده است در واقع جنگ دولت ترکیه، بخشی از پروژه عثمانی است. گردانندگان آ.ک.پ پیش از این در مورد کنترل این مناطق اطلاعاتی را منتشر کرده بودند، با توجه به اهداف مد نظر دولت ترکیه می‌توان به زوایای این جنگ پی برد."

رونی سردم خاطرنشان کرد، دولت ترکیه جنگ را در خاورمیانه، شمال آفریقا و برخی از مناطق قفقاز گسترش داده و در این جنگ از مزدورانش و بسیاری از نیروهای دیگر کمک می‌گیرد، رونی افزود:"تمامی جهان نسبت به جنایت‌های مزدوران ترکیه در کشتار خلق‌ها، حمایت ترکیه از این گروه‌های تبهکار و استفاده از انان چشم‌پوشی می‌کند. آژانس‌های خبری و روزنامه‌های معتبر جهانی هم گزارش‌هایی را در رابطه با اقدامات ترکیه برای آغاز جنگ و انتقال هزاران مزدور اجیر شده از سوریه به آذربایجان منتشر کردند و مدارک آن را هم افشا کردند. گفتگوهایی با این مزدوران و حتی تصاویری که دولت ترکیه آنان را ضبط کرده به بیرون درز پیدا کرد. نقشه کثیف دولت ترکیه افشا شده و اکنون در حال تهیه اخباری کذب و بی‌اساس در مورد جنبش ماست.

دولت ترکیه نخست از راه عناصرش در شبکه‌های اجتماعی مدعی شد که گریلاهای پ.ک.ک به ارمنستان رفته‌اند، وقتی این ادعای بی‌اساس با اقبال مواجه نشد، اینبار خود حکومت و دولت ترک وارد میدان شده و درصدد رسمیت بخشیدن به این دروغ‌ها برامدند. در هر جغرافیایی که قصد اشغال و ویرانی آنرا داشته باشند ادعای «پ.ک.ک و کورد آنجاست» را پیش می‌کشند. اینچنین میزان ادعاهای دروغین و سطح دشمنی خود با کوردها را نشان می‌دهند. طرح این ادعاها بخشی از سیاست جنگ ویژه است. رژیم فاشیست آ.ک.پ-م.ه.پ از قبل از آغاز جنگ آذربایجان- ارمنستان با انتشار اخبار کذب علیه جنبش ما درصدد تشدید دشمنی علیه خلقمان و دیگر خلق‌های منطقه است. همچنین می‌خواهد تفرقه، بحران و جنگ میان خلق‌ها را افزایش دهد.

دولت ترکیه به درازای تاریخ خود تا به امروز، قتلعام خلق‌ها را در کارنامه خود دارد و به سبب همین سیاست‌های نژادپرستانه و فاشیستی همیشه ملت‌های کورد، ارمنی، رومی، آسوری، کلدانی و دیگر خلق‌ها را دشمن پنداشته و آنان را هدف حمله قرار داده است. بویژه ذهنیت فاشیستی آ.ک.پ-م.ه.پ، در سال‌های اخیر هر ماه به ایجاد بحران‌های بین‌المللی تازه‌ای دست زده و به بلایی برای تمامی خلق‌های جهان مبدل گشته است.

زمان آن فرارسیده است که رژیم ترک جنگ‌طلب، دشمن امنیت و آرامش و عامل اشغالگری متوقف گردد. زمان آن فرارسیده است که بشریت از رژیم فاشیست و ستیزه‌جو ترکیه نجات یابد. زمان فروپاشی رژیم فاشیستی آ.ک.پ-م.ه.پ فرا رسیده است. زمان آن فرارسیده که جامعه بشری به دولت تُرک جنگ‌افروز و اشغالگر فرمان «ایست» بدهد. تمامی خلق‌ها و نیروهای دمکراسی‌خواه را فرامی‌خوانیم علیه سیاست‌های جنگ‌‌افروزانه و نژادپرستی موضعی شفاف اخذ کنند."